مرگ پیرترین کرگدن جهان در تانزانیا ، فاستا 57 سال عمر کرد

به گزارش مجله آزات وب، پیرترین کرگدن جهان که حیوانی ماده از نوع کرگدن سیاه بود و بیشتر عمرش را در حیات وحش گذراند، در 57 سالگی در زیستگاه انگورونگورو در تانزانیا از جهان رفت.

مرگ پیرترین کرگدن جهان در تانزانیا ، فاستا 57 سال عمر کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، کرگدن های سیاه عموما حدود 43 سال زندگی می نمایند و تصور می شد این کرگدن به نام فاستا که بیش از یک دهه فراتر از عمر میانگین این گونه زیسته است پیرترین کرگدن جهان باشد. فاستا روز 27 دسامبر به دلیل ضعف ناشی از سن بالا در زیستگاه حفاظت شده تانزانیا از جهان رفت و البته بیشتر عمرش را بیرون از زیستگاه در حیات وحش گذرانده بود.

فاستا بیش از 54 سال در آزادی کامل در حیات وحش تانزانیا دوام آورد و سال 2016 به منطقه حفاظت شده منتقل شد. دانشمندان دانشگاه دارالسلام نخستین بار در 1965 این کرگدن سیاه را در سن سه یا چهار سالگی در حیات وحش انگورونگورو رها کردند اما پس از چند حمله مرگبار کفتارها در سال های اخیر، فاستا به پناهگاه منتقل شد تا تحت حفاظت قرار بگیرد و زخم هایش درمان گردد.

رکورد پیرترین کرگدن جهان پیش از این در دست یک کرگدن ماده سفید از نوع جنوبی بود که تا 55 سالگی در یک پارک حیات وحش در فرانسه می زیست و سال 2017 از جهان رفت. بر اساس برآورد کارشناسان، کرگدن ها می توانند در حیات وحش بین 37 تا 43 سال زندگی نمایند اما عمر آنها در مناطق حفاظت شده به بیش از 50 سال هم می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 770

به "مرگ پیرترین کرگدن جهان در تانزانیا ، فاستا 57 سال عمر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ پیرترین کرگدن جهان در تانزانیا ، فاستا 57 سال عمر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید