نشست تخصصی آنالیز آراء و اندیشه های اخلاقی امام خمینی(ره) برگزار گردید

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/کردستان نشست تخصصی آنالیز آراء و اندیشه های اخلاقی امام خمینی(ره) از سلسله نشست های دهمین رویداد ملی، فرهنگی و آموزشی طریق جاوید، در آستانه سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان، سازمان دانشجویان و مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی برگزار گردید.

نشست تخصصی آنالیز آراء و اندیشه های اخلاقی امام خمینی(ره) برگزار گردید

دکتر اکبر اسدی، مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی، سخنرانی این نشست را که با حضور جمعی از کارکنان جهاددانشگاهی واحد استان کردستان برگزار گردید، بر عهده داشت.

آنالیز اخلاق و اندیشه های اخلاقی امام خمینی (ره) در دوران مختلف زندگی این رهبر معظم موضوع سخنرانی دکتر اسدی در این نشست بود که طی آن تاکید شد که افراد جامعه با بهره مندی از روش های اخلاقی و اندیشه های امام خمینی(ره) می توانند تحولات اساسی در زندگی خود و جامعه به وجود بیاورند.

این مدرس دانشگاه، در ادامه به آنالیز زوایای اخلاقی و افکاری بنیان گذار انقلاب پرداخت و گفت: امام خمینی از جمله اندیشمندان و عالمانی است که تأملاتی عمیق هم در زمینه اخلاق و هم در حوزه سیاست داشته اما ریشه دار بودن تفکرات امام خمینی، عامل اصلی ماندگاری و پیروزی این رهبر معظم در تاریخ است.

وی شخصیت امام خمینی(ره) را اجماعی از سیاستمداری، عالم بودن، کاریزما بودن، ساده زیستی و فقیه بودن ذکر کرد و ادامه داد: اخلاق مداری، مبنای اصلی تفکرات و سرلوحه اقدامات رهبر معظم انقلاب بوده و ضروری است که مدیران ما امروز با بهره مندی و آشنایی با اخلاقیات امام، تحول اساسی در جامعه ایجاد نمایند.

اسدی، در ادامه به تشریح زندگی امام خمینی در دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی بنیان گذار انقلاب اسلامی گریزی زد و گفت: دانش و بینش دو مشخصه عمده حیات انسانی و وجه تمایز آن با سایر نمودهای حیات در پهنه گیتی است، لذا آگاهی از شخصیت و آشنایی با دیدگاه های اخلاقی امام خمینی(ره) می تواند نقش موثری در تلفیق این دو مولفه در جامعه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1815

به "نشست تخصصی آنالیز آراء و اندیشه های اخلاقی امام خمینی(ره) برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست تخصصی آنالیز آراء و اندیشه های اخلاقی امام خمینی(ره) برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید