خرید آسان کالا و خدمات با پارس وندینگ

به گزارش مجله آزات وب، وِندینگ ماشین (Vending Machine) یا پایانه اتوماتیک فروش کالا، دستگاهی است که بعد از واردکردن پول یا با کسر اعتبار الکترونیک از مشتری، محصولی را به صورت اتوماتیک ارائه می دهد.

خرید آسان کالا و خدمات با پارس وندینگ

امروزه انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد که محصولاتی از قبیل انواع نوشیدنی سرد و گرم، قهوه، اسنک، نوشابه، انواع بلیت، محصولات بهداشتی و حتی فرهنگی مانندکتاب و لوح فشرده را به طور اتوماتیک به مشتری عرضه می کنند.

درواقع می توان گفت هر توزیع کننده اتوماتیک کالایی که قابلیت نصب حداقل یک یا چند سیستم پرداختی مانند ژتون، سکه، اسکناس، کارت اعتباری، سیستم پرداخت از طریق گوشی، پیامک، USSD، NFC و ... را داشته باشد، وندینگ ماشین یا دستگاه فروش اتوماتیک نامیده می شود.

شرکت طلوع باور جوانان پارس که در ادامه به اختصار با نام تجاری پارس وندینگ از آن یاد خواهیم کرد، کار خود را در سال 94 به طور رسمی شروع کرده است و در زمینه طراحی کسب وکارهای ماشینی فعالیت می کند.

شرکت پارس وندینگ که در پارک فناوری پردیس مستقر است، در سه زمینه اصلی محصولاتی را تولید می کند: وندینگ ماشین ها، کیوسک های پرداخت و دستگاه های خشک کن میوه که با همکاری یک شرکت دیگر و در قالب پروژه ای برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار انجام می شود.

در پروژه اخیر، شرکت پارس وندینگ دستگاه خشک کن میوه را همراه با میوه تازه به زنان سرپرست خانوار تحویل می دهد، به آنها آموزش های لازم برای کار با دستگاه داده می شود و در نهایت میوه خشک شده را به صورت تضمینی از آنها خریداری می کند.

اگر این حوزه از فعالیت شرکت پارس وندینگ را کنار بگذاریم، در حوزه طراحی و ساخت وندینگ ماشین ها و کیوسک های پرداخت، بهتر می شود دانش و توان این شرکت دانش بنیان را بررسی کرد.

جهت پیش روی پارس وندینگ

بنیانگذار و موسس شرکت پارس وندینگ، در خصوص چشم اندازی که برای این مجموعه متصور است، می گوید: امروز کشور در حال توسعه است و به دلیل همین پیشرفت سریع در حوزه فناوری، مردم بین خدماتی که به صورت سنتی و از طریق نیروی انسانی دریافت می کنند با خدمات نوینی که در بستر اینترنت ارائه می شود، با یک فاصله و شکاف روبه رو هستند. برای مثال فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها روزبه روز در حال گسترش هستند و به همان نسبت، از تعداد بقالی ها و دکه ها کاسته می شود؛ در این شرایط اگر کسی بخواهد فقط یک آبمیوه تهیه کند، طبیعتا برایش بسیار سخت خواهد بود که وارد یک هایپرمارکت شود و با در دست داشتن یک بطری آبمیوه از آن خارج شود! پس در این جا کمبود خرده فروشی هایی که در ارائه خدمات سرعت بالایی داشته باشند، به شدت احساس می شود. وندینگ ماشین ها می توانند پاسخ مناسبی برای رفع این نیاز باشند.

وِندینگ ماشین یا پایانه اتوماتیک فروش کالا

حسین رمضان پور، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پارس وندینگ، در خصوص این بخش از فعالیت های شرکت تحت مدیرتش به جام جم می گوید: ما برای اولین بار در کشور دستگاه وندینگ ماشینی را تولید کرده ایم که کاربر ایرانی می تواند به آسانی با آن کار کند. این دستگاه صفحه نمایش بزرگی دارد، سخنگوست و به زبان های فارسی و انگلیسی صحبت می کند. قابلیت شناسایی افراد را از دور دارد و می تواند متناسب با جنسیت و سن هر کاربر، کالاهای مختلفی را به او پیشنهاد دهد. افراد مختلف می توانند براساس اثر انگشتشان عضو این وندینگ ماشین شوند و برای خودشان کیف پول الکترونیکی تشکیل دهند. مزیت این کار در این است که کاربران عضو وندینگ ماشین درصورت همراه نداشتن وجه نقد یا کارت بانکی، با اعتباری که در این کیف پول از قبل شارژ کرده اند، می توانند از طریق همان اثر انگشت و حساب کاربری شان خرید کنند.

او در ادامه می گوید: یکی دیگر از مزایای این وندینگ ماشین ها در مدارس نمود پیدا می کند؛ به این صورت که خانواده هر دانش آموزی که عضو وندینگ ماشین باشد، می تواند برای میزان استفاده او از این دستگاه محدودیت معین کند. برای مثال والدین یک دانش آموز می توانند معین کنند فرزندشان بتواند فقط روزی یک شکلات از وندینگ ماشین بخرد تا به این صورت کنترل بیشتری بر تغذیه و سلامت فرزندشان داشته باشند.

کیوسک پوز یا کیوسک پرداخت

مدیرعامل مجموعه پارس وندینگ درباره ویژگی های یکی دیگر از محصولات این شرکت که کیوسک پرداخت نام دارد، می گوید: از این کیوسک می توان در مشاغل بسیار متنوعی استفاده کرد. درواقع این کیوسک پرداخت، یک دستگاه ارائه دهنده خدمات است که در جهت خدمتی که ارائه می دهد، متصدی را حذف می کند. به این ترتیب در هزینه های یک سازمان صرفه جویی قابل توجهی ایجاد می شود. از سوی دیگر این کیوسک های پرداخت می توانند منجر به صرفه جویی در وقت مشتری شوند، برای کاربر احساس راحتی و امنیت ایجاد کنند، به اتصال به اینترنت نیاز ندارند و اختلال هایی که گاهی در فرایند اتصال به اینترنت ایجاد می شود موجب آزردگی کاربر نخواهد شد. امکان ارائه خدمات و توضیحات بیشتر از طریق کیوسک به مشتری مهیاست و سرعت و دقت انجام محاسبات و پاسخ دهی در کیوسک بسیار بالاتر از کارمند متصدی خواهد بود. کیوسک پرداخت می تواند امور را بدون نیاز به فرم های کاغذی و بایگانی آنها انجام دهد تا در حفاظت از محیط زیست نیز نقش خود را ایفا کند.

رمضان پور می افزاید: به عنوان نمونه، از کیوسک های پرداخت می توان برای انجام همه امور مربوط به پذیرش و صندوقداری در بیمارستان ها استفاده کرد. در بیمارستان های بزرگی که بخش های پذیرش و صندوق معمولا در طبقه های مجزایی قرار گرفته است و مراجعان مجبورند مدام در طبقات بیمارستان در رفت وآمد باشند، با استفاده از دستگاه های کیوسک پرداخت می توان نقاط دسترسی را در سراسر بیمارستان پراکنده کرد. یکی دیگر از میزبانان کیوسک پرداخت می تواند دانشگاه ها باشد و از این دستگاه برای انجام امور مالی دانشجویان استفاده کنند. همچنین در پردیس های سینمایی نیز از کیوسک های پرداخت استفاده می شود و کاربران می توانند با مراجعه به آنها، تیزر فیلم های روی پرده را تماشا ، صندلی خود را انتخاب و بلیت شان را تهیه کنند و در آرامش از دیدن فیلم مورد علاقه شان لذت ببرند.

راه های تماس با شرکت طلوع باور جوانان پارس:

سایت: ParsVND.com

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: @parsvending

شماره های تماس:

02176251425

09120557132

آدرس: تهران، پارک فناوری پردیس، نوآوری هشتم، ساختمان پارس وندینگ

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1777

به "خرید آسان کالا و خدمات با پارس وندینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید آسان کالا و خدمات با پارس وندینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید