نفوذ سامانه بارشی به گیلان از امشب، احتمال آبگرفتگی

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: طی امروز هوای غالبا گرم در منطقه حاکم است و در ارتفاعات و دامنه ها وزش باد جنوبی وجود دارد، اما از عصر و شب امروز با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار شرایط برای ابرناکی و کاهش دما فراهم است.

نفوذ سامانه بارشی به گیلان از امشب، احتمال آبگرفتگی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

محمد دادرس در گفت وگو با خبرنگاران، آسمان گیلان را کمی تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و وزش باد جنوبی دانست و اظهار کرد: هم اکنون منجیل با 28 درجه سلسیوس و رضوانشهر با 14 درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای رشت به ترتیب 28 و 10 درجه سلسیوس است، اضافه نمود: از اواخر وقت امروز رگبار، بارندگی، وزش باد و و رعد و برق پیش بینی می گردد.

مدیرکل هواشناسی گیلان توضیح داد: طی امروز هوای غالبا گرم در منطقه حاکم است و در ارتفاعات و دامنه ها وزش باد جنوبی وجود دارد، اما از عصر و شب امروز با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار شرایط برای ابرناکی و کاهش دما فراهم است.

دادرس، با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها، رانش و لغزش و برخورد صاعقه دور از انتظار نیست، اعلام نمود: این سامانه ناپایدار تا عصر و شب فردا در منطقه فعال است و از روز یکشنبه شاهد کاهش ابر و افزایش نسبی دما خواهیم بود.

وی میزان رطوبت هوای رشت را 59 درصد دانست و یادآور شد: بیشینه ارتفاع موج دریا نیز بین نیم تا یک متر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1701

به "نفوذ سامانه بارشی به گیلان از امشب، احتمال آبگرفتگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ سامانه بارشی به گیلان از امشب، احتمال آبگرفتگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید