انجام 22 هزار پیوند عضو در شیراز

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بخشی از دستاوردهای چهاردهه گذشته در حوزه پزشکی استان فارس، انجام بیش از 22 هزار جراحی پیوند اعضا را یکی از شاخص ترین آنها دانست.

انجام 22 هزار پیوند عضو در شیراز

دکتر مهرزاد لطفی چهارشنبه 23 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی های مجموعه سلامت فارس، به مناسبت چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی، گفت: فعالیت های این دانشگاه در هشت حوزه محوری شامل درمان، بهداشت، آموزش، فرهنگی و دانشجویی، تحقیقات و فناوری، غذا و دارو، توسعه مدیریت و منابع و همچنین بین الملل انجام می گردد.

او موفقیت های فارس در عرصه های درمانی را از افتخارات مجموعه سلامت فارس خواند و اظهار کرد: به واسطه خدمات پزشکی مهمی چون بیش از 22 هزار جراحی پیوند اعضا، نام فارس اکنون نه تنها در ایران، بلکه در جهان شناخته شده و توانمندی های پزشکان این دانشگاه زبانزد است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در حوزه سلامت فارس، پنج هزار و 205 مورد پیوند کبد، هشت هزار و 633 مورد پیوند قرنیه، چهار هزار و 887 مورد پیوند کلیه، هزار و 460 مورد کاشت حلزون، 1661 مورد مغز استخوان، 50 مورد قلب، 39مورد روده، 170مورد کلیه و پانکراس، 236 مورد پوست، 134 مورد پانکراس و هشت مورد معده صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توانمندی پزشکان این دانشگاه برای انجام جراحی های پیچیده چشم، مغز و اعصاب، ارتوپدی، کاشت حلزون شنوایی و دیگر عرصه ها را در کنار تجهیزات روزآمد پزشکی، از دیگر مصادیق افتخارات این مجموعه خواند که موجب استقبال بیمارانی از تمام مناطق کشور برای دریافت خدمات پزشکی در فارس شده است.

لطفی افزایش بیمارستان های تحت پوشش از 25 مورد به 67 بیمارستان، افزایش تعداد تخت های بیمارستانی از دو هزار و 587 به هشت هزار و 132 تخت، افزایش تعداد تخت های ویژه از 6 مورد به هزار و 90 تخت، افزایش تعداد پایگاه های اورژانس شهری از چهار پایگاه به 53 پایگاه، راه اندازی 95 پایگاه اورژانس جاده ای، افزایش تعداد آمبولانس ها از 13 به 256 مورد، ایجاد و توسعه سه پایگاه اورژانس هوایی در مجموعه دانشگاه، همچنین توسعه بخش ها و تجهیزات پزشکی نوین را از دیگر دستاوردهای مجموعه سلامت فارس در سال های پس از انقلاب اسلامی بیان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به توسعه پژوهش های سلامت محور، به عنوان یک اولویت مهم آن مجموعه اشاره و افزود: ثمره این کوشش ها، علاوه بر فراوری بیش از 15هزار مقاله علمی در پایگاه های مهم پژوهشی جهان، راه اندازی 6 مرکز رشد تخصصی، تاسیس 27 شرکت دانش بنیان، راه اندازی 6 کوهورت فعال، توجه به کاربردی بودن و تقویت عرصه های فناوری و پیوند با صنعت، در پژوهش های دانشگاه بوده که هم اکنون نیز با موضوع حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و چهارم، در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 863

به "انجام 22 هزار پیوند عضو در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 22 هزار پیوند عضو در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید