پس انداز در سال جدید؛ این کار ها را از قلم نیاندازید

به گزارش مجله آزات وب، گاهی وقت ها به هر دلیلی ممکن است پولی دستمان بیاید که انتظارش را نداریم مثل هدیه دریافت یا هرچیزی شبیه به آن. این پول ها را بی محابا خرج نکنید و سعی کنید آن ها را پس انداز کنید.

پس انداز در سال جدید؛ این کار ها را از قلم نیاندازید

به اندازه خرج کردن، مدیریت هزینه ها و مخارج دغدغه مهمی برای همه افراد است. اما راه چاره های نسبتاً کارآمدی برای این موضوع وجود دارد.

سال گذشته از سختی های زیادی داشت، اما قطعا یکی از مهم ترین چالش های سال گذشته چالش های مالی بود. سالی که در آن بسیاری از افراد شغل های خود را از دست دادند و در مخارج و هزینه های با سختی روبه رو شدند.

حتی افرادی که شغل مناسبی داشتند هزینه های جدیدی وارد زندگیشان شد که قابل پیش بینی نبود. هزینه هایی مثل اینترنت و تورم عمومی باعث شد که افراد خرج بیشتری داشته باشند. در ادامه چند ترفند برای پایین نگه داشتن هزینه های خانوار را بیان می کنیم.

واقعیت این است که بیشتر افراد در پس انداز کردن چندان پیروز عمل نمی نمایند. بخش عمده ای به خاطر این است که هزینه ها در مجموع بالا است، اما بخشی دیگر به نحوه پس انداز کردن ما برمی گردد. اهداف پولی اکثراً اهدافی مبهم هستند.

برای پس انداز کردن باید بر اهداف واضح و مشخصی تمرکز کرد. به عبارت دیگر باید بدانیم به چه دلیلی پس انداز می کنیم. می خواهیم بدهی هایمان را صاف کنیم؟ برای یک سفر پس انداز می کنید؟ می خواهید یک وسیله بخرید؟ در هر حال وقتی می خواهید پس انداز کنید باید بدانید برای چه پس انداز می کنید و یک هدف واضح داشته باشید.

شرایط مالی سال گذشته به ما نشان داد که صرفه جویی و پس انداز چقدر سخت است برای همین باید دقیق بدانیم چه چیز را واقعاً می خواهیم و به چه چیز نیاز نداریم تا بتوانیم هزینه هایمان را مدیریت کنیم.

با همۀ سختی های مالی موجود به نظر می رسد این مسئله برای خیلی ها مشخص شده است که چه خرج های غیرضروری است و چه جنبه هایی از خرج کردن را می توانند محدود نمایند. البته که از بخشی از ضروریات نمی گردد گذشت، ولی همواره خرده خرج هایی غیر ضروری وجود دارد که می توان آن ها را مدیریت کرد.

سیستم بودجه بندی حتی برای افرادی که دخل و خرجشان به هم می خواند کمی اعصاب خردکن است. اما برای مدیریت هزینه ها باید این کار را بکنیم. بودجه بندی روشی قدیمی برای صرفه جویی و پس انداز است. برای مثال قبلاً که حقوق ها نقدی دریافت می شدند بعضی از افراد پاکت های مختلفی داشتند که مربوط به هزینه ها بود. یک پاکت برای قبوض، یک پاکت برای قسط ها و به همین ترتیب.

به عنوان مثال، خانوار ها قبض حقوق خود را می دریافتد و پول را به پاکت هایی که برای اهداف خاصی مشخص شده بود (مواد غذایی، وام مسکن، بیمه) تقسیم می کردند. هدف این بود که از تمام پولی که دارید به بهترین وجه استفاده نموده و بیش از حد هزینه نکنید. الان که بیشتر افراد پول نقد نگه نمی دارند راه های دیگری وجود دارد.

برای مثال اپلیکیشن ها و کارت های بانکی به شما صورت حساب می دهند. با آنالیز صورت حساب هایتان تخمین بزنید که هر ماه برای چه چیز هایی چه خرج هایی دارید. بعضی تحقیقات نشان می دهند هرچه بیشتر از پول نقد بهره ببرید خرجتان کمتر می گردد.

راه دیگر این است که یک دفترچه داشته باشید و خرج هایتان را یادداشت کنید. راه دیگر این است که کارتی که با آن خرج می کنید را از کارتی که پول هایتان را نگه می دارید مجزا کنید و از یک کارت واحد برای پس انداز و خرج استفاده نکنید.

گاهی وقت ها به هر دلیلی ممکن است پولی دستمان بیاید که انتظارش را نداریم مثل هدیه دریافت یا هرچیزی شبیه به آن. این پول ها را بی محابا خرج نکنید و سعی کنید آن ها را پس انداز کنید. در هر حال شما انتظار دریافت آن را نداشته اید پس می توانید آن را پس انداز کنید ولو اینکه وسوسۀ خرج کردنش زیاد باشد.

دسترسی به پس اندازهایتان را سخت کنید. برای مثال می توانید برای حساب پس اندازتان کارت اعتباری نگیرید تا خرج کردن از آن راحت نباشد و برای برداشت از حساب مجبور شوید به بانک بروید. این کار یکی از راه های سخت تر کردن دسترسی به پس انداز ها است. راه دیگر سرمایه گذاری آن ها است برای مثال می توانید با آن سهام بخرید ولو اندک یا چیز هایی شبیه به این. در هر حال بهتر است پول های پس اندازتان را دم دستتان نگه ندارید.

منبع: ایرنا به نقل از The New York Times

منبع: فرادید
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1671

به "پس انداز در سال جدید؛ این کار ها را از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس انداز در سال جدید؛ این کار ها را از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید