کشته شدن 53 شهروند نیجریه به دست گروه های شبه نظامی مسلح

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس 24، پلیس نیجریه از کشته شدن دستکم 53 نفر از اهالی روستاهای کاداوا، کاواتا، مدوبا، گاندا، سائولاوا و آسکاوا واقع در منطقه زورمی این کشور به وسیله شبه نظامیان مسلح اطلاع داد.

کشته شدن 53 شهروند نیجریه به دست گروه های شبه نظامی مسلح

بر اساس گزارش منابع محلی و شاهدان عینی، این گروه شبه نظامی با موتور سیکلت های خود به روستاهای مذکور حمله ور شده و سَکنه را مجبور به تخلیه روستا و رها کردن خانه های خود کردند.

به همین دلیل، محمود شهو سخنگوی پلیس منطقه زامفارا اعلام نموده که جسد 14 تن از کشته شدگان به شهر گوسائو منتقل شده است. بعلاوه اجساد مابقی کشته شدگان هم در محل به خاک سپرده شدند.

گفتنی است بخش های مرکزی و شمال غرب نیجریه طی سال های اخیر هدف حملات مکرر گروه های مسلح و دزد قرار گرفته که با حمله به روستاها اقدام به غارت اموال شهروندان می نمایند.

این افراد بعلاوه اقدام به حمله به مدارس و ربودن دانش آموزان در منطقه ها مذکور نیجریه می نمایند؛ بطوریکه از دسامبر سال گذشته میلادی تا به امروز، بیش از 850 دانش آموز به وسیله افراد مسلح ربوده شده که با پرداخت پول از سوی خانواده افراد ربوده شده آزاد شده اند.

علیرغم اعلام نشدن هویت واقعی افراد شبه نظامی، اما به طور معمول گروهک تروریستی- تکفیری بوکو حرام و تکفیری های داعش در آفریقا دست به حملات این چنینی در نیجریه می زنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1831

به "کشته شدن 53 شهروند نیجریه به دست گروه های شبه نظامی مسلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 53 شهروند نیجریه به دست گروه های شبه نظامی مسلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید