کوشش چینی ها برای به جهان آمدن انسانهای ضد ایدز

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، این نخستین بار نیست که محققان چینی کوشش می نمایند که انسانها را از همان وضعیت جنینی نسبت به ویروس HIV مصون نگاه دارند. آنها این کوشش را پیشتر شروع نموده بودند اما بدون دستیابی به نتیجه ای معین نیمه کاره رها کردند.

کوشش چینی ها برای به جهان آمدن انسانهای ضد ایدز

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

حالا اما دور تازه ای از این کوششها شروع شده است. محققان چینی در گزارشی اعلام نموده اند که کوشش برای اصلاح ژنتیکی جنین انسان با هدف مصونیت یافتن در برابر ویروس HIV وارد مراحل حساسی شده است.

از نگاه دیگر می توان گفت که در این آزمایشات بحث برانگیز کوشش می گردد تا به جهان آمدن ابر انسانهایی مورد مطالعه قرار گیرد که با استفاده از تازه ترین دستاوردهای علم ژنتیک، مهندسی شده اند تا به بیماری های ژنتیکی یا سایر بیماریها مبتلا نشوند.

یانگ وان از محققان دانشگاه علوم پزشکی گوانجو که انتشار گزارش اخیر بر عهده وی بوده می گوید: کاملا قابل پیش بینی است که انسانهای اصلاح شده ژنتیکی به جهان بیایند.

این محقق و همکارانش بیش از 200 جنین تک سلولی را جمع آوری و کوشش کردند تا DNA آنها را تغییر داده و در خلال این اقدامات ژنی را در آنها مستقر سازند که جنین را در برابر ویروس HIV مقاوم می سازد.

محققان چینی با اذعان به مخالفتهایی که نسبت به چالش اخلاقی این پروژه مطرح می گردد نسبت به لزوم استفاده از تازه ترین دستاوردهای علوم پزشکی در جلوگیری از ابتلای انسانها به HIV تأکید می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 368

به "کوشش چینی ها برای به جهان آمدن انسانهای ضد ایدز" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوشش چینی ها برای به جهان آمدن انسانهای ضد ایدز" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش چینی ها برای به جهان آمدن انسانهای ضد ایدز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید