هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی به کار خود سرانجام داد

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، مراسم اختتامیه هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی شامگاه پنجشنبه 18 مرداد ماه در محل بنیاد سعدی در تهران برگزار گردید.

هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی به کار خود سرانجام داد

در این مراسم که به دلیل کسالت غلامعلی حدادعادل رئیس بنیاد سعدی، در غیاب وی برگزار گشت، محمدباقر سخایی دبیر بنیاد سعدی پیام حدادعادل را برای اختتامیه این دوره دانش افزایی زبان فارسی قرائت کرد.

در پیام حدادعادل تأکید گشته بود که همه ما باید دست در دست هم دهیم و برای آموزش زبان فارسی در جهان کوشش کنیم. مطمئن باشید که بنیاد سعدی همیشه در کنار شماست.

در ادامه رضامراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی گزارشی از دوره هشتاد و پنجم دانش افزایی زبان فارسی که ویژه مدرسان این زبان در کشورهای مختلف بود، ارائه کرد.

وی با اشاره به شروع 6 سالگی بنیاد سعدی، دوره اخیر را نخستین دوره ای که ویژه تربیت مدرس آموزش زبان فارسی در جهان بوده است، مطرح کرد و یادآور گشت که مراسم اختتامیه این دوره در شرایطی برگزار گشت که 30 درصد از مهمانان بنیاد سعدی که برای شرکت در این دوره به ایران آمده بودند، کشور ما را ترک نموده اند.

به گفته معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، 137 درخواست از کشورهای مختلف برای شرکت در این دوره ارائه گشت که در نهایت 77 نفر از 14 کشور جهان برای آموزش در این دوره پذیرفته گشته اند که 29 نفر از آنها مرد و 47 نفر زن بودند.

صحرایی از انجام 90 ساعت آموزش در هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی، با استفاده از استادان مجرب این زبان و با الگوبرداری از دوره آموزشی سلتا در زبان انگلیسی اطلاع داد و اضافه نمود: این ساعات آموزشی در قالب 11 پودمان تعریف گشته بود.

وی آموزش ادبیات را به مربیان خارجی زبان فارسی، از ویژگی های این دوره برشمرد و با اشاره به تدریس کتاب های مینا و گام اول در دوره اخیر گفت: در انتها هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی، به تعدادی از شرکت کنندگان گواهینامه موفقیت و به تعدادی گواهینامه حضور اعطا گشت.

در ادامه و پس از بیان سخنانی از طرف تنی چند از شرکت کنندگان در هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی از کشورهایی ماند ازبکستان، ارمنستان و ترکیه، حسین پناهی آذر معاون وزیر امور خارجه در سخنانی زبان را مهمترین ابزار در انتقال فرهنگ یک کشور معرفی کرد و زبان فارسی را مهم ترین مزیت ایران برای رساندن پیام خود به جهان توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه شاید این قبیل کارها (توسعه زبان فارسی در جهان) می بایست در سال های اول انقلاب اتفاق می افتاد، توضیح داد: اما به جهت مشغله های مهمتر دیگر و پدید آمدن جنگ، این امر مهم به تعویق افتاد.

پناهی آذر ادامه داد: ما هم در خارج از کشور همواره کوشش نموده ایم که آنچه را در توان سفارتخانه هایمان است، برای آموزش و توسعه زبان فارسی به کار گیریم.

معاون وزیر امور خارجه در انتها بر لزوم سرمایه گذاری بیشتر برای گسترش زبان فارسی در جهان تأکید کرد.

همچنین محمدحسین هاشمی معاون همکاری های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنان کوتاهی، یکی از وظایف مهم رایزنی های فرهنگی را بسط و گسترش ارتباطات با فرهیختگان حوزه زبان و ادب فارسی، عنوان و ابراز امیدواری کرد که سازمان متبوعش بتواند به وظیفه ذاتی خود به خوبی عمل کند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 9

به "هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی به کار خود سرانجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی به کار خود سرانجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید