آشنایی با شرکت هواپیمایی ایر فرانس

به گزارش مجله آزات وب، معرفی شرکت هواپیمایی ایر فرانس

درست در 83 سال قبلدر کشور فرانسه پایه تاسیس یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین ایرلاین های جهان گذاشته شد و آن ایرلاین، شرکتی جز ایر فرانس(Air France) نبود. این ایرلاین در سال 2003 با شرکت هواپیمایی کی ال ام(KLM) ادغام شد و به این صورت دامنه پرواز های خود را بسیار توسعه داد و از قبل بزرگ تر شد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم این شرکت بزرگ هواپیمایی و معروف فرانسوی را به اتفاق هم بررسی کنیم.

آشنایی با شرکت هواپیمایی ایر فرانس

اطلاعات کلی و تاریخچه شرکت هواپیمایی ایر فرانس

شرکت هواپیمایی ایر فرانس در سال 1933، همانطور که از اسمش بر می آید درکشور فرانسه و در شمال شهر پاریس تاسیس شد. فرودگاهی که مرکز اصلی پرواز های این ایرلاین فرانسوی است، فرودگاه بین المللی شارل دوگل(Charles de Gaulle Airport) شهر پاریس است. البته ناگفته نماند که فرودگاه های دیگری هم هستند که به عنوان مقاصد ثانویه این شرکت هواپیمایی محسوب می شوند. این فرودگاه ها عبارتند از: فرودگاه نیس کوت دازور، فرودگاه مارسی پروانس، فرودگاه لیون- سینت اگزوپری، فرودگاه تولوز- بلانیاک و در آخر فرودگاه بوردو- مریگناک. در حال حاضر ایر فرانس عضوی از اسکای تیم است. جالب است بدانید که در زمان جنگ سرد، ایر فرانس یکی از سه شرکت هواپیمایی بود که از پایه های اصلی شرکت های هواپیمایی متحدین به حساب می آمد که به آلمان و دو فرودگاه در برلین پروازهای منظم و برنامه ریزی شده داشت.

یکی از افتخارات بی شمار ایر فرانس این است که در سال 2004 با انجام بیشترین پرواز، به عنوان بزرگ ترین شرکت هواپیمایی اروپایی معرفی گشت. طبق آماری که از این شرکت هواپیمایی منتشر شده است، در سال 2011 ایر فرانس به بیش از 90 مقصد در اقصی نقاط جهان پرواز داشته است. در حال حاضر پروازهای روزانه این شرکت در حدود 800 پرواز است که در مقابل آمار های پرواز روزانه بسیاری از شرکت های هواپیمایی در جهان، آماری قابل توجهی است و به سختی دست یافتنی است. این شرکت هواپیمایی دارای انواع جت های مسافربری بوئینگ و جت های بزرگ ایرباس است. از جمله شرکت های زیر مجموعه ایر فرانس، شرکت هواپیمایی هاپ! (HOP!) است که این پروازهای داخلی و اروپایی شرکت ایر فرانس را انجام می دهد.

نام شرکت هواپیمایی ایر فرانس: Société Air France SA

کد یاتا: AF

کد ایکائو: AFR

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایر فرانس: www.airfrance.com

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایر فرانس

فرست کلاس(La Première): در این کلاس پروازی شما شاید حسی برابر با حس یک فرد عالی رتبه را پیدا کنید! باور کنید یا نه، با نشستن بر روی جایگاه هایی که از چرم و چوب ساخته شده اند، آن هم در اتاقکی که مجزا و جداست، کمتر از این حس برای شما به ارمغان می آورنمی آید. امکانات این کلاس پروازی در نوع خود بی نظیر است و سفری خوب و راحت را به همه مسافرانش در قبال هزینه ای که می کنند، اعطا می کند.

بیزینس کلاس: از امکانات بیزینس کلاس می توان به شاخص ترین آن ها یعنی؛ جایگاه های تخت خواب شو و مانیتورهای 16 اینچی مخصوص برای هر مسافر که به 12 زبان زنده جهان برنامه های متنوع پخش می کنند، اشاره کرد.

پرمیوم اکونومی: اگر شما می خواهید هزینه ای کمتر و یا در اصطلاح سفری ارزان ولی با امکانات مناسب و یا در حد بیزینس کلاس را داشته باشید، از ین کلاس پروازی استفاده کنید. کلاس پروازی پرمیوم اکونومی ایر فرانس، در هواپیماهای مختلف خود، امکانات و تعداد جایگاه ها متفاوتی را داراست. به طور مثال یکی از این هواپیما ها که دارای 38 جایگاه است، ایرباس A380 است که ایر فرانس آن را برای مسافران خود در این کلاس پروازی اختصاص داده است. سرویس غذایی و پذیرایی و سایر سرویس های کلاس پروازی پرمیوم اکونومی نیز از دیگر ایرلاین های جهان کیفیت بهتر و متفاوت تری دارد.

اکونومی: اگر تصمیم دارید برای سفر خود از هواپیمایی ایر فرانس استفاده کنید، باید این را به شما بگوییم که در پرواز های اکونومی این شرکت هم می توانید نسبت به ایرلاین های دیگر از امکانات بهتری برخوردار شوید. دراین کلاس پروازی می توانید از صفحه نمایش 10 اینچی به همراه خروجی USB و همچنین جایگاه های بزرگ تر استفاده نمایید.

هواپیماهای شرکت ایر فرانس

ایر باس A 100-318

ایر باس A100-319

ایر باسA200-320

ایر باسA100-321

ایر باس A200-330

ایر باس A300-340

ایر باسA900- 350

ایر باسA800-380

بوئینگ 777

بوئینگER300-777

بوئینگ9-787

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی ایر فرانس

  • حتما قبل از سفر خود سایت رسمی این شرکت را در زمینه میزان بار خود بررسی کنید.
  • تعداد ساک دستی که شما می توانید با خود در سفر داشته باشید، بستگی به نوع کابین و کلاس پروازی شما دارد. اما با این حال شما می توانید تنها 1 یا 2 مورد وسیله همراه در کابین با خود داشته باشید که آن هم شامل یک کوله پشتی،کیف دستی و یا یک پاکت می باشد که نهایتا 12 کیلوگرم وزن داشته باشد. برای این که به نسبت کلاس پرواز خود چند وسیله می توانید به همراه داشته باشید، حتما به قوانین مربوطه در سایت ایر فرانس مراجعه نمایید.
  • حتما بر روی چمدان خود، برچسب نام خود و بارکد مسافرتی را بچسبانید.
  • اگر وسیله ای مهم و یا قیمتی را با خود در سفر به همراه دارید، بهترین راه این است که آن را در کیف دستی خود حمل کنید. از جمله این وسایل مهم می توانیم به عنوان مثال ؛وسایل پزشکی که سایز کوچکی دارند، دوربین عکاسی، لپ تاب، کلیدها، کارت شناسایی، مدارک مهم، پول، جواهرات و دیگر وسایلی که همراه شما است و درجه اهمیت زیادی دارد، اشاره کنیم.
  • شما می توانید با استفاده از سایت ایر فرانس، قبل از سفر شرایط رزرو بلیط خود را تغییر دهید. می توانید منوی غذایی، جایگاه انتخابی و کلی موارد دیگر را با استفاده از سایت تغییر دهید.
  • حتما قبل از سفر تمامی مدارک خود و مدت اعتبار آن ها را چک کنید و در طول سفر به همراه خود داشته باشید.
  • شما می توانید تا 30 ساعت قبل از سفر خود، به صورت آن لاین شرایط بلیط خود را چک کنید و تغییرات مورد نظر خود را در آن اعمال کنید.
  • برچسب چمدان خود را قبل از این که به فرودگاه بروید، پرینت گرفته و اطلاعات آن را حتما چک نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2150

به "آشنایی با شرکت هواپیمایی ایر فرانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شرکت هواپیمایی ایر فرانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید