مراسم روز ملی فردوسی با حضور معاون اول رییس جمهوری

به گزارش مجله آزات وب، مراسم گرامی داشت روز ملی فردوسی عصر شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی در محل آرامگاه حکیم زبان و ادب پارسی در توس مشهد شروع شد.

مراسم روز ملی فردوسی با حضور معاون اول رییس جمهوری

استاندار خراسان رضوی در این مراسم حکیم ابوالقاسم فردوسی را شاخصترین چهره فرهنگی در تاریخ و فرهنگ ایران توصیف و بیان نمود:

فردوسی حماسه سرای بی بدیلی است که بعد از سده ها هنوز بلاغت کلام او بر سر فرهنگ و ادب پارسی زنده و مجالی مستحکم برای حفظ هویت ایران و زبان فارسی است.

علیرضا رشیدیان افزود که فردوسی با ظرافت های بیانی و کلامی، در سلطه بی چون و چرای حرکت به سوی نابودی زبان فارسی، یکه تازی کرد و موجب ماندگاری زبان فارسی شد.

وی ادامه داد که ارزش تاریخی و حفظ هویت بخشی ایرانیان در شاهنامه و در کنار ارزش های ادبی و حماسی این اثر ماندگار می درخشد.

استاندار خراسان رضوی گفت که انعکاس فضای سیاسی و اجتماعی دوران فردوسی و تاریخ سرزمین کهن ایران آراسته به اندیشه های پیامبر (ص) از مهم ترین ویژگی های شاعر و شاهنامه است.

وی تاکید نمود که امروز در دهکده دنیای، انفجار اطلاعات و جنگ تمدن ها برای حفظ و گسترس هویت اسلامی و ایرانی خود نیازمند فردوسی پژوهان و ادامه دهندگان راه و هنر وی هستیم.

رشیدیان افزود که دولت یازدهم برای حفظ و توسعه این گنجینه بزرگ انسانی، ایرانی در حوزه فرهنگ و ادب تاکید بسیار دارد و در کنار اقدامات عمرانی و آبادی در سراسر کشور به خصوص نسبت به آبادانی، توسعه و برطرف محدودیت های منطقه توس توجه دارد.

وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان مرکز فرهنگی دنیا اسلامی در سال 2017 میلادی بیان نمود که به همین مناسبت جایزه بین المللی فردوسی برای حمایت از پژوهندگان این حوزه اعطا می گردد.

منبع: کجارو / khabarone.ir
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2113

به "مراسم روز ملی فردوسی با حضور معاون اول رییس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم روز ملی فردوسی با حضور معاون اول رییس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید