کاهش فراوری آلومینیوم دنیا همزمان با کندی رشد چین

به گزارش مجله آزات وب، گزارش موسسه بین المللی آلومینیوم نشان می دهد فراوری آلومینیوم دنیا در نیمه اول سال میلادی جاری 0.5 درصد کاهش پیدا نموده است.

کاهش فراوری آلومینیوم دنیا همزمان با کندی رشد چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، مسلما این خبر خوبی نیست اما فراوری جهانی از زمان بحران مالی سال 2009 کاهش سالانه را تجربه نکرده است.

فراوری کمتر در غرب به دلیل اختلالات موقتی در دو فراوریکننده بزرگ در آلبراس برزیل و بیکانکور کانادا بوده است. در حالی که هر دو فراوریکننده در فرآینده ازسرگیری مجدد ظرفیت هستند، یک کارخانه اروپایی دیگر به دلیل قیمت پایین زمین خورد.

آنچه که به فضای بازار لطمه قابل توجهی زده، کندی رشد مالی چین بوده است که نبض فراوری جهانی آلومینیوم را در دست دارد.

طبق آمار موسسه بین المللی آلومینیوم، فراوری چین در ژوئن 3.1 درصد و در شش ماه نخست سال جاری 0.4 درصد کاهش پیدا کرد. ممکن است اختلالات پیش آمده تا خاتمه سال رفع گردد اما موضوع مهم تر این است که حرکت ماشین فراوری آلومینیوم چین بالاخره آهسته شده است. این امر مانع از ادامه رشد صادرات چین نشده اما مشکل اصلی، تقاضا و نه عرضه است.

فراوری آلومینیوم در خارج از چین طی نیمه اول سال 2019 به میزان 0.6 درصد افت کرد که تا حدودی منعکس کننده کاهش فراوری در آلبراس برزیل و بیکانکور کانادا بود.

بر اساس گزارش رویترز، آلبراس که ظرفیت فراوری سالانه 450 هزار تن آلومینیوم را دارد از آوریل سال گذشته به دلیل کاهش فراوری در پالایشگاه آلومینای آلونورته به ظرفیت مشابه، با 50 درصد ظرفیت فعالیت می نماید. شرکت هیدروی نروژ که هر دو کارخانه را دارد پس از حل اختلافات محیط زیستی با مقامات برزیل، در حال بازگرداندن فراوری این دو کارخانه به ظرفیت کامل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 418

به "کاهش فراوری آلومینیوم دنیا همزمان با کندی رشد چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فراوری آلومینیوم دنیا همزمان با کندی رشد چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید