این غذاها را در ایام امتحانات نخورید!

به گزارش مجله آزات وب، باشگاه خبرنگاران/ مریم زارعی کارشناس برنامه تغذیه نوجوانان در دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به نکات تغذیه ای دانش آموزان در شب امتحانات و حتی کنکور اظهار کرد: داوطلبان کنکور و دانش آموزان در وعده شام باید غذای سبک مصرف نمایند تا هضم آن غذا آسان شده و خواب راحتی داشته باشند.

این غذاها را در ایام امتحانات نخورید!

خوردن دوغ و ماست ترش در ایام امتحانات ممنوع

او با اشاره به اینکه برای دانش آموزان در روز امتحان صبحانه باید اهمیت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: دانش آموزان باید در ساعات مطالعه از خوردن ماست و دوغ ترش که ممکن است خواب آور باشد بپرهیزند و همچنین از مصرف روزانه شیر و ماست شیرین غافل نشوند.

زارعی اعلام کرد: داوطلبان کنکور و دانش آموزان باید یک لیوان شیر کم چرب در شب قبل از امتحان مصرف نمایند؛ زیرا این کار باعث آرامش و خواب راحت تر آن ها می گردد.

او با اشاره به اهمیت تغذیه دانش آموزان، اضافه نمود: چای، قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار مثل نوشابه های گازدار در شب امتحان به علت کافئین بالا باعث اضطراب و بی خوابی خواهند شد. اگر دانش آموزان احساس خستگی دارند، کمی استراحت نموده و از محرک هایی مثل قهوه برای بیدار ماندن استفاده ننمایند.

او تاکید نمود: مصرف فست فودها، سیب زمینی سرخ شده و غذا های سنگین و چرب که موجب اختلال در خواب می شوند در شب امتحان ممنوع است. غذا های نشاسته ای مانند ماکارونی، برنج و نان که سبک تر هستند به دلیل تاثیر در بهبود کیفیت خواب، در شب امتحان مفید تر هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1215

به "این غذاها را در ایام امتحانات نخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها را در ایام امتحانات نخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید