سیاست انگلیس به آمریکا بسیار نزدیک است

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران: سفیر سابق انگلیس در تهران در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری فارس ضمن تاکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی در حفظ ثبات منطقه خواستار پیگیری روند بازگشایی سفارتخانه های دو کشور شد.

سیاست انگلیس به آمریکا بسیار نزدیک است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، سفیر سابق انگلیس در ایران از سال 2002 تا 2006 بود. وی هم اکنون در اندیشکده انگلیسی چتم هاوس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا فعالیت دارد. سر ریچارد دالتون کارشناس امور ایران و لیبی نیز می باشد.

مصاحبه گروه بین الملل خبرگزاری فارس با سفیر سابق انگلیس در ایران به توضیح ذیل تقدیم می گردد:

فارس: نقش ایران در حفظ ثبات منطقه با توجه به پیدایش داعش چقدر اهمیت دارد؟

ریچارد دالتون: اهمیت ایران بسیار حیاتی است. در حقیقت ایران در حال همکاری با اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است. این 3 قطب و البته انگلیس بر این باورند که ضرورت دارد تا دولتی فراگیر در عراق برپا باشد و تهدید داعش ضرورت همکاری منطقه ای را ایجاب می نماید.

فارس: لندن چگونه می تواند تاریخچه نادرست خود در رابطه با ایران را پاک نموده و در پی بهبود رابطه با تهران باشد؟

ریچارد دالتون: هم تهران و هم لندن باید در این زمینه فعالیت نمایند. البته ایران نیز درک نادرستی از انگلیس دارد. اما هر دو طرف بهتر است با بازگشایی سفارتخانه حضور در پایتخت های دو طرف را در دستور کار قرار دهند و در سطح وزرا با هم دیدار نموده و تبادلات آموزشی، فرهنگی ایجاد نمایند و در پی علائق مشترک رفته تا اختلاف های برجا مانده جدی را به وسیله گفت وگو و مذاکره برطرف نمایند.

فارس: نظر شما در زمینه رویکرد لندن در خصوص پرونده هسته ای ایران چیست؟ به ویژه این که به نظر می رسد این کشور سیاست مستقلی از خود در این زمینه ندارد و تابع آمریکا است.

ریچارد دالتون: البته این واقعیتی است که انگلیس در سیاست هایش بسیار به آمریکا نزدیک است و این مورد تعجبی ندارد. به نظر من از بهار سال 2013 به این سو رویکرد آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران ماهرانه و موثر بوده است. من با رویکرد انگلیس در قبال موضع هسته ای ایران نیز تا حدود زیادی موافقم.

فارس: فواید رابطه تهران و لندن از بعد مالی و حوزه انرژی به ویژه برای انگلیس چیست؟

ریچارد دالتون: همکاری های دو طرفه برای انگلیس به ویژه فواید بسیاری در بر دارد و من بر این باورم که شرکت های تجاری انگلیسی در این جهت متضرر شده و آن ها مورد تبعیض قرار دریافت در حالی که ایران مکانی برای تجارت و فعالیت است. البته تا حل موضوع هسته ای و لغو تحریم ها اتفاق جدیدی نیز نخواهد افتاد.

فارس: به عنوان آخرین سئوال چه خاطراتی از زمان خدمت در تهران دارید؟

ریچارد دالتون: با وجود مسائل فراوان من خاطرات خوب زیادی از زمان حضورم در تهران داشتم.

منبع:فارس

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 632

به "سیاست انگلیس به آمریکا بسیار نزدیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست انگلیس به آمریکا بسیار نزدیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید