چرا پوست این مرد آبی است ؟!

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران: پل کاراسون یک آدم معمولی بود، دقت کنید بود اما حالا نمی شود گفت او امروز یک آدم معمولی است، البته خودش تاکید می کند یک انسان عادی است که هیچ فرقی با ما و شما ندارد، اما به دلیل رنگ پوستش، حالا این مرد یک انسان معمولی محسوب نمی شود. در واقع او تنها مرد آبی رنگ جهان است.

چرا پوست این مرد آبی است ؟!

او واقعا آبی است

شاید در زندگی تان طرفداران زیادی را دیده باشید که صورت های شان را با رنگ، آبی کرده اند. شاید هم اعضای آن گروه موسیقی را دیده باشید که در تمام کنسرت های شان سرتا پا آبی پوش هستند و روی صورت های شان ماسک های آبی قرار می دهند اما همه می دانیم که این رنگ ها رنگ پوست واقعی آنها نیست اما درمورد پل کاراسون قضیه فرق می کند؛ پوست این مرد واقعا آبی (و در واقع بنفش رنگ) است. رنگی که به انسان این احساس را می دهد که او در حال کبود شدن ناشی از نفس تنگی است؛ از آن نوع که احساس می کنید او در یک قدمی مرگ است، اما نترسید، پل هیچ مسئله ای ندارد و سالم و سرحال مشغول زندگی کردن است.

معروفیت مدیون اوپرا

پل کاراسون بعد از تبدیل شدن به مرد آبی رنگ آرام آرام مشهور شد؛ اما عمده معروفیتش را مدیون حضور در برنامه تلویزیونی اوپرا وینفری و هم صحبت شدن با اوپرا و دکتر اوز در این برنامه است. برنامه ای که این گونه شروع شد؛ پل وارد صحنه شد و بین دکتر اوز و اپرا نشست، در حالی که دکتر اوز مشغول بررسی پوست او بود، اپرا از او پرسید: شرط می بندم از بچگی این رنگی نبودی و این جمله هم مثل کلیت برنامه مشهور شد اما داستان آبی رنگ شدن پل فقط مختص به پوست صورت او نیست بلکه تمام اندام های او هم آبی رنگ شده اند.

آدم معمولی که دیگر معمولی نبود

پل کاراسون قبلا ساکن لوئیزیانا بود اما حالا ساکن مادرا در استان کالیفرنیاست. او 57ساله و آدم کاملا معمولی بوده با یک زندگی معمولی؛ اما ناگهان، حدود 15 سال قبل، یک اتفاق عجیب در زندگی او افتاد؛ پوست او شروع به تغییر رنگ کرد و آرم آرام به رنگ آبی- بنفش درآمد. اما علت این مسئله چه بود؟

خوددرمانی دردسرزا

کاراسون عاشق طب سنتی است و وقتی پوست صورتش با مشکل روبه رو شد سراغ درمان سنتی رفت که میراث کارگران معدن بود. او از محلول نقره کلوئیدی را استفاده کرد اما وقتی این محلول موضعی جواب نداد پل شروع به خوردن شیشه های نقره کلوئیدی کرد و سال ها به این کارش ادامه داد و این محلول باعث شد رنگ پوست پل آرام آرام، طی 3 ماه عوض شود و به رنگ عجیب دربیاید.

درمانی که خود، بیماری شد

قبل از اینکه سیلین اختراع شود محلو ل های سولفور نقره و کلوئید نقره، به نام داروهای ضدعفونی کننده به کار گرفته می شد و حتی خیلی ها معتقد بودند، این محلول به صورت موضعی یا خوراکی می تواند میکروب ها را در بدن از بین ببرد اما از سال 1998 به بعد سازمان نظارت بر مواد غذایی و دارویی استفاده از این دارو و تمامی داروهای مشابه آن را ممنوع گفت؛ زیرا استفاده از این دارو باعث تجمع نقره در زیر پوست و ارگان ها، مسمومیت کبد و تغییر رنگ پوست در تمام بدن می شود اما خب زمانی که این دارو ممنوع اعلام شد، کاراسون 14 سال بود که از آن استفاده می کرد و جالب اینکه 5 سال پس از ممنوع اعلام شدن آن هم به مصرف آن ادامه داد. این در حالی بود که از تغییر رنگ پوستش مدت ها می گذشت و این تغییر باعث شده بود زندگی او به طور کامل عوض شود. او بیان می کند: اوایل متوجه می شدم مردم وقتی من را می بینند لحظه ای درنگ می کنند و انگار از خودشان می پرسند، چرا من اینگونه هستم، اما آرام آرام دیدم که مردم در خیابان با دست من را نشان می دهند، حتی بچه هایی را دیدم که با دیدن من می ترسیدند، چنددفعه مجبور شدم به بعضی ها تذکر بدهم که اینقدر به من نگاه نکنند، اما بعد تصمیم گرفتم فقط شب ها، آن هم با کلاه و عینک از خانه خارج شوم، البته بعد از مدتی تصمیم گرفتم از لوئیزیانا بروم و با رفتن به کالیفرنیا وضع زندگی ام بهتر شد زیرا اینجا کمتر کسی به من زل می زند. البته حضور پل در برنامه تلویزیونی اوپرا هم باعث معروفیت فراوان او شد و حالا بسیاری از افرادی که در خیابان با او روبه رو می شوند پل را می شناسند. جالب اینجاست که در محلی که او زندگی می کند یک نام مستعار هم برایش در نظر گرفته اند: پاپا نامورف (اشاره ای به کارتون نامرف ها که معروفیت جهانی دارد.)

اتفاق خوب برای مرد آبی

در برنامه تلویزیونی اوپرا، دکتر اوز از پل پرسید: تغییر رنگ پوست تو ناگهانی بوده یا کم کم تغییر پیدا کرده او هم اینطور توصیف کرد، خیلی تدریجی بود، خودم و اعضای خانواده ام متوجه چیزی نشده بودیم اما یک روز دوستم که خیلی وقت بود او را ندیده بودم به دیدنم آمد. او تا من را دید گفت: چی به صورتت مالیدی؟ گفتم: هیچی، گفت: انگار پودر گریم به صورتت زدی رفتم در آینه نگاه کردم و فهمیدم که آرام آرام تغییر کرده ام و تبدیل به مرد آبی شده ام.

شاید زندگی با این رنگ پوست برای پل سخت بوده باشد، اما او آدم خوشبینی است و در نکته های منفی هم چیزهای مثبت پیدا می کند. او خاطرنشان کرد: من پس از آنکه رنگ پوستم عوض شد با همسرم آشنا شدم و این اتفاق خوب زندگی من بود. داستان آشنایی پل و همسرش جالب است. همسر پل، جکی، دوست خواهر پل بود که یک نقاش است اما در شهر دیگری زندگی می کرد. خواهر پل آنها را با هم آشنا کرد و آنها 6 ماه تلفنی با هم صحبت می کردند اما یکدیگر را ندیده بودند. جکی می گوید: روز قبل از آنکه پل را ببینم خواهرش عکس او را برایم آورد، به من گفت، قبل از آنکه به عکس نگاه کنی بدان که او آدم خوبی است و به رنگ پوستش اهمیت نده اما وقتی عکس را دیدم برای چند دقیقه واقعا نگران بودم، نمی توانستم ابراز ناراحتی نکنم، اما بعد از آن آرام آرام با این مسئله کنار آمدم زیرا فهمیدم نمی توانم بدون او زندگی کنم. حالا این زوج یک زندگی بسیار خوب دارند و برای جکی واقعا مهم نیست که رنگ پوست همسرش چیست؟

جان پل در خطر نیست

دکتر اوز که مطالعات زیادی در مورد پل انجام داده می گوید: متاسفانه حالا نقره در تمام بدن پل رسوب کرده است و برای همین نمی توان رنگ پوست او را تغییر داد و به رنگ اولیه برگرداند البته او فعلا مصرف این دارو را قطع کرده و برای همین مسائل کبدی و ریوی در او ایجاد نشده است. در مغز او هم پلاک هایی از نقره دیده می شود اما خوشبختانه این عارضه تا به حال باعث بروز تشنج در پل نشده است. او زیر نظر 2 پزشک متخصص واقع شده است که معتقد هستند او عمری مثل همه انسان ها خواهد داشت و هیچ خطری جان او را تهدید نمی کند.

منبع: برترین ها
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1873

به "چرا پوست این مرد آبی است ؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پوست این مرد آبی است ؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید