تولید مواد جدید برای افزایش ظرفیت ذخیره انرژی در باتری ها

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، باتری ها دارای دو الکترود آند و کاتد هستند که انتقال یون ها بین آنها موجب تولید انرژی می شود. ظرفیت باتری ها به میزان زیادی به تعداد الکترون های تولید شده توسط اند بستگی دارد.

تولید مواد جدید برای افزایش ظرفیت ذخیره انرژی در باتری ها

معمولاً برای تولید آند از گرافیت استفاده می شود. اما محققان کره جنوبی با استفاده از نوعی سیلیکون ظرفیت ذخیره سازی گرافیت را ده برابر کرده اند. البته اشکال این روش، متورم شدن چرخه بار سیلیکون و آسیب دیدن سطح آند و کاهش ظرفیت شارژ است.

تا به حال تلاش های زیادی برای تثبیت اندهای سیلیکونی اجرا شده، اما هزینه بالا و پیچیدگی این کار باعث شده تجاری سازی فرایند مذکور ناممکن باشد. برای حل این مشکل محققان کره ای نشاسته به دست آمده از سیب زمینی شیرین را در آب حل می کنند، سپس سیلیکون را در روغن به دست آمده از ذرت حل می کنند و سپس دو محلول را مخلوط و گرم می کنند.

آندی که بدین روش به دست آمده چهار برابر بیشتر از آندهای گرافیتی دارای ظرفیت شارژ بوده و تا 500 بار با موفقیت برای شارژ و خالی کردن شارژ به کار گرفته شده، بدون آنکه ظرفیت شارژ آن کاهش یابد. همچنین با این روش باتری ها تنها در 5 دقیقه شاهد شارژ 80 درصد از ظرفیت خود بوده اند. محققان امیدوارند که در آینده نزدیک بتوانند این روش را تجاری سازی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 924

به "تولید مواد جدید برای افزایش ظرفیت ذخیره انرژی در باتری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید مواد جدید برای افزایش ظرفیت ذخیره انرژی در باتری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید