سفیر ایران در چین: رابطه تهران - پکن عمیق و راهبردی است

به گزارش مجله آزات وب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین تاکید نمود: روابط ایران و چین نه یک رابطه مقطعی بلکه رابطه ای تاریخی، عمیق و راهبردی و مبتنی بر تامین منافع دو طرف است.

سفیر ایران در چین: رابطه تهران - پکن عمیق و راهبردی است

به گزارش خبرنگاران محمد کشاورز زاده روز چهارشنبه در گردهمایی ایرانیان مقیم چین در شانگهای با اشاره به روابط و مناسبات مالی، سیاسی و فرهنگی دو کشور به اهمیت نقش زندگی و حضور و فعالیت ایرانیان مقیم در چین پرداخت.

او با بیان اینکه ایرانیان مقیم خارج از کشور سرمایه های مهم ایران هستند گفت: ایرانیان مقیم می توانند ضمن انتقال دانش و تجربه به کشور، نقش مهمی در توسعه ایران اسلامی ایفا نمایند.

کشاورز زاده در ادامه به بعضی کوشش ها و اقدامات خود و سفارت ایران در چین در ماه های گذشته برای حل مسائل ایرانیان اشاره نمود و بر کوشش مضاعف سفارت در این راستا تاکید نمود.

حسین نژاد صفری رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین نیز در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از حضور گرم و صمیمی سفیر ایران در چین در این گردهمایی، سفر وی را نقطه عطفی جهت آشنایی با ایرانیان مقیم حوزه شرق و مرکز برشمرد و از او برای کوشش در جهت برطرف مسائل ایرانیان قدردانی کرد.

در انتها این نشست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در فضایی صمیمی به سئوالات و خواسته های ایرانیان مقیم چین پاسخ داد.

این نشست با حضور بازرگانان، دانشجویان و ایرانیان مقیم شرق و مرکز چین و با همکاری و میزبانی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین شاخه شانگهای در سالن همایش های هتل هیلتون برگزار گردید.

سفری شگفت انگیز را با تور چین تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 185

به "سفیر ایران در چین: رابطه تهران - پکن عمیق و راهبردی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در چین: رابطه تهران - پکن عمیق و راهبردی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید