کاربرد نرم افزارهای حوزه زنجیره تامین

به گزارش مجله آزات وب، امروزه مدیریت زنجیره تامین به عنوان یکی از مبانی زیرساختی پیاده سازی کسب وکار الکترونیک در دنیا مطرح است.

کاربرد نرم افزارهای حوزه زنجیره تامین

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام فراپیام، در ادامه با کاربردهای کاربرد نرم افزارهای حوزه زنجیره تأمین آشنا می شویم.

زنجیره تأمین بر تمام فعالیت های مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام (استخراج) تا تحویل به مصرف کننده نهایی و نیز جریان های اطلاعاتی مرتبط با آن ها را در برمی گیرد، بنابراین با بهره گیری از مدیریت زنجیره تأمین می توان به هدف بهینه سازی عملکرد، کاهش هزینه و افزایش کارایی دست یافت.

درگذشته همواره سازمان ها برای افزایش توان رقابتی خود تلاش می کردند تا با استانداردسازی و بهبود فرایندهای داخلی خود محصولی با کیفیت بهتر و هزینه کمتر تولید کنند. در آن زمان تفکر غالب این بود که مهندسی و طراحی قوی و نیز عملیات تولید منسجم و هماهنگ، پیش نیاز دستیابی به خواسته های بازار و درنتیجه کسب سهم بازار بیشتری است. به همین دلیل سازمان ها تمام تلاش خود را بر افزایش کارایی معطوف می کردند؛ اما بعد از گذشت زمان و به کارگیری الگوهای مهندسی مجدد، مدیران بسیاری از صنایع دریافتند که برای ادامه حضور در بازار تنها بهبود فرایندهای داخلی و انعطاف پذیری در توانایی های شرکت کافی نیست، سه عامل اصلی باعث شد تا صاحبان سرمایه و مدیران ارشد شرکت ها موضوع مدیریت زنجیره تأمین را به صورت جدی دنبال کنند:

1- انقلاب اطلاعات

2- ضرورت ایجاد ساختاری متفاوت و جدید در روابط سازمانی

3- تقاضای مشتریان در راستای خرید محصولات و خدمات باکیفیت و با هزینه کمتر و تحویل به موقع با تکنولوژی مدرن که در نهایت تمامی روال های عملیاتی منجر به افزایش رقابت بین تولیدکنندگان خواهد شد.

امروزه شرکت ها دریافته اند که بخش خرید آن ها می تواند به طور فزاینده ای در افزایش کارآیی و اثربخشی آنها مؤثر باشد و به همین دلیل شیوه های خریدشان را تغییر داده و سعی کرده اند تا برای کالاهای خود شیوه خرید مناسب را بیابند، به طوری که بخش خرید بتواند به عنوان جزئی از شرکت، اهداف استراتژیک خرید شرکت را برآورده سازد. برای تحقق این امر هر خرید استراتژیک نیازمند یک برنامه ریزی استراتژیک خرید برای کالای موردنظر است که معنای این سخن برقراری یک رابطه استراتژیک با تأمین کنندگان است. آشکار است که برای تحقق این امر باید با تأمین کنندگان شایسته و منتخب روابط استراتژیک برقرار کرد تا در جوار همکاری استراتژیک با آن ها بتوان به مزایای رقابتی مورد نظر دست یافت. برای رسیدن به اهداف توسعه فناوری اطلاعات و کسب وکار الکترونیک پیاده سازی راهکار های مدیریت زنجیره تأمین در سازمان ها به عنوان ضرورت اساسی مطرح می شود.

حال آنکه در هر سازمانی حوزه مدیریت مأموریت تأمین و تهیه تجهیزات و کالا و خدمات را عهده دار می باشد و با توجه به طیف گسترده تأمین کنندگان، شیوه های مختلف تأمین کالا و خدمات و همچنین نوسان قیمت ها و کیفیت محصولات و… فرآیند تأمین را تا جایی سخت و پیچیده می کند به نحوی که تصمیم گیری جهت تأمین کالا از تأمین کنندگان را برای مدیران ارشد در این حوزه سخت و سخت می کند. ازاین رو نرم افزار تدارکات داخلی کالا و خدمات می تواند دغدغه های مدیران سازمان ها را مرتفع کند. دوری از انباشتگی و عدم تأمین به موقع کالا و خدمات و دستیابی به مناسب ترین منابع خرید و همچنین برگزاری مناقصات و اخذ استعلام بها از اصلی ترین نیازهای سازمان هایی است که در حوزه تولیدی و بازرگانی فعالیت دارند.

گروه شرکت های نرم افزار فراپیام با بیش از 23 سال سابقه فعالیت در حوزه تولید سیستم های مالی و مدیریت، توانسته است محصولی را با مأموریت زنجیره تأمین کالا در سبد محصولات خود قرار دهد. سیستم تدارکات داخلی فراپیام علاوه بر پوشش تمامی استراتژی های خرید و حفظ یکپارچگی، امکان پیگیری دقیق هر درخواست خرید از نقطه ثبت تا ارسال کالا به انبار برای کاربران فراهم می آورد.

از برجسته ترین امکانات محصول زنجیره تأمین می توان به معرفی فروشندگان و گروه بندی آن ها، امتیازدهی و اولویت بندی فروشندگان بر اساس پارامترهای تعین شده توسط مدیر واحد تدارکات داخلی و همچنین ثبت درخواست، درج سفارش خرید بر اساس درخواست های ثبت شده تا مراحل استعلام و درج پیش فاکتورهای دریافتی و مقایسه استعلام ها و تکمیل پروسه خرید و برگ ارسال به انبار نام برد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت نرم افزاری فراپیام مراجعه و یا با شماره 86748 تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 187

به "کاربرد نرم افزارهای حوزه زنجیره تامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد نرم افزارهای حوزه زنجیره تامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید