جاذبه های دیدنی تایلند (بخش اول)

به گزارش مجله آزات وب، از دیدنی های تایلند بیشتر بدانید

تایلند با سواحل سفید درخشان، جنگل های استوایی سرسبز و انبوه و نقاط فرهنگی جذابش، یکی از جالب توجه ترین کشورهای دنیا است. ما با سفر به گوشه و کنار این کشور فهرستی از زیباترین نقاط آن را برای شما گرد آورده ایم. با خبرنگاران همراه باشید تا از جاذبه های تایلند بیشتر بدانید.

جاذبه های دیدنی تایلند (بخش اول)

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پای (Pai)

پای (Pai) که در حوالی 100 کیلومتری بزرگترین شهر شاقتصادی تایلند یعنی چیانگ میChiang Mai واقع شده، بدون شک یکی از رویایی ترین دهکده های تایلند است و به ویژه مورد علاقه گردشگرانی است که مایلند با کوله پشتی بر دوش، پیاده به سیر و گردش در طبیعت بپردازند. مامنی بهتر از این ناحیه کوهستانی با محیطی آرام، اقامت گاه های ارزان و چشمه های متعدد آب معدنی نمی توان یافت. آبشار ها و چشمه های متعدد آب گرم در مناطق اطراف پای (Pai) در انتظارند تا شما آنها را کشف کنید و برای این چه کاری بهتر از یک راه پیمایی طولانی یا دوچرخه سواری در امتداد جاده های پر پیچ و خم وجود دارد؟ این منطقه از لحاظ فرهنگی، رسوم و سنت های قوی برمه ای را حفظ نموده و بسیاری از مردمان قبایل کوه نشین همچنان در دهکده های کوچک کوهستانی مجاور زندگی می نمایند. جدا از این که بهترین غذاهای سنتی و گیاهی را عرضه می نماید به دلیل برخورداری از مکاتب و عزلت گاه های متعدد، مقصد مورد علاقه هواداران یوگا و مراقبه است. با وجودی که محبوبیت پای (Pai) در نزد گردشگران به طور روز افزون درحال افزایش است ولی این دهکده ماهیت شگفت انگیز خود را حفظ نموده و نقاط آرام و دور افتاده ای را که گردشگران می توانند نهایت بهره را از آن ببرند، عرضه می نماید.

کو تائو (Koh Tao)

با وجود آن که کو تائو (Koh Tao) در زمره جزایر پر گردشگر تایلند است. اما همچنان ارائه دهنده یکی از آرام ترین و خیره نماینده ترین مناطق تایلند است. در حالی که بسیاری از مسافران رهسپار دو جزیره بزرگتر مجاور یعنی کو سامویی Koh Samui و کو پانگان Koh Phangan می شوند. کو تائو (Koh Tao) بسیاری از غواصان و بازدید نمایندگانی را که در جستجوی محیطی ساکت تر و پر آرامش تر هستند، به خود جذب می نماید. به زحمت می توان منظره ای زیباتر از سواحل تمیز و سفید این جزیره و آب های درخشان فیروزه ای پیرامون آن را یافت. به همه این ها غروب خورشید جزیره را هم اضافه کنید، غروبی که رنگ آمیزی اشعه هایش توصیف ناپذیر است. کو تائو (Koh Tao) به سبب دسترسی آسان به محل های غواصی و دنیای زیر آب متنوع و حیرت انگیزی که دارد یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید برای غواصی با لوله تنفس یا کسب گواهینامه غواصی خود را در آب های گرم آن غوطه ور کنید. دوست داران پیاده روی می توانند در جنگل های ساحلی به این کار بپردازند.

کو جام (Koh Jum)

کو جام (Koh Jum) یکی از آخرین جزایر دور افتاده تایلند است و به نحوی بین کرابی Krabi و کولانتا یای Ko Lanta yai قرار گرفته که به سهولت قابل دسترسی است. آرامش این نقطه که شمار جمعیت آن از 3هزار نفر تجاوز نمی نماید اجاره نمی دهد گردشگران به راحتی از این سواحل دل کنده و آن جا را ترک نمایند. سواحل جزیره که آب های آبی درخشان آن ها را احاطه نموده اند، اکثرا سواحل سنگی هستند ولی سواحل معدودی وجود دارند که مکان های مناسبی برای دریافت حمام آفتاب و آب تنی گردشگران هست. کو جام (Koh Jum) تنها دارای تعداد معدودی رستوران و کافه تریا است و کلا جو محتاطانه تری بر فضای آن حاکم است. این مکان برای کسانی که قصد دارند به مناطق توریستی دور افتاده سفر نمایند، فرصتی دلپذیر فراهم آورده و با فضایی آرام بخش و اهالی با محبت و صمیمی اش، هر بازدید نماینده ای را که پا بر سواحل آن میگذارد به شعف می آورد.

آیوتایا (Ayutthaya)

آیوتایا (Ayutthaya) واقع در 50 کیلومتری بانکوک، پایتخت شلوغ و پر تکاپوی تایلند، روزگاری پر شکوهت رین شهر دنیا به شمار می آمد. ویرانه های شهر باستانی از سوی یونسکو به عنوان میراث دنیای اعلام شده و شکوه و جلال نخستین آن مایه حیرت و شگفتی است. آیوتایا (Ayutthaya) بر روی جزیره ای واقع در بین چائو پرایا Chao Phraya ، پا ساک Pa sak، لاپ بوری ریورز Lopburi Rivers بنا شد. حکومت آیوتایا (Ayutthaya) اهمیت خود را در سرتا سر منطقه به مدت 417 سال حفظ کرد و در طی قرن شانزدهم به اوج عظمت فرهنگی، اقتصادی و نظامی خود رسید. این شهر انتها در سال 1767 میلادی توسط مهاجمان برمه ای فتح و سپس ویران شد. آثار و بقایای به جا مانده از این شهر که تا حد زیادی مرمت و تعمیر شده، شکوه و زیبایی پیشین آن را در انظار بازدید نمایندگان مجسم می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 341

به "جاذبه های دیدنی تایلند (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی تایلند (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید