مشارکت فعال روسیه در فراهم سازی مقدمات کنفرانس لیبی در برلین

به گزارش مجله آزات وب، رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان بار دیگر درباره برگزاری کنفرانس لیبی در برلین مذاکره کردند و وزارت خارجه روسیه نیز یادآور شد: جامعه جهانی ضمن یاری به لیبیایی ها برای حل مسائل خود، نباید دستورالعمل آماده ای را بر آنها تحمیل کند.

مشارکت فعال روسیه در فراهم سازی مقدمات کنفرانس لیبی در برلین

با تور 3 روزه آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشت: دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین بیان کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان مسائل مربوط به برگزاری کنفرانس بین المللی لیبی که قرار است در تاریخ 19 ژانویه (29 دی ماه) در برلین برگزار گردد را مورد آنالیز و گفتگو قرار دادند. علاوه بر آنالیز بحران کنونی لیبی در جریان مذاکرات دوجانبه پوتین-مرکل در مسکو، این دومین گفت وگوی تلفنی دو طرف در این رابطه است.

در بیانیه کرملین آمده است: به ابتکارعمل طرف آلمانی، مذاکرات تلفنی بین رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان انجام شد که در جریان آن جنبه های مختلف مسائل مربوط به کنفرانس بین المللی درباره لیبی مورد آنالیز نهاده شد.

آلمان میخواهد یک کنفرانس بین المللی به منظور یاری به حل و فصل بحران کنونی در لیبی که پس از ترور معمر قذافی در سال 2011، به هرج و مرج کشیده شده و بعداً قدرت دوگانه ای در این کشور بوجود آمد، در برلین برگزار کند

کاخ کرملین روز آدینه تأیید کرد که ولادیمیر پوتین هم میخواهد در تاریخ 19 ژانویه (29 دی ماه) برای شرکت در این کنفرانس بین المللی به برلین سفر کند.

سرگئی لاوروف کفیل وزیر امور خارجه روسیه، روز گذشته (آدینه) در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره تشریح نتایج فعالیت دیپلماسی روسیه در سال 2019 بیان کرد که این کشور فعالانه در آماده سازی کنفرانس بین المللی درباره لیبی که در برلین برگزار خواهد شد، مشارکت داشته و امیدوار است که این کنفرانس به حل بحران لیبی یاری کند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه ای بیان کرد: روسیه با آمادگی کامل به ابتکارعمل آلمان برای برگزاری نشست سرانی در باره لیبی در برلین پاسخ مثبت داده و به طور جدی در فراهم سازی این نشست شرکت دارد. مقامات مسکو در عین حال بر این عقیده هستند که در حین یاری به لیبیایی ها برای حل مسائل خود، جامعه جهانی نباید دستور العمل های آماده ای را بر آنها تحمیل کند، چرا که تجارب ناموفق گذشته، بی فایده بودن چنین رویکردی را نشان داده است.

در این بیانیه تاکید شده که روسیه همیشه در کوشش های جمعی بین المللی با هدف فایق آمدن بر بحران لیبی با توجه به نقش اصلی سازمان ملل متحد در این فرایند، مشارکت داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 796

به "مشارکت فعال روسیه در فراهم سازی مقدمات کنفرانس لیبی در برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت فعال روسیه در فراهم سازی مقدمات کنفرانس لیبی در برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید