چین در پی سهم بازار5G اروپا در کنگره جهانی موبایل

به گزارش مجله آزات وب، با شیوع کرونا بسیاری از رویدادهای دنیا ازجمله نمایشگاه های فناورانه به تعویق افتاد یا بر بستر پلتفرم های آنلاین برگزار گردید اما با برگزاری کنگره دنیای موبایل بارسلونا (MWC) به اسم یکی از عظیم ترین رویدادهای فناوری دنیا، پایان نشانه هایی از بازگشت رویدادهای حضوری در اروپا پس از 16 ماه به چشم می آید.

چین در پی سهم بازار5G اروپا در کنگره جهانی موبایل

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کنگره دنیای موبایل 2021 که سال گذشته در نتیجه شیوع کووید 19 برگزار نشد، سال جاری در شرایطی ویژه و به صورت هیبریدی برپا شد یعنی شرکت نمایندگان با انتخاب خود به صورت حضوری یا مجازی در این نمایشگاه شرکت کردند. سال جاری جای غول های فناوری همانند گوگل و فیس بوک در این کنگره خالی بود و البته به علت مسائل مالی ناشی از کووید 19 هیچ گوشی پرچمداری به دنیا معرفی نشد. یکی دیگر ازعجایب این رویداد هم حضور قدرتمند چین در واکنش به فشارها و تحریم های امریکا و کوشش برای گرفتن سهم مناسبی از بازار اروپا بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

حضور پررنگ هوآوی

سال جاری بیش از هزار کمپانی محصولات خود را در رویداد 3 روزه کنگره دنیای موبایل 2021 که از 28 ژوئن (7تیرماه) شروع به کار کرد و امروز اول ژوئیه (10تیرماه) به کار خود خاتمه می دهد، به نمایش گذاشتند که در این میان، 700 کمپانی به صورت حضوری و 300 کمپانی هم به صورت دیجیتال در آن شرکت کردند. لنوو، وودافون، اریکسون، شیائومی، نوکیا، سونی و سامسونگ، کوالکوم و بعلاوه Deutsche Telekom کمپانی هایی با حضور مجازی در این کنگره بودند.

هرچند به طور معمول کمپانی ها از 196 تا 198 کشور و منطقه در این کنگره حضور می یابند اما سال جاری این رقم به حدود 100 کشور رسید و غرفه ها در مقایسه با 8 سالن همیشگی، تنها 3 سالن نمایشگاه را به خود اختصاص دادند و البته فضای زیادی هم بین غرفه ها وجود داشت؛ درحالی که این رویداد هرسال بیش از 100هزار بازدیدنماینده داشت انتظار می رود سال جاری این رقم به یک سوم تقلیل یابد و به 25 هزار تا 35 هزار بازدیدنماینده برسد.

حضور پرتعداد شرکت های چینی در کنگره دنیای موبایل 2021 توجه بسیاری را به خود جلب نموده است چراکه سال جاری از 550 غرفه، بیش از 100 مورد آن به کمپانی های چینی ازجمله هوآوی و ZTE مربوط می گردد که به صورت حضوری و بسیار فعال در این کنگره شرکت کردند.

با وجود فشارهای فراوان امریکا به چین و تحریم دسترسی هوآوی به سیستم عامل اندروید، این کشور همچنان در کنگره دنیای موبایل حضوری فعال دارد و می خواهد سهمی عظیم از بازار اروپا را در زمینه گوشی های هوشمند و تجهیزات فناوری 5G به خود اختصاص دهد. این کشور با شعار آینده روشن تر بیشترین تعداد غرفه را در بارسلونا به خود اختصاص داد و ساعت ها و تلفن های هوشمند و... را به نمایش گذاشت. با اینکه برای نخستین بار در 6 سال گذشته نام هوآوی در میان 5 برند برتر گوشی هوشمند در دنیا دیده نمی گردد حالا این کمپانی می خواهد در بارسلونا جای خود را محکم نموده و افتخارات گذشته اش را دوباره کسب کند.

آی سی تی سبز برای دنیای سبز

حضور هوآوی در کنگره دنیای موبایل نشان از اهمیت اروپا برای این کمپانی دارد. با توجه به سنگ اندازی های امریکا، حالا دیگر اروپا به یک بازار کلیدی برای چین و هوآوی تبدیل شده است و بسیاری از گوشی های گرانقیمت این کمپانی راهی اروپا می گردد. هرچند تحت فشارهای واشنگتن، دولت های غربی همانند بریتانیا و استرالیا هم استفاده از تجهیزات فناوری 5G این کمپانی را ممنوع کردند ولی حالا هوآوی با افزایش نوآوری ها در شبکه 5G و کاهش اندازه مصرف انرژی، در پی یافتن شرکای تازه در کنگره دنیای موبایل است.

دیوید لی دبیرشاخه اروپایی هوآوی دراین باره گفت: هوآوی با شعار آی سی تی سبز برای دنیای سبز در این رویداد حضور یافت که این موضوع نشان از عزم جدی برای مقابله با گازهای گلخانه ای در دنیا دارد.

این کمپانی در کنفرانس سال جاری خود براین موضوع تأکید داشت که چگونه صنعت آی سی تی و تکنولوژی های دیجیتال درسراسر اروپا می توانند با استراتژی های هوآوی به منظور صفر کردن اندازه کربن فراوریی، به توسعه پایدار برسند.

وی یادآور شد: اندازه انتشار کربن به وسیله صنعت آی سی تی در دنیا تنها 2 درصد است اما با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، سیستم های محاسبات ابری و... برای دیجیتالی کردن صنعت انرژی، می توان انتشار کربن در دنیا را تا 20 درصد کاهش داد. مدیرعامل ZTE هم اسم کرد: راهکارهای شبکه 5G می تواند به دنیایان یاری کند تا در هرسال بیش از 1.3 میلیارد کیلووات ساعت انرژی صرفه جویی نمایند. وی یادآور شد: انتظار می رود بازار دنیای 5G تا سال 2028 رشد سالانه 79.2 درصدی نشان دهد و ارزش آن به 10.6 میلیارد دلار برسد.

وریزون و روبات های هوشمند

کمپانی Verizon هم در بارسلونا از روبات هایی با اتصال 5G رونمایی کرد. فناوری 5G به روبات ها این امکان را می دهد که با روشی آسان با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. این کمپانی با نمایش دو روبات روی صحنه اسم کرد که این روبات ها از فناوری mobile edge computing و هم اتصال 5G برای ارتباط گرفتن با همدیگر استفاده می نمایند.

فناوری Edge computing از واقعیت افزوده و بعلاوه یادگیری ماشینی بهره می گیرد تا داده ها و دیتای حجیم را در کارخانه ها، شرکت های نفتی و... که احتیاج به انتقال سریع اطلاعات به وسیله سیگنال های 5G دارند، بررسی کند. وریزون در فراوری پهپادهای متصل به یکدیگر هم فعالیت می نماید که این پهپادها در حوادث غیرمترقبه و در محیط های خطرناک برای انسان ها مورد استفاده قرار می گیرند چرا که از صدها مایل فاصله و به وسیله یک اپراتور کنترل می شوند و ویدیو و تصاویر با وضوح بالا بسرعت به مرکز ارسال می نمایند.

از سامسونگ تا لنوو

سامسونگ هم که به صورت مجازی در کنگره دنیای موبایل شرکت نموده، اطلاع داد که از سیستم عامل Wear OS گوگل برای ساعت های هوشمند گلکسی آینده خود به جای پلتفرم ویژه اش یعنی تایزن (Tizen) استفاده می نماید. به این ترتیب ارتباط بین گوشی های هوشمند و ساعت بسیار قوی تر می گردد به اسم مثال اگر یک اپ را روی گوشی هوشمند خود که با ساعت هوشمند گلکسی سازگار است نصب کنید این اپلیکیشن به طور اتومات روی ساعت هوشمند سامسونگ شما هم دانلود خواهد شد.

TCL هم از عینک های هوشمند NXTWEAR G رونمایی کرد که می توانند با صفحه نمایش ثانویه کار نمایند. این عینک های هوشمند حتی می توانند به وسیله پورت یواس بی-سی به گوشی، تبلت یا کامپیوترهای خانگی متصل شوند.

لنوو هم در این رویداد از 5 تبلت اندرویدی خود در رده های مالی و بسیار حرفه ای رونمایی کرد. Yoga Tab 13 با رم 8 گیگابایتی، صفحه نمایش 13 اینچی و طول عمر باتری 12 ساعت، 4 اسپیکر JBL و بعلاوه یک پردازشگر اسنپدراگون 870 کوالکوم دارد. بعلاوه یک قلم Precision Pen 2 هم همراه با آن ارائه می گردد.تبلت Yoga Tabs 11 و YogaP11 Plus آپدیتی برای تبلت های پیشین به تعداد می فرایند. هردو تبلت صفحه نمایش 11 اینچی و پردازشگر MediaTek دارند و شارژ باتری را تا 15 ساعت نگاه می دارند. بعلاوه لنوو از تبلت های نو M7 و M8 ویژه بچه ها هم رونمایی کرد. این برند کروم بوک های میان رده 5i و Flex 5i را هم به نمایش گذاشت و از نسل دوم ساعت رومیزی هوشمند خود با نام Smart Clock 2 رونمایی کرد. این ساعت رومیزی با دستیار صوتی گوگل کار می نماید و دارای صفحه نمایش 4 اینچی با قابلیت شارژ شدن است.

کوالکوم هم از نقاط عطفی در فناوری 5G در این نمایشگاه رونمایی کرد که بعضی از آنها به پردازشگرهای اسنپدراگون پلتفرم موبایل این کمپانی مربوط می گردد و از آنها می توان به

5G mmWave و بعلاوه 5GRAN اشاره نمود. با یاری این تراشه ها، فرصت های استفاده از 5G در ورزشگاه ها، بیمارستان ها، فرودگاه ها، خانه ها، دفاتر کار و... بیشتر می گردد.

کوالکوم از پردازشگر اسنپدراگون 888 که می تواند بسیاری از گوشی های پرچمدار سری گلکسی S21 سامسونگ را قدرتمند کند رونمایی کرد. این پردازشگر نو کوالکوم سرعت CPU را بسار بالاتر می برد و می تواند تحولی در دنیای گوشی های هوشمند ایجاد کند.

هرچند بسیاری معتقدند کنگره دنیای موبایل انتظارات را برآورده ننموده اما دست اندرکاران صنعت تلفن همراه امیدوارند این رویداد که اکنون بخشی از آن فیزیکی و بخشی مجازی است، طرحی برای گردهمایی های تجاری را در آینده فراهم کند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1877

به "چین در پی سهم بازار5G اروپا در کنگره جهانی موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در پی سهم بازار5G اروپا در کنگره جهانی موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید