تور گرجستان: هزینه های زندگی و سفر در گرجستان

به گزارش مجله آزات وب، گرجستان کشوری که شاید سفر و یا حتی زندگی در اون برای خیلی از مردم در سراسر جهان ظاهرا مجذوب نماینده به نظر نیاد ولی اونقدر فرهنگ و دیدنی های مختلفی داره که در کنار ارزون بودن سفرتون می تونید کلی از این تجربه فوق العاده لذت ببرید. سرزمینی پر از رنگ و چشم انداز های دیدنی با مردمانی مهمان نواز که مجذوب نمایندهیت های زیادی داره و طی سال ها و با وجود سایه مدنیته که شهر های بزرگ اون رو فراگرفته باز هم سنت ها و آداب و رسوم گذشته خودش رو حفظ نموده و برای کسانی که به فرهنگ سرزمین های مختلف علاقه دارند، مقصدی شگفت انگیز محسوب میشه. باید بدونید که گرجستان برای کسانی که میخوان سفری در آرامش رو در کنار چشم انداز های طبیعی فوق العاده و هزینه های پایین تجربه نمایند، مقصد بی نظیریه. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با میانگین هزینه های سفر و زندگی در گرجستان بیشتر آشنا بشیم و در خصوص واحد پول و خرج و مخارج جزئی در این کشور بیشتر بدونیم.

تور گرجستان: هزینه های زندگی و سفر در گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

واحد پول

واحد پول کشور گرجستان، لاریه که به صورت ₾ نشون داده میشه و علامت اختصاری اون هم GEL است. یک لاری به 100 تتری تقسیم میشه و در حال حاضر اسکناس های 1، 2، 5، 10، 20، 50، 100، 200 لاری اسکناس های رایج این کشور به شمار میان و ارز های بین المللی مثل دلار، یورو و روبل هم به طور گسترده در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیره. تبادل ارز در این کشور در صرافی ها و بانک ها انجام میشه و بهتره برای این کار به صرافی هایی که در مرکز شهر قرار گرفتند سر بزنید که عمولا بهتر از بانک ها هستند. به علاوه باید بدونید که دلار نسبت به سایر ارز ها برای تبدیل از محبوبیت بیشتری برخورداره. اگه می خواید در خصوص پول این کشور بیشتر بدونید به قسمت پول رایج گرجستان در وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری رو داشته باشید.

سطح زندگی و هزینه ها

به طور میانگین هزینه های یک روز زندگی در گرجستان شامل اقامت و حمل و نقل برای هر فرد حدود 20 دلار میشه و اگه بخواید به صورت کمپ و بدون هزینه اقامت و حمل و نقل خرج و مخارجتون رو در نظر بگیرید، تقریبا در هر روز حدود 6 دلار میشه. به علاوه زندگی در یکی از شهر های بزرگ گرجستان مثل تفلیس یا باتومی هم برای دو نفر تقریبا 500 دلار هزینه داره و جالبه بدونید که شاخص هزینه های زندگی در مرکز این کشور یعنی تفلیس تقریبا 28.08 درصد ارزون تر از تهرانه.

اندازه عایدی

میانگین عایدی ماهیانه در این کشور حدود 763.55 لاریه و طبق قوانین این کشور برای هر ساعت حداقل 5.15 دلار پرداخت میشه.

اجاره ملک در گرجستان

اجاره ملک و هزینه های اقامت شما در گرجستان ارتباط تنگاتنگی با شهر و مکانی که شما انتخاب می کنید، بستگی داره. در خصوص اقامت در هاستل ها باید بدونید که یکی از ارزون ترین گزینه ها محسوب میشن که هزینه اون برای اتاق های مشترک حتی در یکی از گرون ترین شهر های اون مثل تفلیس، تقریبا شبی 5 دلار میشه. مسافرخانه ها و مهمان خانه ها هم در زمان هایی که نتونید هاستل های مناسبی رو برای اقامتتون پیدا کنید، گزینه های خوبی هستند که از نظر هزینه کمی بیشتر از هاستل ها هستند و تقریبا برای دو نفر شبی 12 دلار هستند. اجاره آپارتمان در گرجستان هم به نسبت ارزونه و باز هم به مکانی که شما برای اقامت انتخاب می کنید بستگی دارند و معمولا زمان هایی به جز ماه های شلوغ سال مثل می تا سپتامبر هزینه ها خیلی هم کمتره ولی به طور کلی هزینه اقامت یک خانه یک اتاقه در مرکز شهر برای یک ماه تقریبا 725.12 لاری میشه و اجاره همین خانه در اطراف شهر ماهی 460.48 لاری میشه.

هزینه تحصیل

تحصیل در گرجستان کیفیت بالایی داره و هزینه اون معمولا خیلی معقول و پایینه. اندازه هزینه های دقیقا به رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنید مربوطه میشه و برای مدرک لیسانس در این کشور باید بین 1500 تا 3000 یورو هزینه کنید.

هزینه خدمات

همونطور که میدونید قیمت های در این کشور ارتباط تنگاتنگی با ماه های توریستی و شلوغ و یا زمان های خلوت سال داره. اما به طور کلی هزینه های گاز، آب، برق و اینترت از مهم ترین هزینه های خدمات هستند که معمولا در شهر های بزرگی مثل تفلیس در پاییز حدود 60 لاری یا 25 دلار و در زمستان تقریبا 80 لاری و حدود 33 دلار در نظر گرفته میشه.

هزینه خوراک و ملزومات زندگی

هزینه خورد و خوراک در این کشور معمولا ارزونه و یک وعده غذا در یک رستوران معمولی و برای دو نفر تنها 15 لاری هزینه داره. اگه بخواید در یک رستوران گرون قیمت غذا بخورید باید برای دو نفر حدود 50 لاری هزینه کنید. هزینه یک ساندویچ در رستوران مک دونالد در این کشور حدود 12 لاری میشه. در ادامه می تونید با خبرنگاران قیمت مهم ترین خوراکی ها در گرجستان رو بدونید.

  • هزینه چای و قهوه: 2 لاری
  • کاپوچینو: 3 لاری
  • هزینه یک بطری آب 1.5 لیتری: 1 لاری
  • نان: 0.80 لاری
  • 12 عدد تخم مرغ: 3.5 لاری
  • 1 کیلو موز: 3.8 لاری
  • 1 کیلو گوجه: 2.5 لاری
  • 1 کیلو پیاز: 1 لاری
  • 1 کیلو سیب زمینی: 1.2 لاری
  • 1 کیلو سیب: 2.2 لاری

در خصوص هزینه های تفریح و ورودی ها هم باید بدونید که هزینه ورودی بیشتر موزه ها حدود 3 تا 5 لاریه و تور های هدایت برای بازدید از جاذبه های هم تقریبا بین 15 تا 50 لاری میشه.

هزینه حمل و نقل

اگه بخواید برای جابجایی در سطح شهر از کارت های حمل و نقل ماهانه بهره ببرید، باید از 30 تا 50 لاری هزینه کنید. هزینه حمل و نقل با اتوبوس ها در جهت های بین شهری مثلا از تفلیس تا باتومی حدود 20 لاری میشه. اگه بخواید با قطار در جهت هایی که حدود 5 ساعت طول میکشه بهره ببرید باید حدود 18 لاری هزینه کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های حمل و نقل می تونید قسمت حمل و نقل در گرجستان رو در وب سایت خبرنگاران مشاهده کنید. به علاوه باید بدونید که هزینه هر لیتر بنزین در این کشور حدود 2.40 لاری میشه.

منبع: گردگرد
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2132

به "تور گرجستان: هزینه های زندگی و سفر در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: هزینه های زندگی و سفر در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید