سرگردانی 2 گردشگر ایرانی در تایلند بعد از حمله یک فیل!
به گزارش مجله آزات وب، دو گردشگر ایرانی در سفر به تایلند، پس از حمله یک فیل، به حال خود رها شدند و نه تنها عوامل تور و آژانس مسؤولتی در قبال شان نپذیرفتند که سفارت ایران در تایلند نیز جوابگوی آن ها نبود.
با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید
داستان سرگردانی این مسافران از تهران آغاز شد اما با حمله یک فیل در پوکت به اوج رسید.
به گزارش خبرنگاران، هزینه سفری که این زوج ایرانی برای تور پوکت در تایلند پرداختند مجموعا هفت میلیون تومان بود، تور را هم از یک آژانس گردشگری در تهران خریده بودند که در تبلیغات اش به صورت ُبلد شده اعلام نموده؛ از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز دارد و اتفاقا با مسافر هم قرارداد بسته است، اما از همان ابتدای سفر، بدتعهدی را آغاز می نماید.
بلخاری، گردشگری که در این تور حضور داشته و در حمله فیل رِم نموده، آسیب دیده در توضیح ماجرایش به خبرنگاران، گفت: شب نخست، راهنمای تور که در تایلند مستقر بود پیشنهاد یک گشت اضافه را دارد که هر نفر با پرداخت 50 دلار به شخص راهنما، آن تور را خریدیم و صبح فردای آن روز با هماهنگی راهنما که البته خودش در آن برنامه حضور نداشت، گشت یک روزه را آغاز کردیم. قرار بود در نمایش یک فیل شرکت کنیم، متاسفانه من در نزدیک ترین جایگاه به محل اجرای نمایش نشسته بودم که یک دفعه فیل رَم و حمله کرد. آسیب شدیدی دیدم، حتی تا پای مرگ رفتم، همسرم هم که در نزدیکی ما بود نیز آسیب دید.
وی اضافه نمود: افرادی که در اطراف محل حادثه بودند، ما را با وانت به کلینیک محلی منتقل کردند و درمان اولیه انجام شد و بعد هم با آمبولانس به بیمارستانی در پوکت منتقل کردند.
این گردشگر گفت: روز دوم که در بیمارستان بستری بودیم راهنمای تور برای ملاقات آمد، چون شنیده بودند ما جان خود را در حمله یک فیل خشمگین از دست داده ایم. وقتی مطمئن شد هنوز زنده ایم، با کلی وعده که مراقب و پیگیر وضعیت مان است، بیمارستان را ترک کرد و بعد از آن هم هیچ خبری از او نشد. هر بار هم با تلفن اش تماس گرفتیم جواب نداد، فقط یک بار پاسخ داد و گفت که نمی تواند مسؤولیتی قبول کند، چون مسافران دیگری هم در این تور هستند که باید به آن ها رسیدگی کند و بعد هم گفت دیگر به او زنگ نزنیم.
وی اضافه نمود: با پیگیری زیاد پیروز شدیم مجری اصلی این تور را که شرکتی ایرانی و مستقر در بانکوک بود، پیدا کنیم. آن ها هم در قبال این حادثه هیچ مسؤولیتی قبول نکردند و گفتند به سفارت ایران اطلاع دهیم. آن جا هم تماس گرفتیم، ولی کسی جوابگو نبود. با تماس های زیاد بالخره شخصی را در سفارتخانه پیدا کردیم و جریان حمله فیل و جراحت مان را اطلاع دادیم . درخواست کردیم شخصی را به عنوان راهنما معرفی کند، چون ما هیچ کاری نمی توانستیم انجام دهیم، من و همسرم هر دو بستری بودیم و اصلا توان حرکت کردن نداشتیم. آن شخص جواب ناامیدنماینده ای داد و گفت نمی تواند هیچ کاری برای ما انجام دهد و بعد هم گفت دیگر به سفارتخانه و او زنگ نزنیم. تلفنش را هم دیگر جواب نداد!
بلخاری ادامه داد: ما از 10 روز سفرمان به تایلند که دو روزش را هم در راه سپری کردیم، هفت روز باقی مانده را در بیمارستان بستری بودیم و هیچ کسی هم سراغ مان را نگرفت، نه تورلیدر، نه آژانس فروشنده تور در بانکوک و نه سفارت ایران.
وی سپس چالش هایی که برای برگشت به ایران داشتند را تعریف کرد و گفت: سه شنبه 14 شهریورماه سفر ما در تایلند تمام می شد و باید به کشور برمی گشتیم، درحالی که پزشک معالج اجازه پرواز نمی داد و تازه روز چهارشنبه را برای چکاپ مشخص نموده بود. با آژانس تهران و همچنین بانکوک تماس گرفتم تا زمان پرواز را جابه جا کنم، ولی آن ها نپذیرفتند و تاکید کردند اگر با پرواز سه شنبه برنگردیم هیچ مسؤولتی در قبال مان قبول نمی نمایند، حتی حاضر نشدند جایگاه های ما را عوض کردند و جای راحت تری را بگیرند.
او اضافه نمود: این بدتعهدی ها از همان ابتدای سفر وجود داشت، ما وقتی این تور را خریدیم همراه با بیمه و ترانسفر بود در قرارداد هم نوشته شده، اما هیچ یک شامل حال ما نشد. از فرودگاه که خودمان ماشین گرفتیم، در بیمارستان هم که اصلا نماینده شرکت بیمه حاضر نشد. هزینه درمان و بیمارستان را هم بعد از کلی پیگیری، برگزارنماینده تایلندی آن نمایش، پرداخت کرد. سفارت ایران هم هیچ مسؤولیتی در قبال ما نپذیرفت.
این گردشگر اضافه نمود: این اذیت ها از فرودگاه امام آغاز شد، با این که 25 مرداد برای این تور ثبت نام نموده بودیم، اما نماینده آژانس گذرنامه ها را سه و نیم ساعت قبل پرواز و بلیت ها را هم دو ساعت قبل پرواز بدست ما رساندند. بلیت پرواز برگشت را هم ندادند. ما باید هوایی از بانوک به شهر پوکت می رفتیم که این بلیت را هم ندادند. وقتی به فرودگاه بانکوک رسیدیم بعد از کلی جست وجو شخصی را پیدا کردیم که بلیت های پرواز دوم ما دست او بود. آژانس حتی مشخصات آن فرد را به ما نداده بود و آن رابط آژانس در بانکوک هم هیچ تابلویی نداشت.
وی گفت: تاخیر در رساندن بلیت ها و گذرنامه ها ضرر زیادی را وارد کرد، نه تنها فرصت خرید ارز مسافرتی را از دست دادیم و از نظر اقتصادی متضرر شدیم، که جایگاه های مان در هواپیما به خاطر تاخیر در دریافت کارت پرواز، بدترین جای ممکن بود.
بلخاری اضافه نمود: چون این دردسرها را در رفت کشیدیم برای دریافت بلیت برگشت از دو روز قبلِ موعد پرواز، مدام با آژانس تهران تماس می گرفتیم تا انتها پیروز شدیم زودتر بلیت مان را بگیریم.
این گردشگر ادامه داد: علاوه بر ما چهار مسافر دیگر نیز به وسیله همین آژانس به پوکت سفر نموده بودند که دچار دردسرهای مشابهی شده بودند. آژانس برای تامین هتل آن ها نیز بدتعهدی کرد و به وعده هایش عمل ننموده بود. این مسافران هم مثل ما با آن که هزینه بیمه و ترانسفر را داده بودند، اما مشمول هیچکدام نشده بودند. از این دست اتفاق ها برای سایر مسافران این آژانس در سطوح مختلف رخ داد و هیچ کسی هم جوابگو نبود. وقتی در کشور دیگری هستید برخی از این آژانس ها با آن که پول گرفته اند تا خدمات بدهند، اما حاضر نیستند کوچک ترین کمکی نمایند.
وی گفت: وقتی به ایران برگشتم، یک روز کامل در بیمارستان بودم. برای شکایت از این آژانس و تورلیدر بی مسؤولیت به اداره میراث فرهنگی و گردشگری در خیابان ویلا رفتم که گفتند کاری نمی توانیم انجام دهیم فقط یک امتیاز منفی در پرونده شان ثبت می کنیم!
این گردشگر آسیب دیده در حمله فیل، اضافه نمود: به آژانسی فروشنده این تور در تهران مراجعه و اعتراض کردم که رفتارشان با ما در یک کشور غریب، انسانی و اخلاقی نبوده، اما اهمیتی ندادند. ما برای استراحت و تفریح این سفر را رفته بودیم، ولی خیلی اذیت شدیم.
منبع: خبرگزاری ایسنا