سئول: توکیو بدون مشورت تصمیم گرفته است

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از یونهاپ، مقامات کره جنوبی امروز دوشنبه مراتب نگرانی خود را نسبت به تصمیم فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن مبنی بر رهاسازی آب آلوده به مواد رادیواکتیوی نیروگاه حادثه دیده فوکوشیما به آب های اقیانوس، ابراز کردند.

سئول: توکیو بدون مشورت تصمیم گرفته است

یک مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی در این رابطه گفت: تصمیم ژاپن مبنی بر رهاسازی آب های آلوده، بدون مشورت کافی با کشورهای همسایه اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: ما مراتب نگرانی و اعتراض شدید خود را به این تصمیم ابراز داشته ایم. این اقدام می تواند بر سلامت و امنیت مردم ما و بعلاوه محیط زیست اقیانوس تاثیر بگذارد.

کیشیدا روز گذشته ضمن بازدید از نیروگاه هسته ای فوکوشیما در این کشور که پیشتر به وسیله زلزله و سونامی آسیب دیده بود، اعلام نموده بود دفع برنامه ریزی شده فاضلاب ذخیره شده در این تاسیسات را نمی توان به تاخیر انداخت.

وی با اعلام این تصمیم نشان داد که به برنامه نخست وزیر سابق این کشور مبنی بر شروع تخلیه آب های آلوده این نیروگاه به دریا از سال 2023 پایبند است.

زلزله و سونامی سال 2011 میلادی، سبب فاجعه اتمی فوکوشیما و نشت مواد رادیو اکتیو شد. متخصصان، این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ ترین فاجعه اتمی تاریخ می دانند.

پاکسازی منطقه و این نیروگاه از آن سال شروع شده و تا به امروز ادامه دارد اما همراه با آلودگی های زیست محیطی فراوانی از جمله در آب های دریا و اقیانوس بوده است به طوری که ژاپن با رهاسازی مقادیر زیادی از آب های آلوده به مواد رادیواکتیو در دریا، صدای کشورهای همسایه از جمله کره جنوبی را درآورده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1969

به "سئول: توکیو بدون مشورت تصمیم گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: توکیو بدون مشورت تصمیم گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید