پنتاگون درخواست گارد ملی برای حمایت از پلیس کنگره را با تاخیر تصویب کرد

به گزارش مجله آزات وب، یک مقام ارشد گارد ملی آمریکا بر این باور است که بیش از 3 ساعت طول کشیده است تا مقام های پنتاگون با درخواست پلیس کنگره برای اعزام نیروهای گارد ملی در روز 6 ژانویه موافقت نمایند.

پنتاگون درخواست گارد ملی برای حمایت از پلیس کنگره را با تاخیر تصویب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که حدود 2 ماه از یورش و حمله مرگبار هواداران افراطی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره گذشته است، جنجال بر سر این رویداد همچنان ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، ویلیام واکر فرمانده گارد ملی منطقه کلمبیا روز چهارشنبه در اظهاراتی در نشست استماع مجلس سنای آمریکا تاکید نمود: بیش از 3 ساعت طول کشیده است تا مقام های پنتاگون با درخواست پلیس کنگره برای اعزام نیروهای گارد ملی با هدف حمایت از پلیس در برابر آشوبگران، موافقت نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: برایان ساند رئیس پلیس وقت کنگره آمریکا که پس از آشوب و ناآرامی 6 ژانویه از این سمت استعفا کرد، در ساعت یک و 49 دقیقه بعد از ظهر 6 ژانویه با من تماس گرفت و درخواست یاری و حمایت فوری از سوی گارد ملی را عنوان کرد، یعنی دقیقا زمانی که حمله و یورش آشوبگران شروع شده بود.

وی توضیح داد: مقام های پنتاگون پس از 3 ساعت و 19 دقیقه پس از دریافت درخواست یاری رئیس پلیس کنگره، مجوز لازم برای اعزام نیروهای گارد ملی را به من دادند.

مقام های ارشد وزارت امنیت داخلی و اف بی آی به سناتورها گفته اند که ماه ها قبل از آشوب 6 ژانویه هر دو نهاد گزارش های اطلاعاتی درباره تحرکات احتمالی گروه های افراطی داخلی رد و بدل نموده بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1632

به "پنتاگون درخواست گارد ملی برای حمایت از پلیس کنگره را با تاخیر تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون درخواست گارد ملی برای حمایت از پلیس کنگره را با تاخیر تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید