واکنش طالبان به اقدام نیوزیلند: همه نیروهای خارجی افغانستان را ترک نمایند

به گزارش مجله آزات وب، طالبان در واکنش به تصمیم نیوزیلند برای خروج نیروهایش از افغانستان از دیگر اعضای ناتو نیز خواست تا براساس توافق قطر نیروهایشان را از افغانستان خارج نمایند.

واکنش طالبان به اقدام نیوزیلند: همه نیروهای خارجی افغانستان را ترک نمایند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پی اعلام نیوزیلند برای خاتمه دادن به حضور نیروهای این کشور در افغانستان خواهان خروج همه نیروهای خارجی براساس جدول زمانی معین شده در توافقنامه قطر شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت: اقدام کشور نیوزیلند مبنی بر خروج نیروهایش از افغانستان براساس پیمان دوحه قابل ستایش است . ما از همه آن کشورها که سربازانشان پدر طولانی ترین و ناکام ترین جنگ افغانستان به ستوه آمده اند خواهان چنین اقدامی هستیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند شب گذشته بیان کرد که 6 نظامی به جامانده این کشور در افغانستان در ماه می این کشور را ترک می نمایند.

نیوزیلند درحالی از خاتمه ماموریت نظامی این کشور در افغانستان اطلاع داد که پیش از این دبیرکل ناتو به رسانه ها گفته بود نیروهای این سازمان تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نخواهند کرد.

براساس توافقنامه قطر، مشروط به پایبندی طالبان به یک سری تعهدات امنیتی، همه نیروهای آمریکایی و ناتو باید تا خاتمه آوریل سال 2021 خاک افغانستان را ترک نمایند.

لازم به ذکر است که وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو قرار است در نشستی دو روزه که امروز شروع می شود درباره ادامه حضور و یا خروج نیروهای خود از افغانستان تصمیم بگیرند.

از سوی دیگر دولت افغانستان نیز خواهان ادامه حضور نظامیان خارجی تا دو سال آینده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1614

به "واکنش طالبان به اقدام نیوزیلند: همه نیروهای خارجی افغانستان را ترک نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش طالبان به اقدام نیوزیلند: همه نیروهای خارجی افغانستان را ترک نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید