امروز توانایی فراوری بومی تجهیزات و پرنده ها را داریم، استفاده از قدرت طراحی و فراوری تکنولوژی نکته کلیدی در صنعت هوایی

به گزارش مجله آزات وب، وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز به برکت خون شهدا، به این توانایی رسیدم که تجهیزات و پرنده های با تدوین داخل کشور بسازیم.

امروز توانایی فراوری بومی تجهیزات و پرنده ها را داریم، استفاده از قدرت طراحی و فراوری تکنولوژی نکته کلیدی در صنعت هوایی

به گزارش ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در همایش تجلیل از چهره های ماندگار صنعت هوایی کشور که بعدازظهر امروز چهارشنبه در محل نمایشگاه هوایی تهران برگزار گردید، اظهار کرد: اراده توانستن مولفه ای است که برای رسیدن به هدف ثمر بخش بوده و هرگاه این گونه قدم برداشتیم پیروز عمل کردیم.

او ادامه داد: در سال های پس از انقلاب مستشار های آمریکایی می گفتند که به تجهیزات دست نزنید، چون ما بازخواهیم گشت.

اسلامی با بیان این که محیط به گونه ای بود که تکنسین های ایرانی حق دست زدن به هیچ قسمتی را نداشتند، اضافه کرد: ما در این دوران همیشه سخت ترین تحریم ها را تحمل کردیم و برای تامین قطعات دچار مشکل بودیم، اما امروز به برکت خون شهدا، تاکیدات رهبر معظم انقلاب و توان داخلی به این توانایی رسیدم که تجهیزات و پرنده های با تدوین داخل کشور بسازیم.

او با اشاره به این که راه ما طولانی است و همچنان ادامه دارد، گفت: برای من مهم ترین مولفه در طول مدت خدمت این بود که قدرت طراحی و فراوری تکنولوژی ایجاد کنیم، این همان نکته کلیدی است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه امروز از ظرفیت یکپارچه طراحی برخورداریم، خاطر نشان کرد: ما اگر در بخش هواپیمای تجاری هم یک حرکت یکپارچه داشتم امروز حرفی برای گفتن داشتیم، اما هنوز هم دیر نیست؛ با قدرت دانش بنیان می توانیم یک کار بزرگ و متفاوت که رتبه کشور را ارتقا دهد را انجام دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 512

به "امروز توانایی فراوری بومی تجهیزات و پرنده ها را داریم، استفاده از قدرت طراحی و فراوری تکنولوژی نکته کلیدی در صنعت هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز توانایی فراوری بومی تجهیزات و پرنده ها را داریم، استفاده از قدرت طراحی و فراوری تکنولوژی نکته کلیدی در صنعت هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید