در پاتایای تایلند، کجا می توانید فیل سوار شوید!؟

به گزارش مجله آزات وب، دهکده فیل های پاتایا

اگر شما به دنبال یک تجربه ناب هستید که مشابهی برایش وجود نداشته باشد، پس باید در سفر به تایلند خود به دهکده فیل های پاتایا بروید. بازدید از محیطی روستایی در تایلند به همراه مردمی مهربان را تجربه کنید. نه تنها در این روستا بیشتر با زندگی و فرهنگ مردم در روستاهای تایلند آشنا می شوید بلکه در میان جنگل های انبوه پاتایا می توانید قدم بزنید. دهکده فیل های پاتایا پر از فیل های دست آموزی است که از کودکی در اینجا نگهداری و بزرگ شده اند. مجله خبرنگاران به تمام گردشگرانی که به تایلند و شهر پاتایا سفر می نمایند، پیشنهاد می دهد که حتما به دیدن دهکده فیل های پاتایا در اعماق جنگل بروند. در اعماق می توانید زندگی در کنار فیل ها را تجربه کنید. تجربه ای که تنها تعداد محدودی از گردشگران و بازدید نمایندگان فرصت آن را خواهند داشت.

در پاتایای تایلند، کجا می توانید فیل سوار شوید!؟

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پناهگاه جنگلی فیل ها در تایلند

ساکنین دهکده فیل های پاتایا در حقیقت درون جنگل یک پروژه گردشگری اخلاقی و پایدار برای محیط زیست را راه اندازی نموده اند. این پناهگاه در اوت 2018 در منطقه چیانگ مای تاسیس شد. پس از اینکه نگرانی ها برای جمعیت محلی فیل ها به وجود آمد، با مراقبت از این فیل ها، در اردوگاه چیانگ مای تجربه خوبی رخ داد.

پناهگاه جنگلی فیل ها در این مکان، متخصص در مراقبت از فیل های آسیب دیده و فیل های است که با آن ها بدرفتاری شده است. این فیل ها از تمام مناطق تایلند نجات یافته و به این مکان آورده شده اند.

فعالیت ها و بسته های پیشنهادی که در دهکده فیل های نپاتایا وجود دارد بسته به فصل و احتیاج فیل ها تغییر می نماید. در نتیجه در هر فصل و آب و هوایی می توانید در فعالیت های مختلفی شرکت کنید. در هر صورت، فعالیت های مختلفی برای انتخاب وجود دارد!

فیل - نماد مقدس تایلند

فیل ها پستانداران بسیار باهوشی هستند که زندگی اجتماعی دارند. دانشمندان هنوز بر روی این پستاندار و توانایی های او در حال مطالعه و تحقیق هستند. در ادامه به شما اطلاعاتی خواندنی راجع به فیل ها می دهیم که اگر به دهکده فیل های پاتایا بروید، راهنمایان و پرورش دهندگان فیل ها به شما می گویند.

  • می دانستید که فیل ها بزرگ ترین مغز را در میان حیوانات روی زمین دارند! می دانستید که فیل ها هم مفهوم زمان را می فهمند. یعنی برای آن ها زمان گذشته، حال و آینده معلوم است.
  • می دانستید که اگر فیلی درون گله ای بمیرد، فیل ها برای او مراسم تدفین انجام می دهند، به این صورت که برای فیل متوفی سکوت می نمایند و عزا می گیرند.
  • می دانستید که فیل ها زبان های مختلف آدمی را تشخیص می دهد.

یک فیل مادر، فرزند خود را به مدت 2 سال حمل می نماید. از زمان تولد بچه فیل تا 3 الی 4 سالگی فیل مادر مراقب فرزند خود هست تا اینکه فیل بالغ گردد. در طول این مدت، فیل مادر بچه اش را با شیر خود تغذیه می نماید. به محض این که فیل نوزاد از شیر مادر تغذیه آغاز به تغذیه کرد، آن فیل، مسئول بزرگ شدن آن می گردد. گه گداری مشاهده شده است که بچه فیلی مادر خود را از دست داده است و توسط فیل های ماده دیگر به فرزندخواندگی پذیرفته شده است.

معمولا یک مربی جوان و بچه فیل با یکدیگر رشد می نمایند. زمانی که مربی به بچه فیلی شیر می دهد و فیل نیز این مربی را پذیرفت، مربی حکم مادر او را پیدا می نماید. در نتیجه بچه فیل و مربی با یکدیگر بزرگ خواهند شد. در این صورت، مربی همانند یکی از اعضای نزدیک خانواده فیل جوان خواهد شد. یک جمله در میان مربیان دهکده فیل های پاتایا وجود دارد: یک مربی باید با یک فیل باشد.

یک فیلبان حدود 5 روز در ماه را با خانواده اش و 256 روز از سال را با فیل خود وقت می گذراند. یک فیل زمانی که به سن 14 سالگی برسد، کار اصلی خود را آغاز می نماید و در نهایت در سن 60 سالگی بازنشسته می گردد. یک فیل بالغ، وزنی حدود 4000 کیلوگرم دارد. هر روز 300 کیلوگرم غذا می خورد. این تنها 4 ساعت در روز در حالت ایستاده می خوابد که صدای خر خر بلندی را هم فراوری می نماید.

روستای فیل های پاتایا

دهکده فیل های پاتایا مکانی منحصر به فرد و خصوصی است که در سال 1973 ساخته شده است. ابتدا، این محل، مکانی بود که حیوانات مجروح را برای مراقبت از آن ها به اینجا می آوردند و نگهداری می کردند. کلمه بیمارستان حیوانات در خصوص این دهکده گسترش یافت و در نهایت بسیاری از مردم برای بازدید از آن رهسپار این روستا شدند. همین موضوع باعث شد تا این روستا کم کم تبدیل به یک پارک تفریحی در پاتایا گردد.

برنامه های بازدید از روستا

از هتل یا محل اقامت خود در پاتایا بیرو بیایید و برای رفتن به دهکده فیل های پاتایا آماده شوید. یک ماشین بگیرید تا شما را با 1 ساعت رانندگی به منطقه ای که می خواهید برساند. شما باید جهت جنوب شرقی شهر پاتایا را بروید تا به ناحیه ساتاشیپ (Sattahip) برسید.

پس از ورود به پناهگاه جنگلی و دهکده فیل های پاتایا کمی به خود فرصت بدهید تا با محیط بیشتر آشنا شوید. یک میان وعده خوشایند، همانند چای یا قهوه را در کافه تریای روستا سفارش دهید و از نوشیدن لذت ببرید. پس از آن، می توانید در خصوص فیل ها یاد بگیرید که مقدمه ای برای آغاز برنامه فیل سواری و در مجموع همراه شدن با این حیوان شگفت انگیز است. از دهکده فیل های پاتایا لباس های سنتی این روستا را که کارن (Karen) نام دارند بگیرید و بپوشید. عوض کردن لباس ها به لباس هایی که برای فیل ها آشنا هستند می تواند یاری خیلی خوبی در ارتباط برقرار کردن با فیل ها باشد. پس از آن به گروه فیل بان ها یاری کنید تا مکمل های غذایی طبیعی برای فیل ها آماده نمایند.

پس از آن، با فیل ها دیدار کنید. به فیلبان ها یاری کنید تا غذای فیل ها را بدهند. حتی می توانید خودتان این کار را انجام دهید و مکمل های غذایی فیل ها را به این موجودات دوست داشتنی بدهید. در همین حین با فیلبان ها صحبت کنید. آن ها داستان هر یک از فیل ها را به شما خواهند گفت تا شناخت بهتری نسبت به هر فیل داشته باشید. پس از آن در دهکده فیل های پاتایا می توانید با فیل ها بازی کنید، با آن ها تعامل داشته باشید. در میان تمام این کارها می توانید با فیل ها در یک مکان طبیعی عکاسی کنید.

از دیگر تفریحاتی که پس از آشنا شدن با فیل ها برای آن باید خود را آماده کنید، آب بازی و گل بازی با فیل هاست. فیل ها برای نظافت و خنک نگاه داشتن پوستشان در هنگام ظهر به سمت رودخانه کنار دهکده فیل های پاتایا حرکت می نمایند تا حمام روزانه شان را انجام دهند. فیلبان ها نام این قسمت از فعالیت روزانه فیل ها را اتاق دوش فیل ها نام داده اند. در محیط باز و طبیعی با فیل ها حمام کنید و همانند آن ها خود را در هوای گرم و شرجی این ناحیه خنک نمایید. حتی می توانید در شستن فیلی که با آن از ابتدا همراه شده اید، یاری کنید. گل رودخانه را بر روی بدن فیل ها بمالید و البته با آن ها آب بازی کنید. پس از اینکه از رودخانه بیرون آمدید، به اتاق دوشی که برایتان در دهکده فراهم شده است، بروید.

از امکانات درون دهکده فیل های پاتایا که برایتان فراهم شده، بهره ببرید تا دوش بگیرید و بدن خود را کاملا از شن و ماسه رودخانه بشویید. در نهایت خود را خشک نموده و لباس هایی خودتان را بپوشید. می توانید قبل از خداحافظی با فیل ها خود را به یک ناهار سنتی تایلندی در رستوران دهکده مهمان کنید. غذاهای این رستوران همانند اکثر ذائقه های مردم تایلند، کمی تند بوده و از مواد غذایی تازه و میوه های فصلی تهیه شده اند. تمام این برنامه تنها نصف روز زمان شما را خواهد گرفت.

پس از یک روز عالی، دهکده فیل های پاتایا را ترک کنید. دوباره به مدت یک ساعت رانندگی کنید تا به پاتایا برسید. هنوز نصف روز وقت دارید. می توانید در هتل استراحت نموده و خستگی را از تن خود دور کنید و دوباره عصر برای بازدید از جاذبه های پاتایا راهی شوید. برای بازدید از این فیل ها می توانید حتی ظهر به سمت دهکده فیل های پاتایا حرکت کنید و یک بعد از ظهر را با فیل ها باشید. کشف دنیای درون جنگل های انبوه، شما را به یاد تارزان یا پسر جنگل می اندازد. اردوگاه جنگلی و محلی در این روستا حتی برای بچه ها نیز بسیار جذاب است، چه برسد به بزرگسالان!

برای سفر به تایلند، پوکت، بانکوک و پاتایا می توانید تور هر یک از این شهرها را همانند تور پاتایا از خبرنگاران خریداری نمایید. همچنین بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را می توانید به وسیله سایت یا اپلیکیشن خبرنگاران انجام دهید. انجام تمام این کارها به راحتی و به صورت آنلاین خواهد بود.

منبع: isango.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 293

به "در پاتایای تایلند، کجا می توانید فیل سوار شوید!؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پاتایای تایلند، کجا می توانید فیل سوار شوید!؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید