چین می خواهد برای روشنایی خیابان ها یک ماه مصنوعی را در مدار زمین قرار دهد

به گزارش مجله آزات وب، چین می خواهد در شهر چنگدو (Chengdu) یک ماه مصنوعی را در مدار زمین قرار دهد تا از روشنایی آن برای خیابان ها استفاده گردد و به نوعی جایگزین چراغ های روشنایی گردد.

چین می خواهد برای روشنایی خیابان ها یک ماه مصنوعی را در مدار زمین قرار دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چین تصور می نماید با این ماه مصنوعی بتواند تمام سطح شهر در شب روشن گردد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، ماه مصنوعی چین می توان تا مسافتی 80 مایلی پرتوافکنی کند و سطح زمین را به طور کامل روشن سازد. این ماه که illumination satellite نامیده می گردد؛ می تواند روشنایی هشت برابر ماه واقعی داشته و تابشی غروب مانند برای شهر به ارمغان بیاورد.

قرار است این ماه مصنوعی تا سال 2020 ساخته شده و در مدار زمین قرار گیرد. این ماه توسط بخش علوم فضایی شهر چنگدو و موسسه Technology Microelectronics System Research Institute ساخته می گردد.

به نظر می رسد، ایده اولیه ماه مصنوعی برای روشن کردن خیابان های شهر در شب از یک هنرمند فرانسوی الهام گرفته است.

این هنرمند فرانسوی ایده استفاده از یک ردیف آینه های انعکاسی در زمین برای بازتاب نور خورشید روی خیابان های پاریس را مطرح نموده بود.

هنوز درباره فناوری روشنایی این ماه یا سوخت و مصرف انرژی آن صحبت نشده است و کاملا تعیین نیست این ماه مصنوعی چگونه کار می نماید.

رقیب جدید ماه از راه رسید

مردم چین تصور می نمایند کوشش این کشور برای راه اندازی یک ماه مصنوعی، بخشی از فعالیت های دولت برای مقابله با توان فضایی کشور ایالات متحده باشد.

در سال های اخیر، دولت چین کوشش های گسترده ای را برای توسعه توان فضایی و موشکی خود شروع نموده است و به طور مستقیم قصد رقابت با امریکا در این حوزه را دارد. احتمالا پروژه ماه مصنوعی هم بخشی از این کوشش ها برای مقابله با گسترش توان نظامی و نجومی ایلات متحده است.

بعضی کارشناسان هم تصور می نمایند این ماه مصنوعی ظرفیت ها و توانایی های دیگری هم داشته باشد و کشور چین در سال های بعد بتواند ازش استفاده های دیگری هم ببرد.

در حقیقت، بعضی رسانه ها این گمانه را مطرح کردند که ماه مصنوعی برای روشنایی خیابان های شهر یک پروژه مخفی در پشت سر خود داشته باشد.

همین طور، بعضی رسانه ها از تاثیرات منفی و سوء این ماه مصنوعی روی حیوانات، گیاهان و مشاهدات نجومی سخن گفتند.

البته، متخصصان علوم فضایی اظهارنظر کردند که روشنایی این ماه همانند روشنایی ماه واقعی در هنگام غروب است و نباید روی حیوانات و موجودات دیگر تاثیر سوء داشته باشد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 470

به "چین می خواهد برای روشنایی خیابان ها یک ماه مصنوعی را در مدار زمین قرار دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین می خواهد برای روشنایی خیابان ها یک ماه مصنوعی را در مدار زمین قرار دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید