همه چیز درباره شیدینگ لب؛ با ترند نو آرایش لب آشنا شوید

به گزارش مجله آزات وب، شیدینگ لب یا سایه لب یک عمل زیبایی نیمه دائمی، مثل تتوی ابرو، است که فرم و رنگ لب ها را تغییر می دهد. با توجه به این که این ترند تازه هواداران زیادی پیدا نموده است، می خواهیم در این مطلب از خبرنگاران مگ درباره شیدینگ لب و سوالاتی که درباره آن وجود دارد صحبت کنیم.

همه چیز درباره شیدینگ لب؛ با ترند نو آرایش لب آشنا شوید

شیدینگ لب چیست؟

همانطور که اشاره کردیم شیدینگ یک عمل زیبایی است که رنگ لب ها را به مدت معینی به صورت خیلی ملایم تغییر می دهد. در این روش رنگدانه ها با یاری سوزنی کوچک به لب ها تزریق می گردد و کار تا جایی ادامه پپیدا می نماید که رنگ به خوبی به لب منتقل شده و نقاط رنگ شده در بافت طبیعی لب قابل تشخیص نباشد. یعنی یک شیدینگ لب طبیعی داشته باشید. ماندگاری این روش، با توجه به نوع رنگدانه مورد استفاده، بین 1 تا 2 سال است. جالب است بدانید که این عمل فقط مختص خانم ها نیست و تکنسین های زیبایی عمل شیدینگ لب برای آقایان را هم انجام می دهند.

تفاوت شیدینگ لب و رژ لب

رژ لب یک روش آرایشی موقت است که به راحتی با استفاده از یک دستمال یا پاک نماینده آرایشی ملایم پاک می گردد ما در شیدینگ رنگدانه های به بافت لب وارد می شوند تا ظاهر طبیعی لب را سالم تر، شاداب تر و زیباتر نشان دهند.

آیا شیدینگ لب دردناک است؟

شخصی که قرار است شیدینگ را انجام دهد قبل از آغاز کار یک مسکن موضعی روی لب های شما می زند تا دردی احساس نکنید، به همین علت انجام این کار به خودیِ خود آنچنان دردناک نیست. ممکن است وارد و خارج شدن سوزن به لب باعث ایجاد کمی احساس ناراحتی در لب ها گردد اما درد خاصی احساس نخواهید کرد. البته از قلم نیاندازید که این موضوع ارتباط مستقیمی با آستانه تحمل درد افراد دارد. ممکن است انجام کاری که برای شما اصلا دردناک نیست و نهایتا احتیاج به مصرف یک قرص استامینوفن پیدا می کنید، برای شخص دیگری کاملا آزاردهنده باشد.

آیا تغییرات در شیدینگ لب شدید است؟

تغییراتی که قرار است روی لب های شما ایجاد گردد اصلا شبیه به رژ لب زدن نیست. اگر تغییر رنگ با این شدت ایجاد گردد یعنی کار به روش اشتباهی اجرا شده است. رنگ و حالت باید شبیه به لب طبیعی شما باشد اما کمی روشن تر و تاز ه تر، یعنی به شکلی که کسی متوجه انجام شیدینگ نگردد و فقط لب هایتان بهتر و سالم تر از قبل به نظر برسد.

عوارض شیدینگ لب چیست؟

این عمل معمولا عوارضی ندارد اما به هر حال شما باید مراقبت های لازم را به عمل بیاورید. اگر لب هایتان خشک است ممکن است کبودی و خونریزی بیشتر از حد معمول را تجربه کنید. کارشناسان و تکنسین های زیبایی توصیه می نمایند که بعد از انجام شیدینگ نباید لب ها را اسکراب کنید و روزانه به میزان خیلی زیادی بالم لب بزنید.

مراحل پوسته ریزی شیدینگ لب

در روزهای دوم یا سوم ممکن است لب ها پوسته پوسته شوند اما بین 5 تا 10 روز بعد کاملا بهبود پیدا می نماید و شیدینگ لب بعد از یک ماه کاملا تثبیت شده خواهد بود.

4 نکته مهم برای قبل از انجام شیدینگ

شما باید 6 هفته قبل از انجام شیدینگ آمادگی های لازم برای انجام کار را آغاز کنید. در این بخش با این موارد آشنا می شوید.

1. مصرف استروئیدها را قطع کنید

استفاده از استروئیدها قبل از عمل باعث التهاب و تورم لب ها بعد از عمل می گردد. شما نباید از چند هفته قبل از شیدینگ از مصرف استروئیدهای خوراکی (مثل پردنیزولون) و استروئیدهای موضعی (مثل هیدروکورتیزون) خودداری کنید. اگر در داروهای ضروری شما داروهای استروئیدی وجود دارد بهتر است در این چند هفته از یک داروی جایگزین بهره ببرید.

2. مصرف رتینوئیدها را قطع کنید

رتینوئیدها (مثل ویتامین A) روند گردش سلول ها را افزایش می دهند و با سریع کردن جایگزینی سلول های نو با قدیمی پوست را شاداب تر و جوان تر نشان می دهند. این یک ترفند زیبایی بسیار مطلوب است اما وقتی قصد انجام عمل شیدینگ دارید می تواند باعث تجربه عوارض جانبی زیاد گردد. پس چند هفته قبل از انجام شیدینگ مصرف رتینوئیدها را قطع کنید.

3. از زخم و آسیب های لب دوری کنید

اگر می خواهید لب هایی با رنگ روشن تر و با ظاهر سالم تری داشته باشید باید از لب هایتان به خوبی مراقبت کنید. وقتی هوا سرد و خشک است حتما چند لایه بالم لب بزنید تا از ترک خوردن و زخم شدن لب ها جلوگیری کنید.

4. سایه رژ لب مورد علاقه تان را بشناسید

مطمئنا دوست ندارید بعد از یک یا دو سال لب هایتان قرمز و کبود شده باشد، پس بهتر است یک پالت رنگی از سایه های لب نود و صورتی را بشناسید و سایه مورد علاقه تان را انتخاب کنید. برترین رنگ برای شیدینگ لب همان رنگی است که شما دوست دارید و تکنسین زیبایی در زمان انجام عمل شیدینگ، رنگ را دقیقا بر اساس علاقه ی شما انتخاب می نماید. اما پرطرفدارترین رنگ ها در این عمل شیدینگ لب کالباسی، شیدینگ لب هلویی و شیدینگ لب صورتی است. البته اگر به رژ لب های پررنگ و عمیق علاقه دارید می توانید شیدینگ لب رنگ گوشتی را هم انتخاب کنید.

قیمت شیدینگ لب

قیمت انجام عمل شیدینگ با توجه به نوع و برند رنگ، ابزارهای مورد استفاده و تکنسینی که آن را انجام می دهد فرق دارد اما معمولا از حدود 700 هزار تومان آغاز می گردد. با توجه به استقبال از این ترند نو زیبایی، اگر به فعالیت در این حوزه علاقه دارید، می توانید برای آموزش شیدینگ لب اقدام کنید تا بتوانید به روزترین ترند زیبایی را در سالن های زیبایی مختلف اجرا کنید.

مرور کلی

شیدینگ لب یک عمل زیبایی شبیه به خالکوبی ابرو است که رنگ و حالت طبیعی لب ها را شاداب تر و سالم تر نشان می دهد. در این مطلب اطلاعات اولیه کاملی درباره این ترند نو آرایشی ارائه کردیم و مراقبت های مهم قبل از انجام شیدینگ را هم برای شما بیان کردیم. اگر سوالی در فکر دارید که با خواندن این مطلب به پاسخ آن نرسیده اید، برای ما در قسمت کامنت ها بنویسید تا در یک مطلب نو آن ها را آنالیز کنیم.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: pozasalon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2422

به "همه چیز درباره شیدینگ لب؛ با ترند نو آرایش لب آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره شیدینگ لب؛ با ترند نو آرایش لب آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید