تور چین: ژنرال آمریکایی: ما در زمینه موشک های مافوق صوت به میزان چین و روسیه پیشرفته نیستیم

به گزارش مجله آزات وب، ژنرال نیروی فضایی آمریکا اذعان کرد که قابلیت های موشک مافوق صوت آمریکا به مقدار روسیه و چین پیشرفت نکرده است.

تور چین: ژنرال آمریکایی: ما در زمینه موشک های مافوق صوت به میزان چین و روسیه پیشرفته نیستیم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دیوید تامپسون ژنرال نیروی فضایی آمریکا روز شنبه در همایش امنیت بین المللی هالیفاکس گفت: قابلیت ها و توانایی های موشک مافوق صوت آمریکا به میزان روسیه و چین پیشرفته نیست.

اظهارات تامپسون نشان می دهد آمریکا در زمینه فراوری و توسعه موشک های مافوق صوت از سایر رقبای خود عقب مانده است.

این ژنرال آمریکایی اذعان نموده است که عقب ماندگی ایالات متحده از دو کشور دیگر برای امنیت ملی این کشور خطرناک است.

وی اضافه کرد: چین یک برنامه هایپرسونیک واقعا فوق العاده دارد. این یک تحول بسیار نگران کننده است. این تحولات مشکل هشدار راهبردی را پیچیده تر خواهد نمود.

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که چین یک فروند موشک را که قادر به حمل کلاهک هسته ای است در تابستان گذشته آزمایش نموده است. آزمایش این موشک موجب شگفتی مقام های آمریکایی شده است. روسیه نیز 18 نوامبر موشک مشابهی را آزمایش نموده است. آمریکا در شلیک موشک مافوق صوت خود در اکتبر ناکام ماند.

تحقیق صورت گرفته از سوی کنگره آمریکا نشان می دهد ایالات متحده به این علت از روسیه و چین عقب مانده است که بیشتر تسلیحات مافوق صوت این کشور بر خلاف تسلیحات روسی و چینی قادر به حمل کلاهک هسته ای نیست.

آمریکا میخواهد در سال اقتصادی 2022 میلادی بیش از 3.8 میلیارد دلار در برنامه موشک مافوق صوت خود سرمایه گذاری کند.

این در حالی است که ژنرال جان هایتن معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اخیرا در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز، گفت: از تسلیحات فضایی مافوق صوت چین می توان برای حمله غافلگیرکننده به آمریکا استفاده کرد. پکن از فناوری های مافوق صوت پیشرفته تری نسبت به واشنگتن برخوردار است.

مرد شماره دو ارتش آمریکا در ادامه اضافه کرد: چین در آزمایش تسلیحات مافوق صوت خود در تابستان گذشته یک موشک دوربرد را به سوی مدار زمین پرتاب کرد که سرعت آن 5 برابر سرعت صوت بوده است.

وی تاکید نمود: چینی ها یک موشک دوربرد را شلیک کردند که به دور زمین چرخید و یک پرتابه مافوق صوت را در مدار زمین رها کرد. این پرتابه متحرک به سمت چین حرکت کرد و یک هدف از پیش معین شده را در این کشور مورد اصابت قرار داد.

وی اضافه کرد: چینی ها با این پرتاب و اصابت موفقیت آمیز آن، به میزان کافی به اهدافشان نزدیک شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2030

به "تور چین: ژنرال آمریکایی: ما در زمینه موشک های مافوق صوت به میزان چین و روسیه پیشرفته نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: ژنرال آمریکایی: ما در زمینه موشک های مافوق صوت به میزان چین و روسیه پیشرفته نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید