لزوم راه اندازی انجمن خیران کتابخانه ساز در اردستان

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/اصفهان کارشناس انجمن های اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان ضرورت و لزوم راه اندازی انجمن خیران کتابخانه ساز در اردستان را مورد تاکید قرار داد.

لزوم راه اندازی انجمن خیران کتابخانه ساز در اردستان

حکمت ایزدی، عصر امروز (یکشنبه-26 اردیبهشت) در کارگروه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان، اظهار کرد: در شهر اردستان دو کتابخانه عمومی وجود دارد که هیچ کدام از لحاظ مالکیت متعلق به نهاد کتابخانه ها نیست و عملا نمی توانیم در این مجموعه ها هزینه های فیزیکی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه فرمانداری اردستان اعتبار مناسبی را برای کتابخانه های عمومی شهرستان در نظر گرفته است، افزود: احداث کتابخانه عمومی در شهر اردستان یکی از نیازهای این حوزه است که امیدواریم با وجود خیران یک ساختمان مجهز و استاندارد تاسیس شود.

به گزارش خبرنگاران، کارشناس انجمن های اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان با بیش از 550 برنامه فرهنگی که ثبت کردند توانسته رتبه برتر استان را در این بخش کسب کنند ولی متاسفانه مشکل فیزیکی کتابخانه کیفیت برنامه ها را تحت تاثیر قرار داده است.

ایزدی ضرورت و لزوم راه اندازی انجمن خیران کتابخانه ساز در اردستان را مورد توجه و تاکید قرار داد گفت: با توجه به تاسیس کتابخانه عمومی در اردستان، ضرورت ساخت و تجهیز کتابخانه ها برای جوانان و نوجوانان به عنوان مهم ترین پایگاه فرهنگی در شهرستان احساس می شود و اداره کل کتابخانه ها در این راستا آمادگی خود را برای تعامل دو جانبه و استفاده از ظرفیت خیران اعلام می کند.

وی با اشاره به تعداد زیاد روستاهای شهرستان اردستان گفت: از دستگاه های مختلف شهرستان درخواست می کنیم تا در تامین هزینه های کتابخانه سیار نگاه فرهنگی به حوزه نهادهای کتابخانه عمومی داشته باشند. متاسفانه در اردستان همچنان مشکل پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به نهاد کتابخانه ها وجود دارد که انتظار داریم در این بخش مدیریت شهری به وظیفه قانونی خود عمل کند.

کلنگ زنی کتابخانه مرکزی اردستان در خردادماه

در ادامه فرماندار اردستان گفت: حدود 8 درصد از جمعیت شهرستان سال گذشته در جشنواره رضوی شرکت کردند که نشان از توجه مردم شهرستان به حوزه فرهنگی و ارتقای سطح کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتاب خوانی دارد.

حمیدرضا تاملی بر لزوم پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها به نهاد کتابخانه ها تاکید کرد و گفت: شهرداری ها باید تا پایان اردیبهشت ماه درآمدهای خود را به صحن شوراها اعلام کنند و در این صورت سهم نیم درصد کتابخانه ها معین شده و کمبودها مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه امسال سهم کمک شهرداری های شهرستان به کتابخانه ها افزایش پیدا می کند، گفت: در سال جدید شهرداری اردستان ماهانه 30 میلیون ریال، شهرداری زواره 20 میلیون ریال و شهرداری مهاباد 10 میلیون ریال را باید به نهاد کتابخانه ها پرداخت کنند.

به گفته فرماندار اردستان کلنگ زنی کتابخانه مرکزی شهر اردستان در خردادماه انجام می شود و در اعتبارات تملک دارایی سهم کتابخانه های عمومی افزایش پیدا می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1760

به "لزوم راه اندازی انجمن خیران کتابخانه ساز در اردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم راه اندازی انجمن خیران کتابخانه ساز در اردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید