طراحی و تحلیل مدارهای منطقی تمام نوری مبتنی بر بلورهای فوتونی

به گزارش مجله آزات وب، نخستین دانشجوی دوره دکتری الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون مدارهای منطقی تمام نوری مبتنی بر بلورهای فوتونی را با هدف کاهش توان سوئیچ زنی و تأخیر زمانی طراحی و آنالیز کرد.

طراحی و تحلیل مدارهای منطقی تمام نوری مبتنی بر بلورهای فوتونی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران، علی دوست رستمی زاده نخستین دانشجوی دوره دکتری الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون اردیبهشت امسال توانست از رساله خود با موضوع طراحی و تحلیل مدارهای منطقی تمام نوری مبتنی بر بلورهای فوتونی با هدف کاهش توان سوئیچ زنی و تأخیر زمانی دفاع کند.

جلسه دفاع از رساله این دانشجو به عنوان نخستین دانشجوی دوره دکتری الکترونیک همزمان با بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل های ایمنی و در محیطی ایزوله و کنترل شده به وسیله بستر برخط با کیفیت ارتباطی بالا، نظارت معاون پژوهشی، حضور مدیر گروه، استاد راهنما و استادان مشاور، داور و ناظر با موفقیت برگزار گردید.

دانش آموخته دکتری الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران درباره خاتمه نامه دکتری خود با عنوان طراحی و تحلیل مدارهای منطقی تمام نوری مبتنی بر بلورهای فوتونی با هدف کاهش توان سوئیچ زنی و تأخیر زمانی اظهار می نماید که در این پژوهش، ساختارهایی برای طراحی و پیاده ­سازی گیت ­های منطقی پایه و دیکدر­های تمام نوری مبتنی بر بلورهای فوتونی ارائه شده است.

دوست رستمی زاده می افزاید: سازوکار به کار رفته برای پیاده ­سازی ساختارهای منطقی ارائه شده در این پژوهش براساس سوئیچ­ زنی حد آستانه بنا نهاده شده است. بخش اصلی ساختارهای پیشنهادی حلقه­ تشدید غیر خطی است. حلقه ­های تشدید غیرخطی با اضافه کردن تعدادی میله ناراستی از جنس شیشه آلائیده شده در اطراف هسته حلقه تشدید ایجاد شده­ اند.

وی می گوید: در بخش اول پژوهش ساختارهایی برای طراحی و پیاده­ سازی گیت­ های منطقی پایه مانند NOT، OR، XORو AND ارائه شده است. شدت نور لازم برای عملکرد صحیح این ساختارها برای منبع ­های ورودی 1 W/mm2 است.

این دانش آموخته دکتری الکترونیک با توجه به نتیجه تحقیق خود اظهار می نماید: برای این گیت­ های منطقی زمان صعود به ترتیب 1.5 ps، 0.5 ps، 1.5 psو 1.5 ps به دست آمده ­اند. در ادامه و در بخش دوم، دو ساختار برای پیاده سازی دیکدرهای 2 به 4 تمام نوری و یک ساختار نیز برای پیاده­ سازی دیکدر 3 به 8 تمام نوری طراحی و پیاده­ سازی شده است.

دانش آموخته دکتری الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون ادامه می دهد: برای دیکدرهای 2 به 4 بیشترین زمان صعود به ترتیب 3 psو 1.5 ps و برای دیکدر 3 به 8 نیز زمان صعود 2 ps به دست آمده است.

به گزارش خبرنگاران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون بیش از 30 سال است که در گرایش ها و مقاطع مختلف فنی و مهندسی و رشته های گوناگون برق پذیرش دانشجو دارد و تا به امروز حدود 7 هزار فارغ التحصیل داشته که درصد بالایی از این دانش آموختگان با تخصص و تعهد اخلاقی در نهادهای مختلف داخل و حتی در خارج از کشور جذب شده و مشغول به کار هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در رشته های فنی از توانمندی و امکانات ویژه ای برخوردار و با توجه به زیر ساخت ها و ظرفیت های موجود در این دانشگاه از سال 1395 رشته دکتری الکترونیک در این واحد دانشگاهی راه اندازی شده است.

4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1180

به "طراحی و تحلیل مدارهای منطقی تمام نوری مبتنی بر بلورهای فوتونی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحی و تحلیل مدارهای منطقی تمام نوری مبتنی بر بلورهای فوتونی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و تحلیل مدارهای منطقی تمام نوری مبتنی بر بلورهای فوتونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید