تحریک تبعیض نژادی و افزایش نرخ جرم در اروپا و آمریکا

به گزارش مجله آزات وب، در چند ماه گذشته تبعیض نژادی و حمله به آسیایی تبارها به شدت افزایش یافته و نشر افکار و سخنان خصمانه و پرکینه در شبکه های اجتماعی 900 درصد بیشتر شده است.

تحریک تبعیض نژادی و افزایش نرخ جرم در اروپا و آمریکا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، یک بازیگر کمدی چینی تبار انگلیسی در توئیتر خود نوشت: شاید فقط یکصد هزارم جمعیت انگلستان به کروناویروس مبتلا شده باشند، ولی تقریباً صد در صد آنها تا اندازه ای به ویروس تبعیض آلوده شده اند.

دونالد ترامپ در 16 مارس در توئیتر خود کروناویروس 2019 را ویروس چین نامید که مورد انتقاد گسترده افکار عمومی و چینی تبارهای دنیا نهاده شد. او با آنکه می داند این کارش سبب افزایش تبعیض نژادی و نفرت و حمله علیه چینی تبارها و آسیایی تبارها می گردد، باز هم به سیاهنمایی و اتهام زنیهایش ادامه داده است.

بنا به گزارشها از خاتمه ماه مارس در آمریکا، اروپا و مناطق دیگر دنیا، تبعیض نژادی و حمله به آسیایی تبارها به شدت افزایش یافته و نشر افکار و سخنان خصمانه و پرکینه در شبکه های اجتماعی 900 درصد بیشتر شده است.

پلیس کلانشهر لندن چندی پیش با انتشار داده هایی اظهار داشت: در ماههای فوریه و مارس، 166 مورد گزارش درباره حمله به افراد دارای چهره شرقی دریافت شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 66 مورد بود.

پلیس انگلستان همیشه به مردم قول داده است که به طور جدی با چنین جرائمی برخورد خواهد نمود، اما در واقع پیگیری و مجازات مجرمان بسیار کم دیده شده است.

گروه های حقوق بشر انگلستان می گویند سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نقش راهنمایی کننده ای برای راستگرایان این کشور داشته است. اخیراً بعضی گروههای راستگرا به ایجاد دشمنی شدید علیه چین پرداخته اند. رئیس سازمان خیریه خاتمه انتقام در مصاحبه با رسانه های انگلستان گفت: شمار پرونده های واقعی اتفاق افتاده از تعداد گزارشهای پلیس به مراتب بیشتر است. به نظر من، یکی از علل بروز این حملات، ادعاهای مقامات آمریکا است و منشاء آن هزاران کیلومتر با انگلستان فاصله دارد. بسیاری از آسیب دیدگان به ما گفته اند؛ یعنی حمله کنندگان آنها را ویروس چینی که از ترامپ یاد گرفته اند، خوانده اند.

یک سازمان دیگر خیریه انگلستان با نام امید به ترک تخاصم نیز اظهار داشت که بسیاری از راستگرایان در شبکه های اجتماعی ادعاهای ترامپ را نقل و شایعاتی درباره کروناویروس 2019 پخش نموده اند. ایجاد دشمنی و حمله به چین به یکی از تکالیف اصلی راستگرایان تبدیل شده است.

از سوی دیگر، بعضی رسانه ها نیز به افزایش دشمنی و تبعیض یاری نموده اند. در ماههای فوریه و مارس، بی بی سی در برنامه های تصویری با موضوع کرونا، همیشه تصاویر ماسک پوشیدن آسیایی تبارها را به نمایش گذاشت که در آن موقع، حمله به چینی تبارهای ماسک دار به مراتب افزایش یافت. بسیاری از روزنامه های محلی انگلستان نیز با انتشار عکسهایی در صفحه اول، تلویحا چینی تبارها را با پخش ویروس مرتبط ساختند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1121

به "تحریک تبعیض نژادی و افزایش نرخ جرم در اروپا و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریک تبعیض نژادی و افزایش نرخ جرم در اروپا و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید