سلاحی مرگبار در دستان این حیوان بامزه!، عکس

به گزارش مجله آزات وب، اسلولوریس با چشمان درشت و راه رفتن آرام خود، موجودی آرام و بی دفاع به نظر می رسد. اما پشت این تصویر یک سلاح دفاعی شگفت انگیز نهفته است.

سلاحی مرگبار در دستان این حیوان بامزه!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، اسلولوریس یک حیوان کوچک شبگرد است که در منطقه ها مختلف آسیا زندگی می نماید. این حیوان با حرکت آهسته و ظاهر محبت آمیز و کنجکاو، شناخته می گردد که زیستگاه آن به علت شکار های بی رویه و تخریب محیط زیست، در معرض آسیب است. با وجود این، این گونه یک سلاح دفاعی غیرمنتظره را در اختیار دارد.

اسلولوریس حیوانی درختی است که عمدتاً در جنگل های استوایی و نیمه گرمسیری زندگی می نماید، اما در منطقه ها جنگلی دیگر مانند جنگل های بامبو نیز یافت می گردد. این پستانداران عمدتاً حشره خوار است و از سوسک ها، جیرجیرک ها، ملخ ها، پروانه ها و دیگر بی مهرگان کوچک تغذیه می نماید و با زبان بلند و چسبناک خود آن را شکار می نماید.

اسلولوریس حیوانی خجالتی و صلح طلب است که معمولاً با انتشار بوی تند، خش خش یا ترشحات سمی از غدد زیر بغل خود در برابر شکارچیان، از خود دفاع می نماید. این سم با بزاق فعال می گردد و می تواند باعث مرگ در پستانداران کوچک و شوک آنافیلاکتیک و مرگ در انسان گردد.

با این حال، این استراتژی دفاعی ممکن است در برابر شکارچیان بزرگتر مانند مارها یا پرندگان شکاری کافی نباشد.

اسلولوریس به علت از بین رفتن زیستگاه طبیعی خود و تجارت حیوانات خانگی در معرض انقراض است. این حیوانات اغلب برای فروش به عنوان حیوان خانگی شکار می شوند، اما سازگاری ضعیفی با زندگی خانگی دارند و اغلب به علت استرس، بیماری و سوءتغذیه زودرس می میرند.

منبع: BMC

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 اسفند 1401 بروزرسانی: 12 اسفند 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2336

به "سلاحی مرگبار در دستان این حیوان بامزه!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاحی مرگبار در دستان این حیوان بامزه!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید