ابررایانه مایکروسافت با 285 هزار پردازنده مرکزی

به گزارش مجله آزات وب، ابررایانه شرکت مایکروسافت که یکی از پنج پرسرعت ترین سیستم های جهان است، دارای 285 هزار پردازنده مرکزی(CPU) و 10 هزار پردازنده گرافیکی(GPU) است که با همکاری شرکت Open AI سعی در آزمودن و توسعه مدل های کارآمد هوش مصنوعی در مقیاس عظیم دارد.

ابررایانه مایکروسافت با 285 هزار پردازنده مرکزی

سال گذشته شرکت مایکروسافت یک میلیارد دلار در شرکت Open AI سرمایه گذاری کرد، شرکتی که توسط ایلان ماسک بنیان گذاری شده و بر توسعه هوش مصنوعی سازگار با انسان متمرکز است. اکنون امروز در کنفرانس توسعه دهندگان 2020 Build شاهد اولین نتایج این سرمایه گذاری هستیم.

مایکروسافت گفت که برای تست مدل های هوش مصنوعی در مقیاس عظیم که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته، یک ابررایانه با میزبانی آزور(Azure) ساخته است.

در حالی که ما شاهد اجرای بسیاری از برنامه های هوش مصنوعی متمرکز بر وظایف گوناگون، مانند شناسایی اشیاء خاص از روی تصاویر یا ترجمه زبان های مختلف هستیم، موج جدیدی از تحقیقات روی مدل های گسترده تر متمرکز است که می توانند چندین کار را به طور همزمان انجام دهند.

همانطور که مایکروسافت خاطرنشان می نماید، این کار می تواند شامل تعدیل جریان بازی ها باشد. در واقع، این مدل های عظیم می توانند هوش مصنوعی را برای مصرف نمایندگان و توسعه دهندگان بسیار مفیدتر نمایند.

این ابررایانه از 285 هزار پردازنده مرکزی و 10 هزار پردازنده گرافیکی تغذیه می نماید که هر یک از آنها با سرعت 400 گیگابیت در ثانیه متحد می شوند و ارتباط برقرار می نمایند. در حالی که مایکروسافت اطلاعات تعیینی درباره قابلیت سرعت این ابررایانه فاش نکرده، می گوید این ابررایانه در فهرست برترین 500 ابررایانه های افشا شده عمومی قرار گرفته است.

در این مرحله تعیین نیست که شرکت OpenAI دقیقاً چگونه از چنین سیستم قدرتمندی بهره خواهد برد، اما حداقل می توان انتظار داشت که نتایج جالبی به دست بیاورد. این شرکت بیشتر به ایجاد الگوریتمی شناخته شده است که می تواند اخبار جعلی قانع نماینده بنویسد و همچنین اثبات این نکته که حتی ربات ها نیز می توانند تقلب یاد بگیرند.

شاید OpenAI توصیه ای از مایکروسافت بگیرد و چیزی شبیه به مدل های ریزمعماری(Turing) خود برای فراوری زبان طبیعی بسازد که یک پیاده سازی مقیاس عظیم از هوش مصنوعی است که باعث ایجاد چیزهایی مانند فراوری زیرنویس به صورت زنده می گردد. این هوش مصنوعی با 17 میلیون پارامتر برای درک زبان پشتیبانی می گردد.

مایکروسافت همچنین گفت که اقدام به فراوری مدل های ریزمعماری با منبع باز می نماید، بنابراین توسعه دهندگان به زودی می توانند از آن برای نیازهای پردازش زبان خود استفاده نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1137

به "ابررایانه مایکروسافت با 285 هزار پردازنده مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابررایانه مایکروسافت با 285 هزار پردازنده مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید