خبرنگاران صادرات زنجان طی هشت ماه امسال 105 درصد تحقق یافت

به گزارش مجله آزات وب، زنجان - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال از حدود 145 میلیون دلار از 218 میلیون دلار هدف گذاری صادراتی استان، 105 درصد محقق شده است که پیش بینی ها نشان می دهد با فرایند رفع مسائل صادرات شمش روی این مهم به حدود 2 برابر اهداف تعیین شده برسد.

خبرنگاران صادرات زنجان طی هشت ماه امسال 105 درصد تحقق یافت

ناصر فغفوری شامگاه دوشنبه در هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به فرایند صادراتی استان طی یکماه گذشته اضافه کرد: به دلیل شیوع کرونا و بسته بودن مرزهای کشور، صادرات به کشورهای ترکیه و عراق کمتر رخ داد و متاثر از شرایط حاکم این مهم در استان زنجان نیز طبق برنامه پیش نرفت.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری انجام گرفته مشکل ورود موقت طی یکماه تا 45 روز اخیر جهشی را در صادرات استان موجب شده، بطوریکه مقدار هدف ارزش صادراتی کالا در سال جاری از سوی وزارت صمت 218 میلیون دلار مشخص شده بود که در هشت ماهه سال جاری 145 میلیون دلار صادرات این بخش محقق شد.

این مسؤول ادامه داد: به عبارتی دیگر کسرهای ماه های گذشته توسط واحدهای تولیدی جبران شد و خوشبختانه در پایان هشت ماهه سال جاری پنج درصد نیز از رقم صادراتی استان بیشتر شده که طی مدت یاد شده 94 درصد صادرات با کشور عراق و 102 درصد با کشور ترکیه تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات استان به امارات متحده عربی رقم پایینی بود، گفت: رقم تحقق یافته بیش از 8.5 برابر و برای کشور افغانستان این رقم 31 درصد و پاکستان پنج برابر بود که در این میان اولویتها، بر اساس سیاست اعلام شده کشورمان با 13 کشور همسایه که مراوده تجاری بیشتری با آنها وجود دارد، مشخص شده است.

فغفوری این کشورها را شامل قزاقستان، کویت، قطر، ترکمنستان، ارمنستان، آذریابجان، روسیه، عمان، پاکستان، افغانستان، امارات، ترکیه و عراق ذکر کرد.

این مسؤول ادامه داد: علاوه بر 13 کشور همسایه یاد شده صادرات نیز برای کشورهای هند و چین نیز به دلیل مراوده خوبی که با ایران دارند، هدف گذاری شده و سایر کشورها چندان تاثیرگذار نیستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ورود مواد اولیه در قالب ورود موقت چند روزی است که به شدت افزایش یافته که امیداواریم تا پایان سال گزارشی از موفقیت های بخش خصوصی در توسعه تجارت خارجی ارائه شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1497

به "خبرنگاران صادرات زنجان طی هشت ماه امسال 105 درصد تحقق یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صادرات زنجان طی هشت ماه امسال 105 درصد تحقق یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید