نکاتی درباره سفر به ایتالیا (قسمت دوم)

به گزارش مجله آزات وب، ایتالیا یکی از دیدنی ترین کشورهای جهان است. در ادامه با نکاتی درباره سفر به ایتالیا آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

نکاتی درباره سفر به ایتالیا (قسمت دوم)

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایتالیا مقصد گردشگری جذابی است که بیش از نیمی از میراث فرهنگی دنیا را در خود جای داده است. تاریخ و فرهنگ غنی این کشور، باعث شده که مقصدی عالی برای اهالی فرهنگ باشد. علاوه بر بناهای تاریخی باشکوه و موزه ها و گالری های هنری متعدد، جاذبه های طبیعی بی نظیری هم در ایتالیا وجود دارد. به همه این موارد، غذاهای لذیذ ایتالیایی و انواع پیتزا را اضافه کنید. در واقع سفر به ایتالیا، سفری کامل است و از هر لحاظ، همه سلیقه ها را راضی نگه می دارد.

در قسمت قبلی مقاله با نکاتی درباره سفر به ایتالیا آشنا شدیم. در این قسمت، ادامه این نکات را مطرح می کنیم.

نکاتی درباره تکنولوژی در ایتالیا

پیش از سفر به ایتالیا می توانید به وسیله اپراتور سیم کارت خود، سرویس رومینگ بین الملل را فعال کنید تا مجبور نباشید که در ایتالیا، یک سیم کارت ایتالیایی تهیه کنید.

امروزه بیشتر هتل ها، وای فای رایگان دارند. اما وای فای در مکان های عمومی چندان رایج و قابل اطمینان نیست. حتی در هتل های 4 و 5 ستاره، انتظار سرعت عالی از وای فای رایگان نداشته باشید.

درباره ایتالیا

قبل از سفر، نقشه های آفلاین گوگل را دانلود کنید اما برای اطمینان، نقشه های چاپی هم همراه تان داشته باشید.

یکی از اپلیکیشن هایی که در ایتالیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و بد نیست شما هم نصب کنید، اپلیکیشن WhatsApp است. از اپلیکیشن Word Lens می توانید برای ترجمه آنی عبارات ایتالیایی بهره ببرید. همچنین می توانید برای تماس دریافت با خانه از اسکایپ و وای فای رایگان هتل بهره ببرید.

این نکته را مد نظر داشته باشید که دیوایس های الکترونیکی مثل تبلت و اسمارت فون، برای دزدها بسیار جذاب هستند. اگر این وسایل را همراه می برید زمانی که از آن استفاده نمی کنید، حتما در یک جیب زیپ دار داخل کیف تان قرار دهید.

نکاتی درباره پول و معاملات در ایتالیا

واحد پول ایتالیا یورو است.

در ایتالیا بیشتر افراد تمایل به استفاده از پول نقد دارند. شما هم در سفر به ایتالیا برای یک روزتان به اندازه کافی پول نقد داشته باشید. راهنمایان محلی، رانندگان تاکسی و بسیاری از رستوران ها از شما پول نقد طلب می نمایند و کارت اعتباری نمی پذیرند.

همواره سعی کنید از خودپردازهای متصل به بانک بهره ببرید.

قبل از سفر به بانک اطلاع دهید که قصد سفر به ایتالیا دارید. در این صورت تراکنش های صورت گرفته در ایتالیا، به عنوان تراکنش مشکوک در نظر گرفته نمی شوند و کارت شما مسدود نمی گردد.

برای مواقع اضطراری، کارت اعتباری اضافه داشته باشید.

پول نقدی که همراه می برید در جاهای مختلف نگه داری کنید و همه آن را داخل کیف پول خود نگذارید. مثلا بخشی از آن را در کیف پول، بخش را در جیب و بخش دیگری از آن را در جیب کیف دستی تان نگه دارید.

نکاتی درباره سفر به رم

رم شهر بزرگی است بنابراین نمی توانید همه جاذبه های گردشگری آن را ببینید و با پای پیاده به آنها سر بزنید. فکر کرایه خودرو را از سرتان بیرون کنید چون مشکل ترافیک و پیدا کردن پارکینگ، آزارتان می دهد. برای گشت و گذار در شهر یا از تاکسی بهره ببرید یا مسیرهای اتوبوس و مترو را یاد بگیرید. اگر دوست دارید پیاده به جاهای مختلف سر بزنید، کفش مناسب بپوشید و جاذبه های گردشگری را با توجه به موقعیت مکانی، دسته بندی کنید. حتما زمان استراحت هم در نظر بگیرید.

درباره رم

موزه ها در ایتالیا روزهای دوشنبه تعطیل اند اما موزه واتیکان، یکشنبه ها بسته است.

بلیط موزه ها به خصوص موزه واتیکان را از قبل تهیه کنید.

محل اقامت خود را طوری انتخاب کنید که زیاد از مرکز شهر دور نباشد. در غیر این صورت، مجبورید روزی دو بار مسیری طولانی را برای بازدید از جاذبه ها، طی کنید.

بد نیست که برای گشت و گذار در شهر از تورهای محلی بهره ببرید. برای بازدید از موزه واتیکان حتما به راهنما احتیاج دارید.

برای یک سفر کوتاه یک روزه، می توانید بازدید از شهر پمپئی را در برنامه سفر خود بگنجانید.

نکاتی درباره سفر به فلورانس

فلورانس شهر کوچکی است اما میراث تاریخی و فرهنگی متعددی دارد. بنابراین، برای بازدید از آن حداقل دو روز زمان در نظر بگیرید.

فلورانس جایی است که رنسانس از آنجا شروع شده است. پس این فرصت عالی را برای یادگیری بیشتر درباره تاریخ رنسانس از دست ندهید.

بلیط های گالری اوفیتزی (Uffizi) و Accademia را از قبل رزرو یا تهیه کنید.

یک تور خصوصی همراه با راهنما برای بازدید از شهر و گالری اوفیتزی، ارزش هزینه کردن دارد.

درباره فلورانس

با پای پیاده یا با اتوبوس های برقی می توانید در شهر بگردید. احتیاجی به کرایه خودرو نیست.

در بخش تاریخی شهر اقامت کنید تا برای گشت و گذار پیاده تا جاذبه های گردشگری، با مشکل روبرو نشوید.

از فلورانس و با قطار می توانید سفرهای کوتاه به شهرهای اطراف ترتیب دهید و از سفر به گوشه و کنار ایتالیا، لذت ببرید.

یک سفر طولانی تر برای بازدید از Cinque Terre تدارک ببینید.

نکاتی درباره سفر به ونیز

یک نقشه خوب از ونیز داشته باشید. چون طی کردن مسیرها معمولا دو برابر آنچه که انتظار دارید طول می کشد.

برای گشت و گذار در ونیز فقط دو راه دارید: یا پیاده یا با قایق.

تعدادی از گران ترین هتل های ایتالیا در ونیز قرار دارند. به طور کلی، در ونیز در مقایسه با سایر شهرهای ایتالیا، نسبت به پولی که می پردازید خدمات اندکی دریافت می کنید.

درباره ونیز

ونیز را از بالا تماشا کنید. در میدان اصلی شهر می توانید از برج کلیسا بالا بروید و ونیز را از ارتفاع تماشا کنید. یا می توانید با قایق به جزیره San Giorgio Maggiore بروید و از برج ناقوس، ونیز را تماشا کنید.

برای گشت و گذار در خیابان های سنگ فرش و باریک، پل ها و پلکان های ونیز وقت بگذارید و از دیدن مناظر لذت ببرید.

برای خوردن غذا در یکی از رستوران های ونیز حتما باید از قبل برنامه ریزی کنید. تعدادی از رستوران های ونیز بسیار مشهور و توریستی و البته گران قیمت هستند و برای غذا خوردن در آنها در فصول پرگردشگر سال، باید از یک تا دو هفته قبل، میز رزرو کنید.

منبع: کجارو / italybeyondtheobvious.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 619

به "نکاتی درباره سفر به ایتالیا (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی درباره سفر به ایتالیا (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید