یوگا چگونه می تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد؟

به گزارش مجله آزات وب، حفظ تعادل بین خود و محیط زیست برای هر انسانی لازم است. زندگی امروزی ما باعث شده بسیاری از افراد دچار استرس، اضطراب و بعلاوه بی خوابی شوند که علت اصلی آن می تواند شیوه نامناسب زندگی و ورزش نکردن باشد. بنابراین، ما برای دستیابی به سلامتی و تعادل به روش ها و تکنیک های موثری احتیاج داریم. یکی از این راه ها انجام تمرینات یوگا است. یوگا می تواند از چند طریق بر زندگی شما تأثیر بگذارد. نحوه تأثیرگذاری آن بر زندگی شما به بدن، دیدگاه و اهداف شما بستگی دارد.

یوگا چگونه می تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد؟

سلامتی جسمی

یوگا به علت فواید جسمی بی شمار می تواند در زندگی شما تأثیر مثبت داشته باشد. یک تمرین منظم یوگا می تواند به افزایش سطح انعطاف پذیری، دامنه حرکت و قدرت عضلات و بهبود شرایط بدن شما کمک کند. طبق گفته کلینیک مایو، یوگا ممکن است به شما در مدیریت اثرات برخی از بیماری ها از جمله سرطان و دردهای مزمن کمک کند. یوگا حتی کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد. مطالعه ای که در سال 2004 به وسیله مجله روانشناختی کاربردی و بیو فیدبک منتشر شد، نشان داد که یوگا باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش دفعات بیدار شدن هنگام خواب در شرکت کنندگان با مشکل بی خوابی مزمن می گردد.

سلامتی فکری

یوگا با کمک به شما در ایجاد مکانیسم های مقابله بهتر در مواقع استرس، احساس کلی شما از زندگی بهتر را بهبود می بخشد. بعلاوه ممکن است علائم برخی از اختلالات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. مطالعه ای که در سال 2005 در مانیتور علوم پزشکی منتشر شد، نشان داد که زنان مضطربی که تحت تمرینات منظم یوگا قرار گرفتند، کاهش چشمگیر علائم اضطراب، افسردگی و استرس را تجربه کردند و از بهبود شرایط روحی پس از شرکت در یک برنامه فشرده سه ماهه یوگا خبر دادند.

سلامتی معنوی

شواهد بالینی زیادی برای تأیید این ادعا وجود ندارد، اما بسکمک از متخصصان یوگا معتقدند که یوگا بر سلامت معنوی افراد نیز تاثیر بسکمک دارد. جودیت لازاتر مربی یوگا، فیزیوتراپیست و روانشناس در کتاب خود به نام زندگی یوگا: یافتن روح در زندگی روزمره شرح می دهد که تمرین یوگا به معنای متعهد به پیشرفت آگاهی با مشاهده زندگی ماست. یوگا به وسیله آساناهای مختلف، تکنیک های تنفس و مدیتیشن به شما کمک می نماید تا نگرش فکر آگاهی و نگرش پذیرش و غیر داوری نسبت به خود و دیگران را توسعه دهید. دکتر سوامی شنکارف ساراسواتی در مقاله ای برای مجله یوگا می گوید: یوگا می تواند به شما در راستا کشف و تحقق خود، شما را کمک کند.

در این زمینه بخوانید:

قبل از دوچرخه سواری، این 9 مورد را بدانیم

10 راه آسان برای اینکه متابولیسم بدنمان را بالا ببریم

تاثیر منفی

مانند سایر فعالیت های بدنی، شما در حین تمرین یوگا، خطر آسیب دیدگی را نیز دارید، به خصوص اگر حرکات را نادرست انجام دهید. برخی از تمرینات یوگا ممکن است در برخی شرایط تاثیر منفی بیشتری نسبت به تاثیر مثبت آن داشته باشد، به خصوص اگر شرایط پزشکی خاصی داشته باشید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2014

به "یوگا چگونه می تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوگا چگونه می تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید