10 کاری که در ساحل جومتین جومتین پاتایا می توانید انجام دهید

به گزارش مجله آزات وب، ساحل جومتین پاتایا یکی از معروفترین مناطق پاتایا می باشد که دارای ساحلی طولانی، جاده های آرام و پارک ساحلی مفرح است. جاذبه های دیدنی و تفریحی زیادی در این منطقه از پاتایا قرار دارند. در این مطلب لیست این جاذبه ها و کارهایی که می توانید در این منطقه زیبا انجام دهید آورده شده است؛ با ما همراه باشید.

10 کاری که در ساحل جومتین جومتین پاتایا می توانید انجام دهید

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

بزرگترین جذابیت منطقه جومتین، نوار ساحلی سرزنده و مفرح آن است؛ اما این ساحل طولانی در لیست کارهایی که در جومتین می توانید انجام دهید جایی ندارد، چون چیزهای خیلی بهتر از آن هم برای تماشا وجود دارند! بسیاری از کارها و تفریحاتی که در اینجا تجربه می کنید و یا می بینید، منحصر به کشور تایلند است و در هیچ جای دیگر جهان نمی توانید آنها را پیدا کنید. در جومتین برای تمام سلیقه ها و علایق، کاری برای انجام دادن وجود دارند؛ از علاقه مندان به تاریخ گرفته تا آنهایی که زیبایی طبیعی را دوست دارند، همه در جومتین سرگرم خواهند شد. می توانید در جومتین آرامش را فقط با طی مسافت کوتاهی به وسیله ماجراجویی و هیجان بدست آورید. جومتین را می توان یک دژ سکوت در نزدیکی ماشین های جنگی توصیف کرد. تمام جاذبه های جومتین کاملا ایمن هستند و بیشترشان مناسب خانواده ها می باشند.

1- باغ گیاه شناسی استوایی نانگ نوچ پاتایا

یکی از جاذبه های بسیار دیدنی جومتین، باغ گیاه شناسی استوایی نانگ نوچ می باشد که در زمینی به مساحت 2.4 کیلومتر مربع احداث شده است و انواع وسیعی از گیاهان زیبا را در خود جای داده است. این باغ به عنوان یک باغ گیاه شناسی بین المللی به رسمیت شناخته می شود و چندین مرتبه به خاطر طراحی و چشم انداز بینظیرش برنده جایزه شده است. کل باغ های مجموعه نانگ نوچ به انواع کاکتوس، بونسای، توپیاری، نخل های گرجهتی و بیش از 670 گونه ارکیده اختصاص داده شده است. یکی از باغ های چشم نواز این مجموعه با الهام از باغ های فرانسوی در قرن هفدهم طراحی شده و در یکی دیگر از آنها از خلاقیت استون هیج در وسط باغ استفاده شده است. مجموعه گیاه شناسی نانگ نوچ همچنین محل برگزاری نمایش های منظم فرهنگی تایلندی شامل پایکوبی، بوکس، نواختن درام و همینطور نمایش فیل ها (یا همان تلنت شو) می باشد.

2- بازار شناور پاتایا

از دیگر جاذبه های منطقه جومتین، بازار شناور آن می باشد که از گذشته تا به امروز در حال فعالیت است. در این بازار فروشنده ها روی قایق، اجناسی که اکثرا میوه و سبزی تازه هستند را می فروشند؛ تعدادی غرفه هم در دو طرف رودخانه وجود دارند. برخلاف بازارهای بانکوک، نمایشی زنده از هنر و فرهنگ تایلند را به علاقه مندان نشان می دهد. اجناسی که در بازار شناور عرضه می شوند بسیار متفاوت اند و تعداد زیادی از آنها کارهای هنری و صنایع دستی اند. تعداد زیادی فروشگاه و رستوران هم در امتداد بازار شناور قرار دارند. این بازار یکی از بهترین جاها در پاتایا برای خرید سوغاتی و همینطور جایی سرگرم نماینده می باشد که می توانید در سفرتان از آن دیدن کنید. بازار شناور مناطق چهارگانه (نام صحیح بازار شناور پاتایا) در بازار شناور پاتایا با وجود 114 فروشنده در مساحتی به طول 100 هزار متر مربع، نماینده های 4 منطقه مجزا، چیزهای زیادی برای دیدن و سرگرم شدن شما در یک روز کامل، وجود دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این بازار دیدنی، اینجا کلیک نمایید.

3- کوه بودا پاتایا

کوه بودا یکی از جاذبه های دیدنی منطقه جومتین می باشد که شامل تصویری حک شده از بودا بر روی کوه است که بصورت چهار زانو نشسته است. این تصویر، با طلا تزئین شده است و به خاطر روکش طلایی اش در روشنایی روز می درخشد. تصویر حک شده بودا روی تپه به ارتفاع 130 متر و عرض 70 متر، بزرگترین بودای سنگی حک شده در جهانست. منطقه ای که تصویر بودا روی تپه، حک شده به دریاچه نقره ای معروف است. این منطقه دارای زیبایی طبیعی فوق العاده ای است و جاذبه های طبیعی دیگری مثل Silverlake Vineyard هم در آن قرار گرفته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کوه بودا اینجا کلیک نمایید.

4- نمایش های خیابانی

نمایش های خیابانی همراه با آواز و پایکوبی، از رسوم قدیمی تایلند محسوب می شود که تقریبا در همه شهرها و در مناطق مختلف انجام می گیرد. با اینکه نمایش های خیابانی ساحل جومتین در قیاس با گزینه های موجود در اطراف ساحل پاتایا، از قدمت و توجه کمتری برخوردار است اما بهرحال ارزش دیدن و شرکت کردن را دارد. در این نمایش ها از خلاقیت جالبی در طراحی پایکوبی و آواز استفاده شده است و جنبه قابل ستایش این نمایش ها این است که اجرا نماینده ها بی نهایت با استعداد هستند.

5- جهانی زیر آب پاتایا

جهانی زیر آب (آکواریم) پاتایا، یک مکان فوق العاده برای دیدن موجودات دریایی قابل توجهی است که در آبهای اطراف پاتایا ساکن هستند. جهانی زیر آب پاتایا یک تونل 100 متری اکریلیک می باشد که چشم انداز منحصر بفردی از بیش از 200 گونه از موجودات دریایی نظیر کوسه، سفره ماهی، سمور آبی و لاک پشت را به شما نشان می دهد. نمایش محبوب این جهانی زیر آب، غذا دادن به موجودات دریایی می باشد.

6- پارک پاتایا

پارک پاتایا هم جزئی از جاذبه های زیبای این شهر ساحلیست که هواداران بسیار زیادی هم دارد. پارک پاتایا را می توانید در زیر سایه برج نمادین 240 متری در منطقه پراتام ناک پیدا کنید. پارک پاتایا با سه منطقه مجزای تفریح و سرگرمی، مکانی مناسب خانواده هاست. در پارک پاتایا می توانید شام را با تماشای منظره ای 360 درجه از شهر در یکی از سه رستوران بالای برج صرف کنید. بچه ها می توانند از انواع سواری ها در پارک پاتایا یا انواع بازی های آبی مثل گرداب و سرسره در پارک آبی لذت برند. یک ساحل خصوصی هم دقیقا چند قدم آن طرف تر از پارک وجود دارد.

7- مجتمع تفریحی میموسا پاتایا

میموسا از دیگر جاذبه های دیدنی و زیبای جومتین می باشد. اگر در امتداد خیابان سوخومویت پاتایا جهت زیادی را به سمت جلو طی کنید به میموسا می رسید. میموسا یک مجتمع تفریحی است که به سبک شهرهای اروپایی ساخته شده است. میموسا یک مرکز خرید، نمایش هیجان انگیز و پاتوق قرار های رمانتیک است. میموسا که به آن شهر عشق هم می گویند با الهام از شهر فرانسوی Colmar و ساختمان هایی با معماری دوره رنسانس ساخته شده است. در این ساختمان ها بیش از 300 فروشگاه که سوغاتی، لباس، جواهرات، و صنایع دستی تایلندی می فروشند و تعدادی رستوران جای گرفته اند. میموسا یک آبنمای موزیکال زیبا هم دارد که محور اصلی 45 دقیقه نمایش صحنه ای می باشد. در میموسا چند گزینه برای تفریح و سواری در پارک تفریحی Fun Land هم وجود دارد که حتما برای شما هیجان انگیز اند. اغلب خانواده ها هم میموسا را به خاطر محیط مناسب اش، برای تفریح خود و بچه هاشان انتخاب می نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص میومسا اینجا کلیک نمایید.

8- معبد ویهارن سیِن (Viharn Sien) پاتایا

از جاذبه های دیگر منطقه جومتین می توان به ویهارن سیِن اشاره نمود. ویهارن هم مکانی برای عبادت و هم یک موزه فرهنگی است. در این معبد که به آن اَنِک کوسون سالا هم می گویند، مجموعه برجسته ای از آثار هنری دین بودا، ماهایا و تراوا جای گرفته است. مجسمه ها و پیکره های موجود در داخل و خارج واین معبد مربوط به شخصیت هایی از افسانه های تاریخی و چینی می باشند. در اینجا همچنین آثاری با قدمت 2 هزار ساله وجود دارند که در مقبره امپراتور چین (کوئین شی سوانگ) گذاشته شده بودند. بخشی از طبقه دوم این معبد به نمایشگاه آثار هنری فرهنگ تایلندی اختصاص داده شده است و در طبقه سوم نیز مجموعه ای از تصاویر و عکس های بودا نگهداری می شود.

9- اسکی روی آب (کابلی) در دریاچه پاتایا

اسکی روی آب یا اسکی با کابل (Cable Ski)، از پرطرفدارترین جاذبه ها تفریحی و ورزش های آبی ساحل جومتین است. شکی وجود ندارد که این ورزش، لذت بخش ترین و مفرح ترین ورزش آبی در پاتایا باشد. اسکی روی آب را می توانید در دریاچه پاتایا (Lake Land) و حول جهتی مربعی شکل تجربه کنید. برای انجام این ورزش ضروری است یک انتهای کابل به قایق بسته شود و انتهای دیگر در دست شما باشد. هیجان این ورزش بسیار بالاست، آنقدر که نظیرش را در کمتر ورزشی تجربه خواهید کرد. یادگیری اسکی روی آب هم به خاطر جضور مربیان و راهنماها کار بسیار راحتی است.

10- پارک تیر اندازی پاتایا

از جذابیت های دیگر ساحل جومتین پارک تیر اندازی آن است. در پارک تیر اندازی پاتایا چیزهایی بیشتر از تیر اندازی به هدف های کاغذی را می توانید تجربه کنید. در واقع اینجا مرکز ماجراجویی در پاتایاست. تفریحات پارک تیر اندازی عبارتند از اسب سواری، Zip- Lining، کایاک سواری، تیر اندازی با کمان و انواع تیر اندازی. آموزشگاه تیر اندازی که در وسط پارک قرار گرفته به بازدید نمایندگان اجازه می دهد تا مهارت تیر اندازی خود را بهتر نمایند. برای حرفه ای ها هم پارک تیر اندازی پاتایا می تواند یک آزمون مهارت و توجه به نکات ایمنی و دستور العمل ها باشد.

منبع: نت تای
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 342

به "10 کاری که در ساحل جومتین جومتین پاتایا می توانید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کاری که در ساحل جومتین جومتین پاتایا می توانید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید