بیش از 1000 سند مرتبط با وقف بازسازی شد

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، به‌نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد حدادی، مدیرکل بازسازی و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر درباره جزئیات بازسازی اسناد مربوط به وقف گفت: بیش از 1000 سند مرتبط با وقف در اداره‌ کل بازسازی و حفاظت این سازمان بازسازی شده‌است که می‌توان به وقف اسناد مربوط به مساجد، حمام، مدرسه ،وقف املاک و اراضی برای امور خیریه و برگزاری تعزیه و مراسم مذهبی اشاره نمود.

بیش از 1000 سند مرتبط با وقف بازسازی شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی اضافه کرد: در اداره‌کل بازسازی و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تعداد بسیاری از اسناد و کتاب‌های تاریخی بازسازی و حفاظت می‌شود و اسناد مربوط به وقف‌نامه‌ها ازجمله سندهای بازسازی شده در این اداره کل است.

مدیرکل بازسازی و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: وقف در اسلام به‌عنوان یک سنت حسنه مورد تایید است و از آن‌ها برای تامین منافع عمومی، برقراری آسایش، تامین اجتماعی، بهبود سطح زندگی، بازسازی و توسعه مساجد، مدارس و اماکن عمومی، گسترش سطح فرهنگ و آموزش علوم و معارف اسلامی و پیشبرد امور عام المنفعه استفاده شده‌است.

حدادی عنوان نمود: از وقف‌نامه‌های بازسازی شده رونوشتی از وقف‌نامه مزرعه دهویه رستاق و شش باب دکان واقع در شهرستان نیریز است که از سوی بهادرخان حسن در تاریخ 789 قمری وقف شده که عواید آن برای مسجد جامع نیریز در نظر گرفته شده‌است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1437

به "بیش از 1000 سند مرتبط با وقف بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 1000 سند مرتبط با وقف بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید