علاقمندی شرکت های ایتالیایی برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف

به گزارش مجله آزات وب، وزیر دارایی ایتالیا ضمن تاکید بر عزم آن کشور در گسترش مناسبات با ایران آمادگی کشورش را برای همکاری در حوزه های مختلف اعلام و بر علاقه مندی کمپانیهای ایتالیایی برای همکاری با طرفهای ایرانی تاکید کرد.

علاقمندی شرکت های ایتالیایی برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا قیمت از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شادا، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در اجلاس پائیزه وزرا در بانک جهانی و صندوق بین المللی دیروز عصر وارد واشنگتن شده بود با وزرای چند کشور دیدار و دیدار نمود.

کرباسیان در دیدار با وزیر دارایی ایتالیا ضمن اشاره به 3 برابر شدن حجم مبادلات بین دو کشور در 6 ماهه اول سال 2017 در مقایسه با سال قبل بر ضرورت گسترش بیشتر روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد .

بر اساس این گزارش، کرباسیان با اشاره به مذاکرات بسیار خوب بین دو کشور در حوزه ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدی اجرا شده توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان از یکسو و بانکهای ایتالیایی از سوی دیگر اظهار امیدواری کرد که حسب توافقات اجرا شده طی چند هفته آینده این موافقتنامه ها به امضای طرفین برسد.

مطابق این گزارش، وی هم چنین با اشاره به اقدامات بسیار خوب کشورمان در حوزه شفاف سازی و سازماندهی عملیات بانکی و برنامه های پیروز اقتصادی کشور در طی چند سال اخیر گفت : حفظ رشد 12 درصدی اقتصادی و متوسط 8 درصد طی برنامه های توسعه ای مان احتیاج به ایجاد تنوع در تامین منابع اقتصادی و تکنولوژی در کشور با تکیه بر توانمندیهای داخلی دارد .

وی همکاری با ایتالیا در حوزه های مختلف بویژه صنایع فولاد ، حمل و نقل و نظائر آنرا زمینه های خوبی برای تقویت این همکاریها دانست .

این گزارش حاکی است، وزیر دارایی ایتالیا نیز در این دیدار ضمن تاکید بر عزم آن کشور در گسترش مناسبات دوجانبه آمادگی کشورش را برای همکاری در حوزه های مختلف اعلام و بر علاقمندی کمپانیهای ایتالیایی برای همکاری با طرفهای ایرانی تاکید کرد .

وی همکاریهای اقتصادی بین دو کشور را زمینه ساز همکاریهای فنی و تکنیکی بین ایران و ایتالیا دانست.

سپس در این دیدار طرفین حوزه های مختلف همکاری ها را مورد آنالیز قراردادند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 858

به "علاقمندی شرکت های ایتالیایی برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقمندی شرکت های ایتالیایی برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید