خبرنگاران پناهجویان، خانه به دوشانی که در غرب پناهی ندارند

به گزارش مجله آزات وب، تهران -خبرنگاران- پناهجویان؛ خانه به دوشانی که اروپا و آمریکا چندان تاب تحمل شان را ندارند، مشکلاتشان با شیوع کرونا دو صد چندان شده و دست مدعیان دروغین حقوق بشر غربی را در پس نقاب دفاع از حقوق انسانی رو نموده است.

خبرنگاران پناهجویان، خانه به دوشانی که در غرب پناهی ندارند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران، برچیده شدن اردوگاه مهاجران در شهر بندری کاله فرانسه گواهی بر این مساله است.

گفته می گردد که هزاران پناهجو قصد داشتند از این بندر خود را به سواحل انگلیس برسانند. این اردودگاه حدود 700 پناهجو را در خود جای داده بود.

چند هزار نفر در امسال خطر مهاجرت های سخت را پذیرا شده و به قاچاقچیان انسان پول داده اند تا امکان عبورشان از یکی از شلوغترین مسیرهای کشتیرانی را فراهم نمایند.

انگلیس بارها دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را تحت فشار قرار داده تا برای جلوگیری از خروج مهاجران از فرانسه اقدام کند.

دولت انگلیس اقدام شمار بالایی از پناهجویانی را که گفته می گردد به طور غیرقانونی وارد این کشور شده اند، غیرقابل قبول خوانده است. در این میان، فرانسه می گوید بر تعداد گشت های امنیتی اش برای مقابله با پناهجویان افزوده است.

روزنامه گاردین در گزارشی در این خصوص نوشت: بسیاری از کسانی که به قصد رساندن خود به انگلیس، خطر این سفر سخت را پذیرفته اند، از کشورهای افغانستان، عراق، ایران، سوریه و کشورهایی از آفریقا هستند.

اما بدرفتاری با مهاجران محدود به کشور فرانسه نمی گردد، به طوری که از آلمان با وجود پذیرش بالای شمار پناهجویان در سال 2015، صداهای مخالفی به گوش می رسد.

به همین دلیل، حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان یکی از مقام های برجسته خود را در ارتباط با موضعش درمورد مهاجران برکنار کرد.

این مقام به نام کریستین لوئت پیشنهاد داده است که مهاجران را باید کشت. وی چندی پیش از آن جهت که خود را فاشیست خوانده بود، از پست مقام مجلسی آلمان تعلیق شد.

رسانه های آلمان گزارش دادند که لوئت در جلسه ای به یک بلاگر جوان گفت که هر چقدر اوضاع آلمان بدتر گردد، برای حزب وی بهتر است و مهاجرانی که وارد این کشور می شوند را می توان بعدا هدف گلوله قرار داد یا با گاز خفه کرد.

از این گفت و شنود به طور مخفیانه فیلمبرداری شد. صورت فردی که در این فیلم سخن می گوید، معین نیست اما هفته نامه دی زایت گزارش داد که وی لوئت است.

حزب آلترناتیو برای آلمان زمانی که صدها هزار پناهجو در سال 2015 اجازه ورود به این کشور را به دست آوردند، مبارزاتی علیه مقوله مهاجرت به راه انداخت و از آن موقع به بعد، شاهد افزایش حمایت ها از موضع خود بوده است. این حزب در حال حاضر بزرگترین حزب مخالف در مجلس آلمان است.

این حزب به دلیل آنکه بعضی جناح های آلمانی نسبت به افراط گرایی ابراز تمایل نشان داده اند، از سوی سازمان اطلاعات داخلی آلمان زیر ذره بین قرار گرفته است.

یونان نیز کشوری در اروپاست که پناهجویان با مسائل عدیده ای در آن روبه رو هستند.

آتش سوزی اخیر در اردوگاه پناهجویان موریا در جزیره لسبوس یونان معروف به جهنم پناهجویان، حدود 13 هزار پناهجو را در این اردوگاه آواره تر نموده است. این پناهجویان رویای دریافت پناهندگی از کشورهای اروپایی مختلف را در سر می پروراندند.

اردوگاه پناهجویان موریا که بزرگترین اردوگاه پناهجویان در یونان است، درپی وقوع آتش سوزی به طور کامل از بین رفت. معترضان پس از وقوع آتش سوزی، خواهان خروج از این جزیره شدند و از اروپا درخواست یاری کردند.

آتش سوزی در این اردوگاه، کانون توجهات جهانی را به بحران پناهجویان معطوف کرد که دامان اتحادیه اروپا را گرفته است.

این اردوگاه، محل اقامت نزدیک به 13 هزار نفر بود و چهار برابر بیش از ظرفیت خود پناهجو پذیرفت.

به تازگی، پس از ابتلای 35 نفر به ویروس کرونا در میان پناهجویان این اردوگاه، مقام های یونانی اقدام به قرنطینه افراد حاضر دراین اردوگاه کردند که با مخالفت آنها روبرو شد. در واقع، پس از ابتلای این افراد به کووید-19، لزوم کنترل بر اوضاع، بیشتر احساس می گردد.

چندی پیش، سازمان دیدبان حقوق بشر اطلاع داد که مقام های یونانی کار چندانی برای کاستن از جمعیت بالای این اردوگاه انجام نداده اند.

در این میان، به نظر می رسد که تاب و تحمل جامعه جهانی نسبت به پذیرش مهاجران روبه کاهش است.

در یک نظرسنجی که از سوی موسسه گالوپ انجام شد، هفت کشور اروپایی از جمله مقدونیه شمالی، مجارستان، صربستان و کرواسی در صدر فهرست کشورهایی قرار دریافتد که از کمترین میزان پذیرش مهاجران برخوردارند.

اما شدیدترین تغییر رویکرد در پرو، اکوادور و کلمبیا روی داد که شاهد موج بالای پناهجویان ونزوئلایی بوده اند.

طبق این نظرسنجی که براساس مصاحبه با بیش از 140 هزار نفر در 145 کشور و منطقه انجام شد، کانادا پذیراترین کشور نسبت به مهاجران نام گرفت و ایسلند و نیوزیلند رتبه های بعدی این فهرست را به خود اختصاص دادند.

شاخص نظرسنجی گالوپ نشان داد که در سطح جهانی، میزان پذیرش مهاجران در میان نسل های جوان تر، افرادی با تحصیلات عالی تر و افرادی که در مناطق شهری زندگی می نمایند در مقایسه با ساکنان مناطق روستایی، بالاتر است.

در این بین، نباید از شرایط مهاجرتی در ایالات متحده غافل شد. شکایت افشاگرانه ای که ازسوی چند گروه وکالت حقوقی در آمریکا تنظیم شده حاکی است که مهاجران بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده در ایالت جورجیا تحت شرایط بسیار بد و رفتارهای غیرانسانی از جمله بی توجهی شدید کادر پزشکی هستند.

در متن این شکایت نامه، مسئولان بازداشتگاه به سهل انگاری از جمله اتخاذ تمهیدات ایمنی ضعیف برای مقابله با کووید - 19 و درمجموع فراهم کردن شرایط غیربهداشتی و خطرناک در این مکان متهم شده اند. مهاجرانی که به شرایط محل اسکان خود در این بازداشتگاه شکایت نمایند، به زندان انفرادی می افتند.

متن این شکایت به نمایندگی از پرستاری به نام داون ووتن تنظیم شده که بیش از 10 سال خدمت نموده که سه سال آن در بازداشتگاه بخش ایروین در ایالت جورجیا بوده است.

پرستار نامبرده گفت که هرگاه درمورد شرایط این بازداشتگاه سخن گفته، تنزل مقام یافته و توبیخ شده است.

این پرستار یادآور شد که جراحی برداشتن رحم از بدن مهاجران اسپانیولی زبان در این بازداشتگاه در ابعادی گسترده انجام می گردد و بسیاری از افرادی که درمعرض این عمل قرار می گیرند، از علت آن بی اطلاع هستند.

در این شکوائیه همچنین تخلفات مرتبط با مساله ایمنی و سلامت مهاجران در جریان این عمل ها مورد توجه قرار گرفته است. یکی از زنانی که جراحی روی وی صورت گرفته، گفته که وی در جریان عمل به طور کامل بیهوش نشده و صدای پزشک را شنیده که گفته به اشتباه تخمدان را برداشته است، امری که باعث ناتوانی وی از بچه دار شدن شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1312

به "خبرنگاران پناهجویان، خانه به دوشانی که در غرب پناهی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پناهجویان، خانه به دوشانی که در غرب پناهی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید