کاربرد و فواید رزین آجر نما

به گزارش مجله آزات وب، اگر در مطالب مربوط به صنعت ساخت و ساز و مصالح ساختمانی جستجو نموده باشید، حتما با اسم رزین آجر نما روبه رو شده اید. حال سوال اینجاست که رزین آجر چیست؟ در واقع رزین آجر یک مایع پوششی و شفاف است که به اسم مکملی برای آجرها مورد بهره گیری قرار می­گیرد.

کاربرد و فواید رزین آجر نما

این محصول که امروزه در ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دارای کاربری فراوانی می­باشد، با ایجاد یک لایه محافظتی بر روی آجرنما، از بروز بسیاری مسائل در آن جلوگیری می­کند.

رزین آجر با بهره گیری از ترکیب بعضی مواد شیمیایی در آزمایشگاه ها فراوری می­گردد و به گونه ای ساخته شده تا بر روی انواع مختلف از آجرها، قابل اجرا باشد.

در این بین به سبب اینکه آجر نسوز امروزه از هواداران بسیار زیادی در اجرا نما ساختمان برخوردار است، رزین آجر نسوز نما دارای کاربری فراوانی به نسبت انواع دیگر می­باشد. البته انواع مختلفی از رزین وجود دارد که از بین آنها میتوان به رزین چوب و سنگ هم اشاره نمود.

انواع رزین آجر

این محصول در سایت گروه فراوریی و فروشگاهی کالاساخت در دو نوع زیر قابل بهره گیری میباشد:

  • رزین آجر معمولی

این مدل، دارای ظاهری شبیه به چسب بوده و بهره گیری از آن براقیت چشمگیری به آجر می­بخشد. بعلاوه از بویی شبیه به بوی چسب ها برخوردار است و هر لیتر از آن قابلیت پوشش 3 تا 4 متر مربع آجر را دارد.

  • رزین آجر نانو

رزین نانو در تفاوت با نوع معمولی کاملا بی رنگ و بی بو می­باشد و به صورت مایع است. این نوع تغییری در ظاهر آجر ایجاد نمی­کند و از مقاومت بالایی در برابر اشعه خورشید و باران های اسیدی برخوردار است. هر لیتر آن قابلیت پوشش دهی 5 تا 6 متر مربع را دارد و برترین گزینه برای آجرهای سفید و کرم است.

مزایای استفاده از رزین آجر

علت علاقه افراد به استفاده از رزین آجر بر روی نما، کف فرش و دیوارپوش های آجری، مزایای فراوانی است که این محصول در پی دارد. بعضی از فواید آن شامل موارد زیر می­باشد:

  • جلوگیری از شوره زدگی

یکی از مزایای بسیار قابل توجه و کاربردی که رزین برای آجرها در پی دارد، جلوگیری از بروز شوره و سفیدک بر روی این مصالح می­باشد. شوره در واقع لکه های سفید رنگ و پودری است که پس از چند سال بر روی آجرنما پدید می­آید و موجب نازیبا شدن ظاهر آن می­گردد. علت اصلی ایجاد شوره، نفوذ آب به بافت آجر و رسوب گذاری املاح و نمک های موجود در ملات و آب، بر روی آن می­باشد. با توجه به این موضوع یکی از روش هایی که با استفاده از آن می­توان راه نفوذ آب و ایجاد شوره را پر کرد، رزین کاری آجر است.

  • ایجاد براقیت و جلا

بهره گیری از رزین آجر معمولی، موجب ایجاد یک لایه براق بر روی آجرها می­شود و می­توان حتی آن ها را صیقل و جلا داد. به همین علت است که به این محصول، رزین براق نماینده آجر هم گفته می­شود.

  • افزایش مقاومت در برابر عوامل جوی

از دیگر ویژگی هایی که بهره گیری از رزین برای آجرها در پی دارد، افزایش مقاومت آن­ها در برابر اشعه خورشید، سرما و گرما، باران های اسیدی و … می­باشد. در واقع رزین آجر سبب میشود تا بتوان در انواع شرایط آب و هوایی و اقلیم های مختلف از آجرنما بهره گیری نمود.

  • یاری به شست و شو آسان

رزین زدن روی آجر سبب می­شود تا بتوان به راحتی سطح آجرها را شست و شو داد. لایه ای که روی آجر ها ایجاد می­شود این امکان را به افراد می­دهد تا با استفاده از محلول آب و صابون به راحتی سطح آجر خود را تمیز نمایند. این ویژگی برای بخش هایی از ساختمان مانند بین کابینت ها، زیرپله، نمای خارجی و … که بیشتر در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارند، بسیار مناسب است.

  • افزایش طول عمر و مقاومت

یکی دیگر از ویژگی هایی که استفاده از رزین برای آجرنما به همراه دارد، افزایش طول عمر و مقاومت آن می­باشد. رزین تا حد زیادی به افزایش مقاومت فشاری آجر یاری می­کند و سبب می­شود تا سالیان سال این متریال به خوبی بر روی بدنه ساختمان باقی بماند.

خرید و قیمت رزین

از جمله عامل تاثیرگذار بر روی قیمت رزین آجر نما و انواع رزین سنگ میتوان به کیفیت، اندازه پوشش دهی، اندازه ضمانت و … اشاره نمود.

شما می­توانید برای داشتن یک خرید امن با تضمین برترین قیمت به سایت گروه فراوریی و فروشگاهی کالاساخت مراجعه کرده و انواع مختلف از رزین آجرنما، چوب و سنگ در دو مدل معمولی و نانو را خریداری نمایید. این مجموعه بعلاوه به منظور جلب اعتماد مشتریان خود، نیم لیتر از رزین انتخابی آن ها را به صورت رایگان، به اسم نمونه کار برایشان ارسال می­کند و این اطمینان را به شما می­دهد که دارای برترین کیفیت به همراه برترین قیمت در محصولات خود می­باشد.

به منظور خرید رزین آجر نما و انواع دیگر از رزین های موجود در کالاساخت، علاوه بر مراجعه به سایت، می­توانید با کارشناسان این مجموعه به وسیله واتس اپ، تلگرام و تماس تلفنی ارتباط بر قرار نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1870

به "کاربرد و فواید رزین آجر نما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد و فواید رزین آجر نما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید