مونتی اتهامات اقتصادی علیه دولت ایتالیا را تکذیب کرد

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران : نخست وزیر ایتالیا با رد اتهامات مطرح شده مبنی بر ناتوانی دولت در اداره قدیمی ترین بانک دنیا، مدعی شد که دولت در این زمینه مرتکب کوتاهی نشده است.

مونتی اتهامات اقتصادی علیه دولت ایتالیا را تکذیب کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا روز گذشته (پنجشنبه) با رد اتهامات مطرح شده علیه دولت این کشور مبنی بر ناتوانی دولت در شناسایی زیان های اقتصادی بزرگ بانک مونته دی پاسکی، قدیمی ترین بانک دنیا، مدعی شد که دولت در این زمینه مرتکب کوتاهی نشده است.

این بانک که پیش از این احتیاج خود به وامی به اندازه 3.9 میلیار یورو را اعلام نموده بود هفته گذشته خبر از معاملاتی داد که می توانست 720 میلیون یورو (956 میلیون دلار) در پی آنها متضرر گردد.

بعضی سیاستمداران عضو احزاب چپگرا و راست میانه که در کوشش برای کنار زدن رقبای انتخاباتی خود در انتخابات پارلمانی 24 و 25 فوریه هستند، با مطرح کردن ارتباط تاریخی این بانک به حزب چپ میانه دموکراتیک، این حزب را متهم به بد اداره کردن این بانک نموده و همچنین از مونتی به خاطر استفاده از پول اقتصادیات برای نجات این بانک به شدت انتقاد کردند.

این بانک که سومین بانک بزرگ کشور ایتالیا نیز به شمار می آید، چند ماه گذشته خاطرنشان کرد که تنها در نیمه اول سال 2012 میلادی 2 میلیارد دلار متضرر شده است.

تحلیلگران معتقدند که آن چه شرایط را برای ادامه کار بانک مونته دی پاسکی غیرممکن نموده، در واقع بحران واحد پولی یورو است که محاسبات بانک های مختلف را در سراسر اروپا به هم ریخته و بازگشت سرمایه این بانک ها را با موانع جدی روبرو ساخته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 386

به "مونتی اتهامات اقتصادی علیه دولت ایتالیا را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونتی اتهامات اقتصادی علیه دولت ایتالیا را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید