ایران قدرت فوتسال آسیا، رضایت از میزبانی شایسته ارومیه

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران- گروه استانها: مرحله مقدماتی فوتسال قهرمانی آسیا در منطقه جنوب و مرکز آسیا با حضور 7 تیم ایران، تاجیکستان، افغانستان، جمهوری قرقیز، ازبکستان، نپال و ترکمنستان در ارومیه در حال برگزاری است.

ایران قدرت فوتسال آسیا، رضایت از میزبانی شایسته ارومیه

در حال حاضر تیم های قاره آسیا با استفاده از مربیان صاحب سبک، اصول دفاعی را به خوبی آموزش دیده اند و سال به سال عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارند بطوری که تیم ملی ایران در سالهای اخیر با درخشش در بازیهای بین المللی و منطقه ای توانسته حرف های زیادی برای گفتن در این رشته ورزشی داشته باشد.

مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال مردان آسیا از روز چهارشنبه تا سوم آبان ماه سال جاری با حضور تیم های ازبکستان، تاجیکستان، نپال، افغانستان، ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در ارومیه برگزار می گردد؛ طبق قرعه کشی تیم های ازبکستان، تاجیکستان، نپال و افغانستان در گروه اول و تیم های ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در گروه دوم به رقابت می پردازند.

در روز نخست بازیها در اولین دیدار این مسابقات تاجیکستان با 6 گل نپال را شکست داد، ازبکستان با نتیجه 6 بر 2 افغانستان را از پیش رو برداشت و تیم ملی ایران با چهار گل ترکمنستان را مغلوب کرد.

پنج شنبه دوم آبان ماه تاجیکستان با نتیجه 5 بر 2 افغانستان را برد و به دور بعدی صعود کرد و تیم ملی ازبکستان چهار بر یک نپال را شکست داد ودر روز خاتمهی دور مقدماتی، امروز نپال با افغانستان ساعت 13، ازبکستان با تاجیکستان ساعت 15:30 و قرقیزستان با ایران ساعت 18 دیدار خواهند کرد.

پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مرحله نهایی رقابت های قهرمانی 2020 مردان آسیا که اسفند سال جاری در کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد را کسب می نمایند.

حضور بانوان و اختصاص یک چهارم از ظرفیت سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه و استقبال پرشور بانوان نیز توانست بر میزبانی خوب ارومیه نیز مهر تاییدی بزند که تاکنون موجب رضایت مسئولان فدراسیون جهانی و کشوری فوتبال شده است.

تیم ملی تاجیسکتان برای صعود به مرحله بعد آماده است

سرمربی تیم ملی فوتسال تاجیکستان در نشست خبری بعد از بازیهای این تیم گفت: از میزبانی این دوره از رقابت ها رضایت داریم و در گروه 2 این مسابقات مقدماتی جدال سختی وجود دارد و کوشش همه تیم ها رسیدن به مرحله نهایی این مسابقات است.

دجان ددوویچ با اشاره به برد تیم اش در اولین بازی این دوره از رقابتها اضافه کرد: پیروزی در این دیدار برای ما به عنوان شروعگر این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار بود و بسیار خرسندیم که این مسابقه بدون مصدومیت و بدون اتفاق خاصی به خاتمه رسید.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتسال تاجیکستان با وجود اینکه زمان کافی برای انجام تمرین نداشت، به عنوان یکی از تیم های قدرتمند در گروه 2 این مسابقات حضور دارد و برای صعود به مرحله نهایی امیدوار است.

سرمربی تیم ملی فوتسال تاجیکستان با قدردانی از نحوه میزبانی ایران و شهر ارومیه در فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم، گفت: هتل، اسکان، تغذیه و سالن محل مسابقات در حد بسیار خوبی است و بازیکنان و کادر فنی این تیم به هیچ وجه احساس غریبی نمی نمایند.

تیم ملی فوتسال تاجیکستان این دوره از رقابت ها تاکنون با برد تیم های مقابل صعود خود به مرحله نهایی را مسجل نموده است.

نپال برای تجربه اندورزی در مسابقات فوتسال شرکت نموده است

اما سرمربی تیم نپال که تاکنون با شکست این دوره از مسابقات را طی نموده اند نه تنها از شکست بازیکنان تیم اش گلایه مند است بلکه فراهم نبودن زیرساخت های ورزش فوتسال را مهمترین عامل باخت تیم ملی این کشور می داند.

گوراک باشنت در تبادل نظر با خبرنگاران بعد از بازیهای این دوره تا فینال این مسابقات اضافه کرد: تجربه کم و نداشتن بازی های تدارکاتی عامل اصلی شکست تیم ما برابر تیم ملی تاجیکستان بود.

وی با بیان اینکه فوتسال در نپال علاقمندان زیادی دارد و به عنوان یک ورزش تفریحی است اضافه کرد: مسائل فوتسال در کشور نپال زیاد است و ما علاوه بر اینکه زندگی سختی در این کشور داریم، لیگ و مسابقات فوتسال و حتی زمین مختص و استاندارد فوتسال هم نداریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال نپال با بیان اینکه تیم ما با هدف تجربه اندوزی در این مسابقات به مصاف رقیبان می رود و انتظار داریم برای مسابقات آینده با شرایط بهتری به میدان برویم اضافه کرد: شرایط تیم ملی نپال نسبت به سال های قبل بهتر شده و در بازی های بعدی نیز بهتر خواهدشد.

هر چقدر مربیان تیم های تاجیکستان و نپال از شرایط میزبانی رضایت داشته باشند اما سرمربی تیم افغانستان که از حضور چند بازیکن ایرانی الاصل بهره می برد از مناسب نبودن کف پوش سالن مسابقات در ارومیه گلایه مند بوده و یکی از عوامل ناکامی بازیکنانش می داند.

کف پوش سالن غدیر اجازه بازی مناسب به تیم افغانستان نداد

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان در تبادل نظر با خبرنگاران بعد از بازی برابر حریفان اش گفت: بازیکنان این تیم به بازی کردن بر روی کف پوش چوبی عادت ندارد و کف پوش سالن غدیر ارومیه اجازه ارائه بازی روان را از شاگردانم گرفت.

عبدالرزاق مومراک با بیان اینکه تیم ما همیشه بر روی کف پوش پی وی سی تمرین نموده ولی کف پوش سالن غدیر ارومیه چوبی است و روی آن را رنگ نموده اند ادامه داد:

وی اما بعد از تجربه شکست دوم در این دوره از بازیها ناهماهنگی و مسائل داخلی فوتبال در افغانستان را دلیل ناکامی تیم اش دانست و گفت: تیم ما تنها 20 روز قبل تشکیل شده و نداشتن بازی تدارکاتی و اردوهای تمرینی و همچنین مسائل داخلی فوتبال افغانستان باعث عدم نتیجه گیری ما در این 2 بازی بود.

مومراک با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنان ایرانی تیم گفت: امیدواریم با کسب تجربه از بازیهای این دوره در رقابت های سالهای بعد عملکرد بهتری داشته باشیم.

سرمربی تیم قرقیزستان، ازبکستان نیز در نشست های بعد از بازی بیشتر به ارزیابی از بازیهای بازیکنان خود پرداخته و به صورت گذرا از میزبانی این دوره از رقابت ها ابراز رضایت کردند.

همه تیم های آسیایی فوتسال درحال پیشرفت هستند/میزبانی ارومیه در حد عالی است

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران که بردهای شیرینی مقابل حریفانش تاکنون تجربه نموده است معتقد است سطح این دوره از مسابقات قابل قبول بوده و همه تیم های آسیایی به خصوص تیم های شرکت نماینده در این دوره در حال پیشرفت هستند.

محمد ناظم الشریعه حضور تماشاگران پرشور ارومیه را یکی از عوامل برد تیم ملی ایران دانشست و اضافه کرد: از این بردها در حضور طرفداران پرشور ارومیه ای خوشحالیم و به مردم این شهر که میزبانی خوبی داشتند، تبریک می گویم.

وی ادامه داد: ما نیز از سال 2016 جوانگرایی را شروع نموده ایم و اکنون بازیکنان جوان زیادی به تیم ملی آمده اند که از آن جمله می توان به جوانانی جون سالار آقاپور، طاها مرتضایی، علیرضا جوان، بهزاد عظیمی، سعید مومنی اشاره نمود.

ناظم الشریعه با بیان اینکه هم اکنون تیم فوتسال ایران از قدرت های برتر آسیا به شمار می رود مطرح کرد: ایران همچنان یکی از قدرت های برتر آسیا و حتی جهان است و در رقابت های فوتسال 2019 نیز حضور قدرتمندی خواهیم داشت.

وی در ادامه میزبانی ارومیه را تاکنون بسیار عالی و مناسب توصیف کرد و گفت: تیم ملی ایران جند سال پیش نیز در این شهر و سالن غدیر مسابقه داده و خاطرات خوبی از میزبانی ارومیه داریم.

امروز بازیهای فینال این دوره از مسابقات در ارومیه برگزار می گردد و طی آن چهار تیم جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب می نمایند امید می رود بازیهای فینال نیز به خوبی طی این چند روزی که برگزار شده است برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 593

به "ایران قدرت فوتسال آسیا، رضایت از میزبانی شایسته ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران قدرت فوتسال آسیا، رضایت از میزبانی شایسته ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید