شروع توزیع کارت آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری از فردا

به گزارش مجله آزات وب، کارت ورود به جلسه دو آزمون دکتری متمرکز و کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از فردا هشتم اسفند بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

شروع توزیع کارت آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری از فردا

به گزارش ایسنا، کارت ورود به جلسه دو کارشناسی ارشد و مقطع دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 1402 از فردا دوشنبه هشتم اسفند بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال 1402، صبح روز پنجشنبه مورخ 11 اسفند ماه جاری برگزار می گردد.

به طور کلی 169 هزار و 964 نفر در آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شرکت کردند که از این تعداد 75 هزار و 625 نفر خانم و 95 هزار و 339 نفر آقا هستند و درصد خانم های شرکت کننده در آزمون دکتری 44 و آقایان نیز 56 درصد است.

این آزمون در هفت گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار خواهد شد که بطورکلی 247 کد رشته در این آزمون تعریف شده است.

آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به صورت دو مرحله ای نیمه متمرکز برگزار می گردد که 50 درصد نمره در اختیار دانشگاه ها می باشد. براین اساس نتایج اولیه این آزمون نیمه اول اردیبهشت ماه سال 1402 اعلام می گردد و در فاصله یک هفته بعد انتخاب رشته داوطلبان شروع خواهد شد.

هفته اول خردادماه اسامی چند برابر پذیرفته شدگان آزمون دکتری روی سایت سنجش آموزش قرار می گیرد و نیمه دوم خرداد ماه کار مصاحبه و آنالیز سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان شروع خواهد شد.

آزمون ارشد

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بعد از ظهر روز پنجشنبه 11 اسفند ماه صبح و بعد از ظهر روز آدینه 12 اسفندماه سال 1402 و بر اساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد نیز که همزمان با دکتری برگزار خواهد شد تعداد 471 هزار و 528 شرکت کننده دارد که از این تعداد 255 هزار نفر خانم و 216 هزار و 528 نفر نیز آقا هستند. در واقع 54 درصد داوطلبان این آزمون را زن و 46 درصد را نیز مرد تشکیل می دهند.

بعلاوه آزمون کارشناسی ارشد نیز در شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار می گردد و تعداد 134 کد رشته نیز در آن تعریف شده است.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه دوم خرداد 1402 و نتایج نهایی این آزمون نیز دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

داوطلبان هریک از کدرشته های امتحانی ضروری است به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

کارت شرکت در آزمون دکتری و ارشد

کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از فردا دوشنبه هشتم اسفند ماه جاری بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

فرآیند برگزاری هر دو آزمون فوق از ساعت 8 صبح شروع می گردد و در های ورود به جلسه حوزه های برگزاری آزمون، ساعت 7:30 صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان باید قبل از بسته شدن در های ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

داوطلبان فوق ضروری است بر اساس مشخصات شناسنامه ای (نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون ای فوق همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و بعلاوه اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است.

آن دسته از داوطلبان آزمون ارشد که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی داوطلب شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته شناور) نیز بوده اند، باید برای کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از درگاه اینترنتی سازمان سنجش پرینت نموده و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند.

زمان برگزاری آزمون رشته های شناور (رشته انتخابی دوم) آزمون ارشد بعد از ظهر روز پنجشنبه 11 اسفند ماه جاری است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2334

به "شروع توزیع کارت آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع توزیع کارت آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید