احتمال برخورد صاعقه در نیمه جنوبی کشور

به گزارش مجله آزات وب، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش ها امروز شنبه 13 مهر در نیمه جنوبی کشور خواهد بود که احتمال برخورد صاعقه در مناطق مستعد؛ بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی مسیل ها و رودخانه های فصلی در این بخش ها وجود دارد. از این رو به عشایر توصیه می گردد از رفتن به ارتفاعات خودداری نمایند.

احتمال برخورد صاعقه در نیمه جنوبی کشور

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی روز شنبه گفت: امروز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، جنوب و جنوب شرق فارس، سواحل دریای عمان و جزایر واقع در تنگه هرمز، رگبار شدید باران گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهند داشت. در مناطق مستعد، بارش ها به شکل تگرگ خواهد بود. حتی در بعضی نقاط بوشهر هم رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

وی گفت: فردا بارش ها در این مناطق ادامه دارد، ضمن این که دامنه های زاگرس مرکزی یعنی چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش های پراکنده رخ می دهد، دوشنبه و سه شنبه بارش ها در این مناطق تضعیف می گردد اما به شکل پراکنده ادامه خواهد داشت و چهارشنبه دوباره بارش ها در این مناطق تشدید می گردد.

گودرزی ادامه داد: دریای عمان و خلیج فارس تا اوایل روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهند بود، بنابر این از تردد شناورهای سبک و نیمه سبک و قایق های تفریحی کوچک خودداری گردد، همچنین در سواحل نیز توفان و رگبار و رعد و برق رخ می دهد.

او گفت: نیمه شمالی کشور نیز از یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دما گاهی همراه با وزش بادهای شدید برای سواحل شمالی، اردبیل و شمال شرق رخ خواهد داد. اواخر وقت دوشنبه و سه شنبه بارش های پراکنده در سواحل شروع می گردد و چهارشنبه بعد از ظهر هم با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور به خصوص استان های ساحلی بارش ها تشدید می گردد.

  • آسمان تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای امروز پایتخت 17 درجه بالای صفر و بیشینه دمای امروز تهران 26 درجه بالای صفر می گردد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای 2 درجه بالای صفر، بجنورد 3 درجه و اهواز با دمای 42 درجه بالای صفر و بوشهر 37 درجه، به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 520

به "احتمال برخورد صاعقه در نیمه جنوبی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال برخورد صاعقه در نیمه جنوبی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید