طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی مجلسی

به گزارش مجله آزات وب، ته چین مرغ یکی از غذا های خوشمزه، محبوب و مجلسی ایرانی است که از گوشت مرغ یا گوسفند، ماست، تخم مرغ و زعفران درست می گردد. این غذا مناسب مهمانی و مجالس است چون در عین حال که روش و زمان پخت آن آسان و کم است، هوادار بسیار زیادی دارد.

طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی مجلسی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل ازگاله

مواد لازم

برنج پنج پیمانه

ماست چکیده و کمی ترش یک لیوان

زرده تخم مرغ سه عدد

سفیده تخم مرغ یک عدد

سینه مرغ آب پز شده نصف

پیاز متوسط یک عدد

گلاب یک قاشق غذا خوری

کره سه قاشق غذا خوری

خلال بادام و پسته، دارچین و زرشک

نمک، زردچوبه، فلفل

طرز تهیه

برای پختن مرغ، پیاز را به صورت حلقه حلقه خرد و با روغن تفت دهید سپس مقداری زردچوبه و چوب دارچین به آن اضافه نموده و مرغ را با مقدار کمی آب و نمک روی حرارت ملایم قرار دهید تا آرام بپزد. دقت کنید که هر چه مرغ را با آب کم تری بپزید، طعم آن بهتر می گردد. بعد از پخته شدن، مرغ ها را از آب جدا نموده، ریش ریش کنید و با مقدار کمی روغن تفت دهید.

مرحله دوم

5 پیمانه برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید. مقداری آب در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا جوش آید سپس نمک و برنج را اضافه کنید. برای بهتر قد کشیدن برنج در حین جوشیدن مقداری آب سرد یا یخ اضافه نموده سپس برنج را آبکش کنید. دقت کنید که برنج ته چین باید کمی زنده تر از حالت معمولی باشد.

مرحله سوم

تخم مرغ ها را داخل یک کاسه گود هم بزنید سپس ماست و زعفران را اضافه نموده و خوب مخلوط کنید. در ادامه گلاب و کره ذوب شده را نیز اضافه کنید.

کل برنج را با مایع تخم مرغی مخلوط کنید.

مرحله چهارم

یک قابلمه تفلون بردارید و با مقداری روغن داخل آن را خوب چرب کنید. نصف مایع ته چین را کف قابلمه ریخته و از طریق قاشق فشرده کنید. مرغ های ریش ریش شده، دارچین، خلال پسته و بادام و مقداری زرشک را ریخته سپس باقی مایع را اضافه و با قاشق فشرده کنید.

مرحله پنجم

قابلمه را روی حرارت ملایم به مدت 40 دقیقه قرار دهید تا کاملا پخته و طلایی گردد. ته چین آماده است. در ظرفی مناسب سرو سپس میل کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1454

به "طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید