تعلیق سرمایه گذاری گسترده اتحادیه اروپا در چین

به گزارش مجله آزات وب، کمیسیون اروپا به دلیل تشدید تنش ها میان بروکسل و پکن، سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در چین را تعلیق کرد.

تعلیق سرمایه گذاری گسترده اتحادیه اروپا در چین

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون اروپا روز سه شنبه گفت کوشش ها برای تصویب معامله سرمایه گذاری گسترده اتحادیه اروپا با چین با توجه به روابط دیپلماتیک گل آلود میان طرفین عملا تعلیق شده است.

بر این اساس، والدیس دومبرووسکیس (Dombrovskis) کمیسر تجاری اتحادیه اروپا گفت: ما اکنون فعالیت های گشایش سیاسی از جانب کمیسیون اروپا را به یک معنا تعلیق نموده ایم.

وی اضافه نمود: در شرایط فعلی روشن است که با وجود تحریم های اتحادیه اروپا علیه چین و تحریم های متقابل چین علیه این اتحادیه شامل تحریم ها علیه اعضای مجلس اروپا محیط کنونی برای تصویب این موافقت نامه مساعد نیست.

وی ادامه داد: کوشش برای تصویب این معامله به نحوه تحول روابط چین و اتحادیه اروپا بستگی دارد.

در پی افزایش تنش میان پکن و بروکسل، کوشش ها برای تصویب توافقنامه چین و اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری متقابل به حال تعلیق درآمد. این توافقنامه در دسامبر سال گذشته میلادی نهایی شد، اما هنوز همه تاییدات لازم را از سوی نهاد های اروپایی از جمله مجلس اروپا دریافت ننموده بود.

اتحادیه اروپا در ماه مارس امسال میلادی برای اولین بار در 30 سال اخیر، مجموعه ای از تحریم ها را علیه چین به اجرا گذاشت و بر این اساس، در هماهنگی با متحدان غربی این اتحادیه، چهار مقام چینی و یک نهاد دولتی که گفته می گردد در نقض حقوق بشر اقلیت مسلمان اویغور در استان سین کیانگ چین دخالت داشته را تحریم کرد.

چین نیز در واکنش 10 شخصیت حقیقی اروپایی از جمله پنج عضو مجلس اروپا و چهار نهاد از جمله کمیته حقوق بشر مجلس اروپا را تحریم کرد. پکن همچنین شماری از مقامات انگلیس، آمریکا و کانادا را در فهرست سیاه قرار داد و در مجموع بیش از 30 فرد و نهاد را تحریم کرد.

در پی وضع این تحریم ها، سه گروه اصلی در مجلس اروپا یعنی اتحاد پیشرو سوسیالیست ها و دموکرات ها، حزب تجدید اروپا و سبز های مجلس که در مجموع 45 درصد از کرسی ها را در اختیار دارند، گفتند تا زمانی که تحریم ها برقرار باشد، مجلس حتی بحث درباره این توافق را شروع نخواهد کرد.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1807

به "تعلیق سرمایه گذاری گسترده اتحادیه اروپا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق سرمایه گذاری گسترده اتحادیه اروپا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید